Jakopään kaklatukset

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Koskimaa
"Aero"
Viestit: 360
Liittynyt: La Elo 18, 2012 19:18
Paikkakunta: Lahti

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Koskimaa »

smeq kirjoitti:
Koskimaa kirjoitti:Onko kukaan ajanut 300tkm t7 moottorin jakopäällä ilman remonttia?

Isukin femmalla on rullattu vajaa 500tkm, eikä konetta ole vielä avattu :D
Onko nämä yksilöt kaikki sitten huohotinvian likaamia moottoreita joissa remontti tarvinut tehdä jo heti 200tkm jälkeen? Vai mistä tällainen heittely johtuu että joillain yksilöillä ajettu paljonkin ilman remonttia.
T7 vm. 2001 9-3
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja 3J »

Normaalia hajontaa johon vielä lisäksi vaikuttaa käyttötapa ja huolenpito. Lisäksi autopalstoilla ylipäätään palstatilaa saa ne porsivat yksilöt, toimivasta autosta ei väännetä niin paljon tarinaa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Ransu
"Hölösuu"
Viestit: 1185
Liittynyt: Pe Loka 17, 2003 18:43

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja Ransu »

Itellä 2002 9-5 Mittarissa 320tkm eikä ole tehty jakopaan remppaa...
Ja tarkoitus olis nytte tulevana kesänä sellainen raapaista.
Avatar
pjv
"Hölösuu"
Viestit: 2071
Liittynyt: To Helmi 12, 2004 11:57
Paikkakunta: Paimio

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja pjv »

suorsa kirjoitti:Juuri kopan irrotuksen takia pitää kone irrottaa kiinnikkeistään ja siirtää toiseen reunaan jakopääremontissa.
Mitäs sille takakiinnikkeelle pitää tehdä, muuta kuin avata mutteri päältä, että kone vapautuu siirtymään vasemmalle? Tuo siis:

Kuva

Eteenpäinhän se tuosta liikkuisi, mutta ei juurikaan sivulle.
Viimeksi muokannut pjv, To Maalis 16, 2017 10:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Petteri #507 | Klubin puhis 2018 - 2022 | IT- ja tiedotusvastaava 2016 - 2022
Enää yksi Saabi: 99 EMS '73
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3461
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: Jakopään kaklatukset

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Empä muistanut koko takakiinnikkeen olemassaoloa eli itse en ole edes mutteria irrottunut.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 3x 9-5 Tid -10, 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 900 Aero 89 (PR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Vastaa Viestiin