Kysymyksen laitan kaverin puolesta kun urpo on unohtanut tunnuksensa
Eli siis autossa on vanhan omistajan toimesta vaihdettu aeron turbo isommat suuttimet ja etanoli softa ja n. 300hv. Nyt auto ahtaa kiihdyttäessä vain n. Kilon verran ja heijaa ahtoja, normaalisti ahdot 1.5bar.
Matka-ajossa toimii ihan normaalisti ja tulpat juuri vaihdetu.
Mistä siis vikaa lähdettäisiin etsimään kun sid ei anna vikakoodia.
Ainakaan ei kuulu mitään ylimääräistä suhinaa. Muusta ny ei ole sen tarkempaa tietoo putki on 2.5 tuuman putkee eikä ainakaan mitään ylimääräisiä vaikuttais pölläyttelevän.
Perusmallin painetesti - imukärsä naamalle maskiksi ja puhallus.
Ahtopaineen raakatuoton voi testata ottamalla hukkikselta mankkuvenan letkun irti ja sopivalla kaasujallla pitää paineet tavoitteessa. Jos ei saa painetta niin edelleen ahtovuoto, turbo rikki tai putki tukossa hyvä mahdollisuus.
Tollasilla spekseillä autossa voi olla jo vaikka minkälaista virityksen yritystä joten näkemättä kohdetta juurikaan parempia ehdotuksia ei tule
Ahdin, putkisto, suuttimet ja ohjelma laitettu n. 30tkm sitten. Joten tuskin mitsun turbo olis rikki ja tällä ajolla tuskin putkikaan tukossa on. Vai kuinka helposti näissä menee 2,5 rööri tukkoon?
Testaapa nyt noi edellämainitut kohdat ensin. Putkessa on yleensä katti ja normaalisti myös vaimentimia jotka voi mennä tukkoon edeltävistä tapahtumista ja osien laadusta riippuen, suora ränni tuskin menee tukkoon ellei sitä ajeta kiveen lyttyyn.
Nostetaampa vanhaa topikkia ylös omien ongelmien koskien.
Tossa rupesin ihmetteleen kun ahtopaineet on max 0.2 - 0.3 bar kurkku auki? Ahdot Pyörii muuten koko aja pakkasen puolella torquen ahto mittarilla jota ihmettelen kun eikös ahdot pitäis olla sielä 1bar tienoilla, se kuka softannu autoni sanoi että pitäis ahtaa 1 bar pintaan tolla ohjelmalla. Sitten katsoin sidistä pinl arvon joka pyöri 400-600 normi ajossa ja ei kivunnu kun 1300 nipin napin rajussa kiihdytyksessä.
Mikähän mahtaa olla ongelmana? Vai olenko ymmärätny väärin jotain näitä arvoja opiskellessa.
Kokeilin sitten ottaa hukkaporti kellolta magneettiventtiilille menevän letku irti ja silloin ahtoi sen 1.2 - 1.4 bar pienellä koe ajolla.
voisiko magneettiventiili olla viallinen ?
#6620 Vilho Trygg SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Totetuttuko ilmamassapyynti? mReq = mAir? Jos toteutuu, niin silloin ei ole tarvetta ahtaa enempää. Paljonko mReq talla pohjassa, ja paljonko sen pitäisi olla tuolla softalla?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Kyllä toi jotain arvoja antelee mutta en muista kyl nytten mitä lukemia. Mutta vika saattoikin löytyä magneetiventiilistä joka oli liittimen juuresta halki johnka huomasin puhaltelemalla magneettiventtiiliin.
#6620 Vilho Trygg SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
vesa67 kirjoitti:Perusmallin painetesti - imukärsä naamalle maskiksi ja puhallus.
Ahtopaineen raakatuoton voi testata ottamalla hukkikselta mankkuvenan letkun irti ja sopivalla kaasujallla pitää paineet tavoitteessa. Jos ei saa painetta niin edelleen ahtovuoto, turbo rikki tai putki tukossa hyvä mahdollisuus.
Tollasilla spekseillä autossa voi olla jo vaikka minkälaista virityksen yritystä joten näkemättä kohdetta juurikaan parempia ehdotuksia ei tule
käykö tuo maskinaamaan -testi (R) myös vm 06 myös?
vai kantsiiko tehdä kompura-1L (R) muovipullotesti?
laittakaa joku tuo magneettiventtiilin C,R,W letkujen järjestys mikä on mikä...kiitti!