9-5 2.3t farm Vector Sportcom 2002
Onko ajatukseni ihan pähkähullu? Logiikkani mukaisesti työ maksaa enemmän kuin "alapään muovipuslat" ym. kuluvat osat. Tukivarret, jouset ym.. joutuu joka tapauksessa irrottamaan erinäisten puslien vaihdon yhteydessä miksei siis kaikkia kuluvia osia (puslat, iskarit, pallonivelet) vaihdeta samalla kertaa. Vähän kirpaisee mutta uskoisin säästäväni pitkällä aikavälillä.
Kävin katsastuksessa jokin aika sitten. Hra katsastuherra sanoi, että jarrulevyt etu- ja takapäässä ovat rajoilla. Puslissa kolisee, koiraluut "haukkuu" jne... Osasta kulumisviosta tuli merkintä rekisteriotteeseen mutta ilman tarvetta uusintakatsastukseen. Seuraavassa katsastuksessa eivät taatusti mene läpi.
Mitä miltä olette - te jotka pusaatte ja osaatte korjata Saabejanne - jos vaihdatan huollossa kerralla kaikki etu- ja takapään puslat, pallonivelet, iskarit, jarrulevyt ... ym kuluvat osat. Olettaisin, että ei tarvitse muutamaan vuoteen vaihdells niitä osia.
Viime vuonna uusittiin "jokunen" takapään pusla. Taas ois edessä vaihtoja. En viitsisi maksaa vuosittain samojen osien irrotamisesta ja uudelleen kasaamisesta.
Mistä kannattaa hankkia osia? Halvin hinta ei ole kriteeri vaan kestävyys ja laatu.
Kiitos ennakkoon.
MarkkuTiia
ps. Tietääkö kukaan edullista Saab-spesialistia Hgissä, joka moisen kykenee tekemään kohtuu ajassa?
OG 9-5 alustan puslien vaihto
-
- "Koeajolla"
- Viestit: 3
- Liittynyt: Ti Marras 13, 2012 21:08
-
- "Turbo"
- Viestit: 278
- Liittynyt: Ke Heinä 11, 2007 15:11
- Paikkakunta: Helsinki
Re: OG 9-5 alustan puslien vaihto
Terve,
pyytäisin tuossa tilanteessa tarjousta Vallilan Takomosta (Hki) ja Autotarvetelta (Tallinna). Molemmista on minulla hyviä kokemuksia. Tätä foorumia seurailee Saab-korjaajia, jotka saattavat ottaa sinuun yv:nä yhteyttä. Hyvin on silloinkin kaikki toiminut (kokemusta on..). Minusta "kaiken" vaihtaminen kerralla ei ole vanhan saapikkaan tapauksessa ollenkaan huono vaihtoehto. Onpa sen jälkeen ainakin mukava ajella.
pyytäisin tuossa tilanteessa tarjousta Vallilan Takomosta (Hki) ja Autotarvetelta (Tallinna). Molemmista on minulla hyviä kokemuksia. Tätä foorumia seurailee Saab-korjaajia, jotka saattavat ottaa sinuun yv:nä yhteyttä. Hyvin on silloinkin kaikki toiminut (kokemusta on..). Minusta "kaiken" vaihtaminen kerralla ei ole vanhan saapikkaan tapauksessa ollenkaan huono vaihtoehto. Onpa sen jälkeen ainakin mukava ajella.
-
- "Aero"
- Viestit: 464
- Liittynyt: Pe Marras 21, 2003 14:53
- Paikkakunta: Monnin miljoonakaupunki (Hausjärvi)
Re: OG 9-5 alustan puslien vaihto
Otappas yhteyttä yksityisviestillä nimimerkkiin ''hook'' Ko. herra tietää ja tuntee Saabit ja osaa myöskin tehdä korjaukset ja huollot sopuhintaan.
Re: OG 9-5 alustan puslien vaihto
On vähän sama ajatus vaihdattaa kaikki puslat kerralla, mutta vielä toteuttamatta.
Kysyin saabantilta tarjousta hommasta, alkuperäisillä osilla reilu 1500eur, sis siis kaikki puslat, linnunluut ja etu alatukivarret vaihtaisivat kokonaan uusiin (helpompi homma kuin käydä vaihtamaan puslia ja sama kustannus)
Sanoi löytyvän myös erillaisia puslia lompakon ja tarpeen mukaan.
Kysyin saabantilta tarjousta hommasta, alkuperäisillä osilla reilu 1500eur, sis siis kaikki puslat, linnunluut ja etu alatukivarret vaihtaisivat kokonaan uusiin (helpompi homma kuin käydä vaihtamaan puslia ja sama kustannus)
Sanoi löytyvän myös erillaisia puslia lompakon ja tarpeen mukaan.
Re: OG 9-5 alustan puslien vaihto
Markkutiia, se on oikein hyvä ajatus.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01