Mystistä käyntiongelmaa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Mystistä käyntiongelmaa.
Nonni, ny se sen sitten teki: Femma jätti emännän työmatkalle. Onneksi 5m pihaliittymästä.
Eli eilen auto toimi normaalisti. Tänään pihasta lähtiessä käynyt hetken, senjälkeen sammunut eikä lähtenyt uudestaan käyntiin.
Itse kun tulin töistä oli auto seissyt n. 3tuntia. Sain auton käymään, opensid:n mukaan parametrit normaalit, ei vikakoodeja. Auto 200m matkan pihaan jossa pääsee ropaamaan. Siinä auto kävi parkissa n. 30sec kunnes sammui, eikä lähde käyntiin.
Otettiin bensapumppu ylös tankista, bensansuodattimessa joka on ämpärissä kiinni & ämpärin sisällä pientä hilemäistä tavaraa jonkinverran, huuhtomalla saatiin n. puolet suodattimesta puhdistettua. Kamat takas läjään ja starttaamaan, auto lähti käyntiin ja kävi kaasulla avittaen n. 20sec, kunnes taas sammui.
Mitä pidempään auton antaa lepuuttaa, sitä enemmän auto ensimmäisellä käynnistyksellä käy. Sitten kun sammuu niin ei lähde käyntiin.
Autoon on tehty seuraavat toimenpiteet: Di-kassu n30tkm sitten ruotsissa merkkiliikkeessä, bensapumppu + suodatin sekä tulpat, konvertointi etanolille ja siitä lähtien etanolilla 1/6 tankkausta bensalla n. 7tkm sitten. Sid:stä rpm n.200 ennenkuin hurahtaa käymään. Lambda seilaa kylmälle koneella tyypillisesti.
Alkaa neuvot olemaan vähissä, autolla pitäs mökkireisu tehdä perjantaina. Ajattelin huomena piruuttain koittaa sytkäkassun vaihtoa mutta ei oikein tuntus tyypilliseltä kassuvialta ainakaan kuvailun perusteella. Myöskään tommoinen laakista sammuminen ei oikein sovi lambdavikaakaan, vai?
Oirekuva sopisi ehkä parhaiten varmaankin polttoaineen saannin ongelmiin, mutta pumppu kyllä hurisee kivasti böntössä ja tosiaan ekan kerran kun käynnistää niin lähtee raksuttamaan normaaliin tapaan. Eikä sitä pientä hilettä nyt niin paljon ollut että juuri epäilyttäisi tuo pumpun tukkeutuminen, varsinkin että tukkeituisi 7tkm jälkeen yhdessä yössä. Onhan toki kaikki mahdollista.
Vähän venähti selvitys, mutta jos jollakin olis jotain vinkkiä millä hommaa kannattais lähtee ratkoon olis jees.
Eli eilen auto toimi normaalisti. Tänään pihasta lähtiessä käynyt hetken, senjälkeen sammunut eikä lähtenyt uudestaan käyntiin.
Itse kun tulin töistä oli auto seissyt n. 3tuntia. Sain auton käymään, opensid:n mukaan parametrit normaalit, ei vikakoodeja. Auto 200m matkan pihaan jossa pääsee ropaamaan. Siinä auto kävi parkissa n. 30sec kunnes sammui, eikä lähde käyntiin.
Otettiin bensapumppu ylös tankista, bensansuodattimessa joka on ämpärissä kiinni & ämpärin sisällä pientä hilemäistä tavaraa jonkinverran, huuhtomalla saatiin n. puolet suodattimesta puhdistettua. Kamat takas läjään ja starttaamaan, auto lähti käyntiin ja kävi kaasulla avittaen n. 20sec, kunnes taas sammui.
Mitä pidempään auton antaa lepuuttaa, sitä enemmän auto ensimmäisellä käynnistyksellä käy. Sitten kun sammuu niin ei lähde käyntiin.
Autoon on tehty seuraavat toimenpiteet: Di-kassu n30tkm sitten ruotsissa merkkiliikkeessä, bensapumppu + suodatin sekä tulpat, konvertointi etanolille ja siitä lähtien etanolilla 1/6 tankkausta bensalla n. 7tkm sitten. Sid:stä rpm n.200 ennenkuin hurahtaa käymään. Lambda seilaa kylmälle koneella tyypillisesti.
Alkaa neuvot olemaan vähissä, autolla pitäs mökkireisu tehdä perjantaina. Ajattelin huomena piruuttain koittaa sytkäkassun vaihtoa mutta ei oikein tuntus tyypilliseltä kassuvialta ainakaan kuvailun perusteella. Myöskään tommoinen laakista sammuminen ei oikein sovi lambdavikaakaan, vai?
Oirekuva sopisi ehkä parhaiten varmaankin polttoaineen saannin ongelmiin, mutta pumppu kyllä hurisee kivasti böntössä ja tosiaan ekan kerran kun käynnistää niin lähtee raksuttamaan normaaliin tapaan. Eikä sitä pientä hilettä nyt niin paljon ollut että juuri epäilyttäisi tuo pumpun tukkeutuminen, varsinkin että tukkeituisi 7tkm jälkeen yhdessä yössä. Onhan toki kaikki mahdollista.
Vähän venähti selvitys, mutta jos jollakin olis jotain vinkkiä millä hommaa kannattais lähtee ratkoon olis jees.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Kampiakselin asentoanturi?
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Se kävi mieles kun tosiaan ainoa kriittinen osa jota ei oo ainakaan todennetusti vaihdettu, mutta antaa semmosta 150-200 startattaessa kyllä. Toisaalta, ei se taida kovin kallis osa olla vaihtaa kuitenkaan, on sitten ainakin vaihdettu..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Mites noi ohjtehostimen alipaine jututut.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Voiskohan ne aiheuttaa jopa tuommoisen että auto ei jaksa käydä ollenkaan? ehdottomasti tutkimisen arvoinen paikka, en oo uusinu kun ne 4mm letkut jotka bypassilta mankkuvenalle jne. menevät.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Nostellaas vähän..
Tänään vaihdettu asentoanturi, kun edellinen näytti sid:n mukaan vähän sinnepäin. Ei vaikutusta, mut nyt sid:ssä rpm startatessa 100-150. Eli uusi ainakin toimii.
Tulpat katsottu, kaikki kuivia ja hyvin kiinni. Alipaineletkut käyty läpi , ei poikkeavaa.
Akunnapaa käytetty irti ja starttailtu apuvirralla, ei edes lupaa. Startti pyörii normaalinkuuloisesti.
Huomena täytyy varmaan hakea tuo nurkissa pari vuotta pyörinyt kassu jossa ilmeisesti jotain vikaa ainakin on. En vaan jaksais uskoa että 30tkm/2v olis riittänyt orkkiskassulle..
Tänään vaihdettu asentoanturi, kun edellinen näytti sid:n mukaan vähän sinnepäin. Ei vaikutusta, mut nyt sid:ssä rpm startatessa 100-150. Eli uusi ainakin toimii.
Tulpat katsottu, kaikki kuivia ja hyvin kiinni. Alipaineletkut käyty läpi , ei poikkeavaa.
Akunnapaa käytetty irti ja starttailtu apuvirralla, ei edes lupaa. Startti pyörii normaalinkuuloisesti.
Huomena täytyy varmaan hakea tuo nurkissa pari vuotta pyörinyt kassu jossa ilmeisesti jotain vikaa ainakin on. En vaan jaksais uskoa että 30tkm/2v olis riittänyt orkkiskassulle..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Ehditkö katsomaan lähtikö lambda korjaamaan ylöspäin ennen sammumista ?
Mitä Ad85 näyttää ja mitä on tankissa ? Oliko Amul järkevä vielä silloin kun se oli näkyissä, nyt lienee nollaantunut.
Voisit kyllä kokeilla sitä lisäruokaa, voihan olla että se pumppu pyörii muttei tuota riittävästi painetta. Eli pilottia tms. letkulla vaikka siihen nippaan mikä on läppäkotelon päällä ahtoputkessa.
Mitä Ad85 näyttää ja mitä on tankissa ? Oliko Amul järkevä vielä silloin kun se oli näkyissä, nyt lienee nollaantunut.
Voisit kyllä kokeilla sitä lisäruokaa, voihan olla että se pumppu pyörii muttei tuota riittävästi painetta. Eli pilottia tms. letkulla vaikka siihen nippaan mikä on läppäkotelon päällä ahtoputkessa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Mystistä käyntiongelmaa.
Lambda lähti korjaamaan ylös kyllä, ja ad85 827 tms, ihan validi kun pelkkää viinaa tankissa.
Täytyy koittaa tuota kikkaa vielä. Eli siitä nipasta tavaraa sisään ruutalla joka on siinä ahtoputken pystyosassa juuri ennen läppäkoteloa? Joku punainen rengas siinä ympärillä on.. ihan vaan sillä varmistelen kun ei ole ennen tarvinut tehdä ettei ainakaan väärässä paikassa ole sitten tavaraa kun alan ruikkimaan..
Täytyy koittaa tuota kikkaa vielä. Eli siitä nipasta tavaraa sisään ruutalla joka on siinä ahtoputken pystyosassa juuri ennen läppäkoteloa? Joku punainen rengas siinä ympärillä on.. ihan vaan sillä varmistelen kun ei ole ennen tarvinut tehdä ettei ainakaan väärässä paikassa ole sitten tavaraa kun alan ruikkimaan..
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436