Mistähän mahtaa johtua, kun aimmin auto kävi tyhjäkäynnillä parkissa varmaan 10 minuuttia ja yhtä äkkiä meinasi sammua, mutta palasi takasin normaali käyntiin. Kiekkamittari näytti nollaa ja CEL valo syttyi. nErr = 2 ja fcod on 5669. Viittaa abs moduuliin. Kiekkamittari palasi normaaliksi hetkenpäästä. Mistä näen toisen vikakoodin? Auto on tehnyt vastaavaa parivuotta sitten ja molemmissa tapauksissa oli kuuma kesäpäivä ja pidempi tyhjäkäyntiaika. Silloin vikavalo hävisi, kun auton käynnisti uudestaan. Lämmöt ei kummallakaan kerralla olleet normaalia korkeammalla.
Mistähän vikaa lähtisi etsimään?
Tyhjäkäynnillä kakistelua ja virhekoodeja 2
Re: Tyhjäkäynnillä kakistelua ja virhekoodeja 2
Päivitystä. Kävin löytämäni maadoituspisteet läpi hiomapaperilla (moottorin tuki ja akun vieressä 2 6mm pulttia). Moottorin tuen maadoituskaapelin ja pultin välissä oli aika paljon valkoista korroosiosta johtuvaa jauhetta. Nyt näyttää taas pelaavan.
Willi weikkaus, että moottoria käytettäessä paikallaan lämpö nousee moottoritilassa ja lämpölaajeneminen väljistää tuota maadoituskaapelin pulttia sen verran, että jo ennestään kintaalla oleva kosketus menetetään. Ajamaan lähdettäessä ilmanvirta jäähdyttää ja homma taas toimii. Käykö järkeen, vai onko jokin muu komponentti antautumassa? Auto on -04 mallinen ja käsittääkseni nuo abs yksikön viat oli alkupään ongelmia.
Willi weikkaus, että moottoria käytettäessä paikallaan lämpö nousee moottoritilassa ja lämpölaajeneminen väljistää tuota maadoituskaapelin pulttia sen verran, että jo ennestään kintaalla oleva kosketus menetetään. Ajamaan lähdettäessä ilmanvirta jäähdyttää ja homma taas toimii. Käykö järkeen, vai onko jokin muu komponentti antautumassa? Auto on -04 mallinen ja käsittääkseni nuo abs yksikön viat oli alkupään ongelmia.