Ahdot hukassa
Ahdot hukassa
Morjesta foorumille.
Kysymyksen laitan kaverin puolesta kun urpo on unohtanut tunnuksensa
Eli siis autossa on vanhan omistajan toimesta vaihdettu aeron turbo isommat suuttimet ja etanoli softa ja n. 300hv. Nyt auto ahtaa kiihdyttäessä vain n. Kilon verran ja heijaa ahtoja, normaalisti ahdot 1.5bar.
Matka-ajossa toimii ihan normaalisti ja tulpat juuri vaihdetu.
Mistä siis vikaa lähdettäisiin etsimään kun sid ei anna vikakoodia.
Kysymyksen laitan kaverin puolesta kun urpo on unohtanut tunnuksensa
Eli siis autossa on vanhan omistajan toimesta vaihdettu aeron turbo isommat suuttimet ja etanoli softa ja n. 300hv. Nyt auto ahtaa kiihdyttäessä vain n. Kilon verran ja heijaa ahtoja, normaalisti ahdot 1.5bar.
Matka-ajossa toimii ihan normaalisti ja tulpat juuri vaihdetu.
Mistä siis vikaa lähdettäisiin etsimään kun sid ei anna vikakoodia.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Ahdot hukassa
Ahtovuoto, turbo rikki tai putkisto tukossa ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa
Ainakaan ei kuulu mitään ylimääräistä suhinaa. Muusta ny ei ole sen tarkempaa tietoo putki on 2.5 tuuman putkee eikä ainakaan mitään ylimääräisiä vaikuttais pölläyttelevän.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Ahdot hukassa
Perusmallin painetesti - imukärsä naamalle maskiksi ja puhallus.
Ahtopaineen raakatuoton voi testata ottamalla hukkikselta mankkuvenan letkun irti ja sopivalla kaasujallla pitää paineet tavoitteessa. Jos ei saa painetta niin edelleen ahtovuoto, turbo rikki tai putki tukossa hyvä mahdollisuus.
Tollasilla spekseillä autossa voi olla jo vaikka minkälaista virityksen yritystä joten näkemättä kohdetta juurikaan parempia ehdotuksia ei tule
Ahtopaineen raakatuoton voi testata ottamalla hukkikselta mankkuvenan letkun irti ja sopivalla kaasujallla pitää paineet tavoitteessa. Jos ei saa painetta niin edelleen ahtovuoto, turbo rikki tai putki tukossa hyvä mahdollisuus.
Tollasilla spekseillä autossa voi olla jo vaikka minkälaista virityksen yritystä joten näkemättä kohdetta juurikaan parempia ehdotuksia ei tule
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa
Ahdin, putkisto, suuttimet ja ohjelma laitettu n. 30tkm sitten. Joten tuskin mitsun turbo olis rikki ja tällä ajolla tuskin putkikaan tukossa on. Vai kuinka helposti näissä menee 2,5 rööri tukkoon?
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Ahdot hukassa
Testaapa nyt noi edellämainitut kohdat ensin. Putkessa on yleensä katti ja normaalisti myös vaimentimia jotka voi mennä tukkoon edeltävistä tapahtumista ja osien laadusta riippuen, suora ränni tuskin menee tukkoon ellei sitä ajeta kiveen lyttyyn.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Ahdot hukassa
Juu testataan kun tuurin reissulta päästään jos vaikka sais jotain selkoo
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Re: Ahdot hukassa
Sieltähän se löytyi vuoto magneettiventtiilin letkulta kuulemma kun kaveri oli tutkinu saatuaan päänsä selväks eilisen jäljiltä.
Saab 9-5 2.3t 2001 E85
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
VW Golf 1.6 Fsi 2005
#6388
Ahdot hukassa 2.0t ??
Nostetaampa vanhaa topikkia ylös omien ongelmien koskien.
Tossa rupesin ihmetteleen kun ahtopaineet on max 0.2 - 0.3 bar kurkku auki? Ahdot Pyörii muuten koko aja pakkasen puolella torquen ahto mittarilla jota ihmettelen kun eikös ahdot pitäis olla sielä 1bar tienoilla, se kuka softannu autoni sanoi että pitäis ahtaa 1 bar pintaan tolla ohjelmalla. Sitten katsoin sidistä pinl arvon joka pyöri 400-600 normi ajossa ja ei kivunnu kun 1300 nipin napin rajussa kiihdytyksessä.
Mikähän mahtaa olla ongelmana? Vai olenko ymmärätny väärin jotain näitä arvoja opiskellessa.
Kokeilin sitten ottaa hukkaporti kellolta magneettiventtiilille menevän letku irti ja silloin ahtoi sen 1.2 - 1.4 bar pienellä koe ajolla.
voisiko magneettiventiili olla viallinen ?
Tossa rupesin ihmetteleen kun ahtopaineet on max 0.2 - 0.3 bar kurkku auki? Ahdot Pyörii muuten koko aja pakkasen puolella torquen ahto mittarilla jota ihmettelen kun eikös ahdot pitäis olla sielä 1bar tienoilla, se kuka softannu autoni sanoi että pitäis ahtaa 1 bar pintaan tolla ohjelmalla. Sitten katsoin sidistä pinl arvon joka pyöri 400-600 normi ajossa ja ei kivunnu kun 1300 nipin napin rajussa kiihdytyksessä.
Mikähän mahtaa olla ongelmana? Vai olenko ymmärätny väärin jotain näitä arvoja opiskellessa.
Kokeilin sitten ottaa hukkaporti kellolta magneettiventtiilille menevän letku irti ja silloin ahtoi sen 1.2 - 1.4 bar pienellä koe ajolla.
voisiko magneettiventiili olla viallinen ?
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: Ahdot hukassa
Totetuttuko ilmamassapyynti? mReq = mAir? Jos toteutuu, niin silloin ei ole tarvetta ahtaa enempää. Paljonko mReq talla pohjassa, ja paljonko sen pitäisi olla tuolla softalla?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ahdot hukassa
Kyllä toi jotain arvoja antelee mutta en muista kyl nytten mitä lukemia. Mutta vika saattoikin löytyä magneetiventiilistä joka oli liittimen juuresta halki johnka huomasin puhaltelemalla magneettiventtiiliin.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: Ahdot hukassa
käykö tuo maskinaamaan -testi (R) myös vm 06 myös?vesa67 kirjoitti:Perusmallin painetesti - imukärsä naamalle maskiksi ja puhallus.
Ahtopaineen raakatuoton voi testata ottamalla hukkikselta mankkuvenan letkun irti ja sopivalla kaasujallla pitää paineet tavoitteessa. Jos ei saa painetta niin edelleen ahtovuoto, turbo rikki tai putki tukossa hyvä mahdollisuus.
Tollasilla spekseillä autossa voi olla jo vaikka minkälaista virityksen yritystä joten näkemättä kohdetta juurikaan parempia ehdotuksia ei tule
vai kantsiiko tehdä kompura-1L (R) muovipullotesti?
laittakaa joku tuo magneettiventtiilin C,R,W letkujen järjestys mikä on mikä...kiitti!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Ahdot hukassa
Kytkentädiagrammi:
Lähde: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=368386
Havainnekuva (jossa tosin R-letkun T-haaraa ei ole piirretty näkyviin):
Lähde: http://www.justanswer.com/car/3hq6f-199 ... ntrol.html
Lähde: http://www.saabcentral.com/forums/showt ... p?t=368386
Havainnekuva (jossa tosin R-letkun T-haaraa ei ole piirretty näkyviin):
Lähde: http://www.justanswer.com/car/3hq6f-199 ... ntrol.html
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Ahdot hukassa
eikös t7 mankussa enään lue noita c, r ja w?mienkoiv kirjoitti: laittakaa joku tuo magneettiventtiilin C,R,W letkujen järjestys mikä on mikä...kiitti!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Ahdot hukassa
Kyllä ainakin mulla oli merkinnät kyljessä
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC