NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Tai sitten on nimen omaan vanteesta kiinni ja tekee kaikilla renkailla saman jos on esim. pikkusen sisäreuna lintas vaikka vaan millin-pari..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Jos NE takapään puslat eivät ole syynä, niin miten todetaan onko ne neljä apurungon puslaa kunnossa? Maalaisjärjellä ajatellen voisivat aiheuttaa myös tutinoita. Mm. katsurin mukaan ovat, mutta voiko niin vain todeta kuntoa...?
Noin 140km/h--> kohdalla tärinät häviävät lähes kokonaan, ilmeisesti siksi että tärinän taajuus muuttuu riittävän tiheäksi.
ps. kuuluuko takarenkaan pyörähtää puoli senttiä tyhjää, kun vanteen pultteja kiristää "rannemomenttiin", eli noin +70nm kohdalla kiristäessä antaa vähän tyhjää. Ja otteen irroittaessa palautuu takaisin sen puoli senttiä. Käsijarrun ollessa vedettynä toinen takarengas tekee tuon, toinen ei. Onko normaalia?
Noin 140km/h--> kohdalla tärinät häviävät lähes kokonaan, ilmeisesti siksi että tärinän taajuus muuttuu riittävän tiheäksi.
ps. kuuluuko takarenkaan pyörähtää puoli senttiä tyhjää, kun vanteen pultteja kiristää "rannemomenttiin", eli noin +70nm kohdalla kiristäessä antaa vähän tyhjää. Ja otteen irroittaessa palautuu takaisin sen puoli senttiä. Käsijarrun ollessa vedettynä toinen takarengas tekee tuon, toinen ei. Onko normaalia?
9-3 2.0t -01
99 -84
99 -84
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Vetarin tukilaakerikin aiheuttaa tärinöitä kun alkaa olemaan tiensä päässä ja kuuluu vaimea jurnutus. 2 viikkoa sit itelle vaihdettiin ja loppu jurnutus ja täryytys..
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Onko tuo kuskin puoli, jolla se tekee noin?Gudmund kirjoitti:ps. kuuluuko takarenkaan pyörähtää puoli senttiä tyhjää, kun vanteen pultteja kiristää "rannemomenttiin", eli noin +70nm kohdalla kiristäessä antaa vähän tyhjää. Ja otteen irroittaessa palautuu takaisin sen puoli senttiä. Käsijarrun ollessa vedettynä toinen takarengas tekee tuon, toinen ei. Onko normaalia?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Ei ole kuskin puoli, vaan nimenomaan kartturin puoli..
9-3 2.0t -01
99 -84
99 -84
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Mistä löytyisi tieto minkä kokoiset puslat menee oman auton kallistuksenvakaajaan taakse? Veikkaisin että 16mm, koska farkku. Ja oliko 17mm vain Aerossa?
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Olliherranen,
Omassa sigun femmassa 17mm, kuulemma juuri siksi koska farkku (näin siis alunperin). Vaihdoin tilalle 16mm koska vakaajantanko aika kulunut kumien kohdalta. Kumeissa lukee niiden millikoko, ainakin orggis osassa.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Omassa sigun femmassa 17mm, kuulemma juuri siksi koska farkku (näin siis alunperin). Vaihdoin tilalle 16mm koska vakaajantanko aika kulunut kumien kohdalta. Kumeissa lukee niiden millikoko, ainakin orggis osassa.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Ajattelin että tönärin kanssa saisi asiasta varmuuden, mutta mittailu ei tietenkään tässä vaiheessa onnistu sen vanhan gummin kohdalta. Pitänee koittaa ryömiä nyt ensin auton alle.
EDIT: 16,7mm kertoi mittanauha. Tästä vois kai päätellä että tanko on 17mm, ja sen kokoiset palat pitäis ostaa. Ellei sitten tosiaan tanko voi olla kulunut gummin kohdalta ja menisikö se 16mm pala muutenkin sinne koska sehän näyttäisi olevan halki jo uutena.
EDIT: 16,7mm kertoi mittanauha. Tästä vois kai päätellä että tanko on 17mm, ja sen kokoiset palat pitäis ostaa. Ellei sitten tosiaan tanko voi olla kulunut gummin kohdalta ja menisikö se 16mm pala muutenkin sinne koska sehän näyttäisi olevan halki jo uutena.
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
... Lisään vielä, että jos saat Saabin osaa tuohon, niin Opel osa on ihan sama. Itse ostin Metro- Autosta ja kun Saab osaa ei ollut, niin ehdotti itse Opel kumeja tilalle.
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Mitä vaseliinia ootte ruikkinu pusliin lisätäytteeksi, vai ootteko laittanu mitä vaan sattunu oleen lähettyvillä?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Eipä ole tuubi nyt käsillä, mutta jompaa kumpaa pusliin pursotin:
http://motonet.fi/fi/tuote/600105/CRC-MoS2-rasva-400g
http://motonet.fi/fi/tuote/600104/CRC-Y ... rasva-400g
Parempi mikä tahansa, kuin että ei lisärasvaa laisinkaan
http://motonet.fi/fi/tuote/600105/CRC-MoS2-rasva-400g
http://motonet.fi/fi/tuote/600104/CRC-Y ... rasva-400g
Parempi mikä tahansa, kuin että ei lisärasvaa laisinkaan
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Tänks! Keskiviikkona se alkaa thö pusla jumppa, kaikki takapään buslat uusiksi ja samalla vaihtuu sportti mallin vakaajat eteen ja taakse..Termos kirjoitti:Eipä ole tuubi nyt käsillä, mutta jompaa kumpaa pusliin pursotin:
http://motonet.fi/fi/tuote/600105/CRC-MoS2-rasva-400g
http://motonet.fi/fi/tuote/600104/CRC-Y ... rasva-400g
Parempi mikä tahansa, kuin että ei lisärasvaa laisinkaan
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Miten on, kannattaako vaihtaa uretaanipuslia?Fakiiri kirjoitti:Onko nuo uretaaniset puslat muuttuneet jotenkin , eikös jossain vaiheessa
raportoitu että suuntausta ei saa kohilleen/pysymään kohdallaan noilla pitkittäistukien
uretaanipuslilla ?
Viime katsastuksessa huomasivat, että taka-akselin vasemman ylätukivarren ulompi pusla tulossa vaihtokuntoon, niin ajattelin sen nyt vaihdattaa ennen talvea. Talvella peräpää lähtenyt herkästi sivuluisuu käännöksessä, niin varmaan tuosta johtunut.
Kannattaako muut puslat vaihdattaa samalla ~190tkm ajettuun aeroon? Tai toki vaihdan jos kaikki uretaaniset tilaan.
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Ylä ja alatukivarsissa on palloniveltyyppiset "puslat" ei ole uretaani versioita olemassa.
Edittiä.. itellä pitkittäisten tukivarsien isot puslat uretaani versiot, helpot asentaa kunhan vanhat saa pois. Eikä mitään eroa mukavuudessa huomaa, paitsi rupes menee auto suoraan
Edittiä.. itellä pitkittäisten tukivarsien isot puslat uretaani versiot, helpot asentaa kunhan vanhat saa pois. Eikä mitään eroa mukavuudessa huomaa, paitsi rupes menee auto suoraan
Viimeksi muokannut Nxi, Su Syys 21, 2014 11:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
* 9-5 Aero MY03 *
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: NE takapäänpuslat: vinkkejä ja kuvia
Ite heinäkuus vaihdoin kaikki puslat takapäähän ja siine pitkittäisten tukivarsien etummaisiksi laitoin uretaaniset. En ole kyllä käytössä huomannut mitään eroa, muutakun että todennäkösesti tulee kestämään kauemman kun orggis kuminen.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391