fcod 320 + check engine valo + nyt uudet vikakoodit!

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
bindi
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 17:36
Paikkakunta: Vaasa

fcod 320 + check engine valo + nyt uudet vikakoodit!

Viesti Kirjoittaja bindi »

Tälläsen antoi saabi sitten.

Mitä tämä nyt sitten meinaa? Koitin googlailla niin liittyy vissiin maffiin?

mAir vastaa mReqiä, ja kun mAir on 1000 niin Pinl on 1900 hujakoilla. Tämä paha vaiko normaali..?

Auto 9-5 aero -00, 240hv jcarlsonin viinasoftalla (260 bensa).
Viimeksi muokannut bindi, La Heinä 12, 2014 03:21. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Markkanenn
"Viggen"
Viestit: 587
Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
Paikkakunta: Vantaa

Re: fcod 320 + check engine valo

Viesti Kirjoittaja Markkanenn »

mair 1000 pitäs olla pinl 1700-1800
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4621
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: fcod 320 + check engine valo

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Paha on, immu kannattaa kyllä vaihtaa uuteen mahdollisimman nopeasti.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Re: fcod 320 + check engine valo

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

P0320 on väsynyt kakkoslambda. Softasta voi disabloida tarvittaessa. Pinl 1900 / mAir 1000 tarkoittaa myös väsähtänyttä maffia.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
bindi
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 17:36
Paikkakunta: Vaasa

Re: fcod 320 + check engine valo

Viesti Kirjoittaja bindi »

Jatketaas tätä vähän.

Uusi maffi kehissä, nyt on oikeat mAir/Pinl lukemat.

Mutta toi CE-valo katoilee ja tulee takaisin kokoajan..

Huomasin että (ainakin) 2. vaihteella kun kierrokset on ~1800 ja nostaa kaasun ylös, niin auto tökähtää suht. voimakkaasti.. Tänään kun ihmettelin asiaa niin parin kolmen tökkäyksen jälkeen CE-valo tuli kehiin. Eihän kakkoslambdan pitäisi vaikuttaa ajoon ollenkaan?

Muuta huolenaihetta, liitty tai ei:
Mis1-4 näyttää about tuhatta, ja ne on resetattu n. 1kk sit.
Knk1-4 ~44

Tulpat vaihdettu 1kk/1000km sitten. "ne oikeat" eli NGK bcpr7es-11
bindi
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: La Joulu 14, 2013 17:36
Paikkakunta: Vaasa

Re: fcod 320 + check engine valo

Viesti Kirjoittaja bindi »

Ja lisää jatkoa....

Yritin käynnistää auton mutta päästin startista liian aikaisin, ja ei auto hörähtänytkään käyntiin - joudun nimittäin ajoittamaan itse kun startti ei irroita välillä.

Onnistuneen startin jälkeen tuntui ajo olevan vielä tökkivämpää, antoi fcod 4465.

Auto toimi muuten moitteetta, mutta aina silloin tällöin tahtoi tökätä kun moottorijarrulle veti. Teki samaa melkein tyhjällä tankilla ja sen jälkeen yli puolitankillisella.

nErr oli parhaimmilaan 4! mutta rohkeastipa ajelin, eikai tuosta mikään räjähdä käsiin?
MiFi kiipesi jopa sataan...

mAir=mreq, Pinl en tullut katsoneeksi.

Vikakoodit kun nollasi ja jatkoi matka-ajoa tasakaasulla niin vikakoodeja ei palannut takaisin, ainakaan heti. Fcod 4465 eli tuo P0171? oli koodeista sitkein, tuli aina takaisin ruutuun

Torquella katsoin koodit, kaikkia ei antanut (yksi jäi aina, sain luettua 3 vaikka nErr 4, yhteensä eri lukukerroilta sain kuitenkin nämä kaikki koodit)

P1181
P0171
P0133
P0420

Mitäs lähdetään uusimaan?

Tosiaan tuossa oli imuvuotoa kyllä, jota ei 98:lla huomaa mutta e85:lla jää kierrokset elämään. Vissiin pahentunut siihen pisteeseen että se pitäisi oikeasti etsiä? Koitettu kyllä mutta tuloksetta. Imusarjan tiivistettä veikataan vanhaksi (kerran avattu ja lyöty takaisin), jos sen nyt tilaisin ja vaihtaisin (vaihdattaisin)..

Muoks: Tänään sitten rohkeasti autolla liikenteeseen, nollasin koodit ja ajoin rauhassa. Ei vikakoodin vikakoodia. Sitten vähä sporttisempi ajotapa, mAir=1000 niin Pinl käy sekunnin 1850~ ja sitten rauhoittuu 1700-1750. Eikä antanut vikakoodia.
Vastaa Viestiin