Viikonloppuna aletaan selvittelemään savutuksen alkulähdettä, infotaan sitten lisää havainnoista.
Jahka hommat on kunnossa, täällä pääsee auto kovaan ajoon. Nykyinen ympärivuotinen käyttöauto on vuodelta -83, päätin että mikäli harrasteautona mielin sitä vielä jatkossa pitää niin tästä syksystä eteenpäin on vain paras ajella kesäajossa. Meille tänne tuommoinen -97 femmahan on uusinta uutta
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Onhan niitä muitakin kikkoja. Esim. voi laittaa tulpanreikien kautta dieseliä sylintereihin liottamaan männänrenkaita. Antaa seisoa yön yli ja seuraavana päivänä imee jollaintapaa, enimmät pois, starttaamalla tuulettaa loput tulpanreikien kautta (joku rätti reikien päälle, niin ei roisku jokapaikkaan) . Öljynvaihto moottoriin, uudet sytytystulpat ja di paikalleen. Sitten vaan kovaa ajoa ja seurailee öljynkulutusta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vähän saman tyyppistä oiretta olen itsekin havainnut. Kerran on pidemmän seisonnan jälkeen pölläyttänyt pienen savupilven käynnistyksessä, ja usein kun kylmänä lähtee ajamaan niin ensimmäisessä kiihdytyksessä. Myös jos nostaa kierroksia auton seistessä paikallaan kylmänä, niin tulee sellaista vähän bensan tapaiselle haisevaa savua/höyryä. Mistään isoista pilvistä ei ole kyse eikä sitä huomaisikaan jollei osaa seurata taustapeileistä kun lähtee ajamaan.
Kuukausi sitten pauttiarallaa ostettu 137tkm ajettu aero... Pitääkö nyt jo remppaa alkaa tekemään?
PItäähän sieltä usvaa tullakin, muutenhan sylinterissä ei mikään pala. Sinuna seurailisin öljyntasoa ja jos näyttää öljyä katoavan, alkaisin sitten vasta murehtimaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Mertmi kirjoitti:PItäähän sieltä usvaa tullakin, muutenhan sylinterissä ei mikään pala. Sinuna seurailisin öljyntasoa ja jos näyttää öljyä katoavan, alkaisin sitten vasta murehtimaan.
Öljyä ei näytä katoavan ainakaan isoja määriä, mutta pitää seurata tilannetta. Eilen saapui PCS huohotinpäivitys-setti, joten jos viikonloppuna asentaisi sen ja samalla kurkkaisi turbon kuntoa. Sitten kesälomilla öljypohja irti
Omassani kun alko öljyä syömään niin vaihdoin männänrenkaat jonka jälkeen olen ajanut noin 100 000 km eikä ole silmin havaittavaa öljyn vähenemistä ollut 10 000 km vaihtovälillä. Eli voimmeko tästä päätellä että kunnossa oleva T7 ei syö öljyjään laisinkaan (edellä kerrotuin ehdoin).
Yhden koneen kunnostin vaihtaen männät ja kanget T5:n kaluihin ja toisen rengastamalla. Eivät syö öljyä. Kyllä mie allekirjoitan sen että ehjä T7 ei lisäystä vaadi kymppitonnilla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01