watArvi74 kirjoitti:Automaattivaihteiston asentotunnistimen vika on helppo testata; kaada sen päälle kylmää vettä jos ei käynnisty. Jos vika on siinä niin käynnistyy. Joka kerta.
Käynnistys ongelma?
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Käynnistys ongelma?
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Käynnistys ongelma?
Arvatenkin meni kirjoottajalla kampiakselin ja vaihteiston asentoanturit sekasi...
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Käynnistys ongelma?
Eikä toi muutenkaan pidä paikkaansa. Oli tos jonku aikaa sitten yks tarvike kampiakselin asentoanturi joka nimenomaan kylmänä reistaili.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Käynnistys ongelma?
Onkos tähän vikaan löytynyt vastausta? Itselläni nimittäin alkoi 9-5 Aero vm.04 manuaali tekemään vastaavaa. Välillä lähti käyntiin sillain, että hyvä jos ehti avainta startille kääntää. Sitten taas toisinaan saa sahata oikein urakalla, eikä käynnisty. Virtalukonpohja on vaihdettu, ja sen jälkeen toimi noin viikon, mutta silloinkin oli pitkiä startteja. Kun lähtee käyntiin, niin toimii kuin kello. Ei nyi, pätki tai hyydy normiajossa, tahi täyskaasulla kiihdytettäessä. Nyt en ole saanut millään käyntiin. Tosin en ole kokeillut vielä mäkistarttia, millä viimeksi vastaavassa tilanteessa hörähti heti käyntiin.
Re: Käynnistys ongelma?
Ja taas lähti mäkistartilla käyntiin heti kun kone pyörähti
Tämän jälkeen myös avaimella normaalisti käyntiin kuin palmun alta. Akku on uusittu viime syksynä, kun tuntui että startti pyörittää kylmää konetta erittäin laiskasti. Akun vaihto ei vaikuttanut asiaan. Voisiko olla niin, että startissa tai johdotuksissa on nyt jotain mätää, että ottaa niin paljon virtasta, ja tämän vuoksi ei jaksa antaa kipinää
En tunne tuota käynnistykseneston toimintaa, mutta luulisi sen estävän myös mäkistartin
Tämän jälkeen myös avaimella normaalisti käyntiin kuin palmun alta. Akku on uusittu viime syksynä, kun tuntui että startti pyörittää kylmää konetta erittäin laiskasti. Akun vaihto ei vaikuttanut asiaan. Voisiko olla niin, että startissa tai johdotuksissa on nyt jotain mätää, että ottaa niin paljon virtasta, ja tämän vuoksi ei jaksa antaa kipinää
En tunne tuota käynnistykseneston toimintaa, mutta luulisi sen estävän myös mäkistartin
Re: Käynnistys ongelma?
Asentoanturin vaihto hväitti ainakin minun 9-5:tä tuon onkelman. Eli kone lämpimänä pyöritti kyllä mutta kierroslukumittari ei reagoinut eikä auto lähtenyt käyntiin. Vianorin kiltit sedät vaihtoivat anturin päivän varoajalla viikko sitten. Ja heidän mukaansa ei jätä välttämättä vikakoodia, jos anturi toimii/ei toimi, eli ei siis ole lopullisesti sökö.
terv - matti a
terv - matti a
Re: Käynnistys ongelma?
Taas toimi viikon moitteetta, mutta kun aamulla piti lähteä, niin ei käyntiin avaimesta. Pyöritti kyllä startilla moottoria normaalisti, mutta ei edes lupaile. Noh, pikku tuuppasu, kytkin ylös ja käyntiin heti kun kone pikkusen pyörähti. Kyllä tuolla käynnistyspiirin puolella väkisinkin on jotain häikkää siitäkin huolimatta, että uusi virtalukonpohja on vaihdettu. Seuraavaksi alettava käymään johtoja ja liittimiä läpi. Ja heti kun mäkkärillä alkoi käymään, niin sammutuksen jälkeen lähti myös avaimesta tulille. Jos huomenna kävis vielä keskustelemassa asiasta ProCarServicellä.
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Käynnistys ongelma?
Vaikka sanotkin startin pyörittävän konetta normaalisti, niin tuo mäkistartilla käyntiin lähteminen tuo kyllä mieleen startin solenoidi/bendix ongelman.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Käynnistys ongelma?
Kampikulma-anturi vaihdettu viikko sitten, ja ainakaan toistaiseksi käynnistymisen kanssa ei ole ollut onkelmia. Täytyy koputtaa puuta...
Re: Käynnistys ongelma?
Laitetaanpas tästä asiasta päivitystä. Eli nyt on menty reilu neljännesvuosi kampikulma-anturin vaihdosta, eikä minkäänlaista starttionkelmaa ole enään esiintynyt. Eli ne joilla vastaavaa esiintyy, niin vaihtakaa se anturi. Loppupelistä se on koko ketjun halvin osa. Minä en uskonut heti asiasta tietäviä, vaan tyhmyyksissäni vaihdoin lähes kaikki osat ennen kampparianturia. Ei kannata tehdä samoja virheitä kuin minä
Re: Käynnistys ongelma?
Kiitos kun kerrot muille, voi olla vastaavassa tilanteessa oleville suuri säästö
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
Re: Käynnistys ongelma?
Itsellä on seuraavanlainen ongelma. Käynnistyy lämpimänä hyvin, mutta esim. tänäaamuna kun oli pakkasenpuolella n. -6°C pyöritti todella laiskasti, vähän niinkuin jo tuntui, että näinköhän käynnistyy. Akun uusin viime talvena kun tuo ongelma rupesi vaivaamaan. Kesän menee hyvin mutta kun kylmenee niin rupeaa oireilemaan. Ja viime talvena teki myös sitä kun starttasi, että mittarivalot himmenivät. Tätä nyt en ole enää huomannut tuon akun vaihdon jälkeen. Valot jäävät talvella joskus päälle kun virta-avaimen ottaa pois lukosta. Kun laittaa takas ja virrat päälle/pois niin valot sammuu ja kaikki ok.KäXä kirjoitti:Laitetaanpas tästä asiasta päivitystä. Eli nyt on menty reilu neljännesvuosi kampikulma-anturin vaihdosta, eikä minkäänlaista starttionkelmaa ole enään esiintynyt. Eli ne joilla vastaavaa esiintyy, niin vaihtakaa se anturi. Loppupelistä se on koko ketjun halvin osa. Minä en uskonut heti asiasta tietäviä, vaan tyhmyyksissäni vaihdoin lähes kaikki osat ennen kampparianturia. Ei kannata tehdä samoja virheitä kuin minä
Mitähän tosta rupeais tutkimaan? Voiko startti oireilla noin vai joku muu?
Saab 9-5 Vector 2,0T -03
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97
Volvo V70 T4F -12
Ex: Saab 9000CS 2,0t -97