Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Vanhaa topicia nostaen.
Isomman Saabin hommaaminen lienee lähitulevaisuudessa ajankohtainen, ja femmoja näyttäisi löytyvän käytettynä oikeastaan paremmin automaattina.
Tässä ketjussa käytiin aika hyvin läpi manuaalin ja automaatin hyviä ja huonoja puolia kustannuksia myöten, mutta mites tuo automaatissa tuo huoltopuoli? Paljonko enemmän automaatin öljynvaihtoihin ja mahd. muuhun huoltamiseen kuluu euroja jos vertaa manuaaliin?
edit: Saa vastata muutenkin kun airojen osalta...
Isomman Saabin hommaaminen lienee lähitulevaisuudessa ajankohtainen, ja femmoja näyttäisi löytyvän käytettynä oikeastaan paremmin automaattina.
Tässä ketjussa käytiin aika hyvin läpi manuaalin ja automaatin hyviä ja huonoja puolia kustannuksia myöten, mutta mites tuo automaatissa tuo huoltopuoli? Paljonko enemmän automaatin öljynvaihtoihin ja mahd. muuhun huoltamiseen kuluu euroja jos vertaa manuaaliin?
edit: Saa vastata muutenkin kun airojen osalta...
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Öljyä taitaa mennä puolet enempi, ja vaihtotyö hiukan työläämpi. (huuhtelusydeemillä).
Muuta huoltoa ei ole. Tosin vanhemmiten kannattaa varautua vaihdetunnistimen vaihtoon. Sijaitsee laatikon päällä.
Muuta huoltoa ei ole. Tosin vanhemmiten kannattaa varautua vaihdetunnistimen vaihtoon. Sijaitsee laatikon päällä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
minkälaiset välitykset näissä 2 eri automaatti ja manuaali lootissa on? Omat ajot on 85% moottoritiellä joten mahdollisimman pitkä välitys isoimmalla vaihteella lienee se avain taloudellisuuteen. 9-5 farkku aero vähän himoittais etanolikonversiolla. Jos hankkiutuis noista dieseleistä eroon ja hankkis Aeron tilalle. Ja jos jollain on heittää kulutus referenssiä moottoritie nopeuksista etanolille niin olis kiva. Tolla 9-3 aerolla ei ainakaan kummoisiin säästöihin pääse moottoritienopeuksilla etanolilla, koska 5:lla on kierrokset siellä 3000 paikkeilla. Sama homma dieseleissä. tuossa femmassa 3.0tid taitaa olla hieman pidempi välitys kuin kolkeissa.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Omassa automaatti Aerossa on n. 2200rpm nelosella turbiininlukko päällä, vauhdin ollessa 100km/h.
Toi vie T5 alakerralla n. 130km/h lasissa sellaset 14l/100km.
110km/h nopeudella menee 11.5-12l/100km.
Toi vie T5 alakerralla n. 130km/h lasissa sellaset 14l/100km.
110km/h nopeudella menee 11.5-12l/100km.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Täällä jengoja tasan 2000rpm kun mittarivauhtia tasan 100km/h. Kulutus nousee järjettömästi kun vauhtia yli 90km/h.Coltti kirjoitti:Omassa automaatti Aerossa on n. 2200rpm nelosella turbiininlukko päällä, vauhdin ollessa 100km/h.
Toi vie T5 alakerralla n. 130km/h lasissa sellaset 14l/100km.
110km/h nopeudella menee 11.5-12l/100km.
Ei ole tosin aero ja t7 palikat.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Mulla sama 2000rpm kun 100kmh ja kulutus E98:lla n. 7,5l. (5 vaihteinen)
Etanolin kulutuksesta ei vielä omakohtasia kokemuksia löydy, mutta eikös se sielä 9-11L välis keiku..?
Etanolin kulutuksesta ei vielä omakohtasia kokemuksia löydy, mutta eikös se sielä 9-11L välis keiku..?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Entä kulutus noin 130kmh Gpsn mukaan? En itse yleensä ajele maltiillisesti...
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Minulla Aero farkku manuaalilla on tuossa n.140 km/h kierrokset sen 3000tturku kirjoitti:minkälaiset välitykset näissä 2 eri automaatti ja manuaali lootissa on? Omat ajot on 85% moottoritiellä joten mahdollisimman pitkä välitys isoimmalla vaihteella lienee se avain taloudellisuuteen. 9-5 farkku aero vähän himoittais etanolikonversiolla. Jos hankkiutuis noista dieseleistä eroon ja hankkis Aeron tilalle. Ja jos jollain on heittää kulutus referenssiä moottoritie nopeuksista etanolille niin olis kiva. Tolla 9-3 aerolla ei ainakaan kummoisiin säästöihin pääse moottoritienopeuksilla etanolilla, koska 5:lla on kierrokset siellä 3000 paikkeilla. Sama homma dieseleissä. tuossa femmassa 3.0tid taitaa olla hieman pidempi välitys kuin kolkeissa.
Tarkkaan en ole kulutusta mitannut motarilla, mutta muistelisin jossain vaiheessa tuota sid:n avulla "testanneeni" ja olisi ollut siinä 9 litran korvilla ja 98:lla siis. Eli nollasin laskurin motarille mennessä ja katsoin lopputuloksen kun motarilta poistuin.
Päätäni en tuosta luvusta pantiksi laita, kun muisti on mitä on
80-90km/h maantienopeuksilla olen tuolla päässyt 6,5l kulutuksiin.
Saab 9-5 Aero
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Manuaali aero 9-5 sedan vm01 kuluttaa re85 12l/100km 130km/h vauhdissa tasaisella.tturku kirjoitti:Entä kulutus noin 130kmh Gpsn mukaan? En itse yleensä ajele maltiillisesti...
Saab 9-5 Aero -01 Sedan Manuaali.
Re: Aeroa ostamassa Automaatti vai manuaali
Ex femma oli 2,3 manuaali mitsubishi ahtimella ja t5 alakerta ja Aeron softa ecussa, siinä se 11 litran luokkaa oli motarikulutus. Testattiin viimekesänä Tanskassa käydessä. Nyt tuo Aeron pikkuveli 2,3T Vector femma automaatilla vasta ekaa vuotta. Ei se pahemmin lukemissa häpeä manuaalivaihteiselle ainakaan tavallisessa, maantieajossa. Raportoin sitten kulutustopikissa siitä jahka saadaan kesälomareissuilta lukemia. Eipä voi moittia tuota femmaa automaattina. Olisi ekakin femma saanut olla jo automaatti.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01