Akun vaihto.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Puppeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 17:34
Paikkakunta: Inkoo

Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Puppeli »

Moro, meneeköhän tällasessa Aerossa jotain sekasin kun akun vaihtaa? Eli tarviiko varautua esim Tech apuun kun vaihtelee? Vai kaapelit vaan vekka ja uutta tilalle...

Ollut huonoka kokemuksia vaihdon kanssa ennen, tosin vähän uudemmilla autoilla, joten kysytään täältä viisautta.
Aero -01 Farkku
mienkoiv
"Hölösuu"
Viestit: 1710
Liittynyt: Ma Touko 28, 2007 09:11
Paikkakunta: LPR

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja mienkoiv »

vanha pois ja uutta tilalle...ja kovaa ajoa

toimii myös naisten kanssa
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm

#5179
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Radiokanavat katoaa muistista...muistaakseni :P ja keskikulutusmittaus nollautuu.
Himo_kaappoo
"Hirsch"
Viestit: 917
Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Himo_kaappoo »

CDTA kirjoitti:Radiokanavat katoaa muistista...muistaakseni :P
Jos tämä totta niin miksi ei katoa kun mankka on autosta irti vuorokauden?
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
Puppeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 62
Liittynyt: Su Touko 04, 2014 17:34
Paikkakunta: Inkoo

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Puppeli »

Jees, asia selvä. Edellisen kerran kun akun vaihdoin autoon joka oli täynnä sähkö vimpaimia niin kaikki sekos, ja ei roska käynnistynyt enään kun ajonesto jäi päälle ja sitä rataa.
Aero -01 Farkku
Spege
"Kaasari"
Viestit: 29
Liittynyt: To Kesä 19, 2014 07:03

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Spege »

Tai sitten laitat toisen akun apukaapeleilla kenkiin kiinni akun vaihdon ajaksi. Ei katoa mikään.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Himo_kaappoo kirjoitti:
CDTA kirjoitti:Radiokanavat katoaa muistista...muistaakseni :P
Jos tämä totta niin miksi ei katoa kun mankka on autosta irti vuorokauden?
Koska silloin akku on edelleen kiinni... :mrgreen:

Okei, olin kanavamuistin suhteen väärässä :oops: . Vaihtarina tarjoan että kello nollautuu, kelpaisko se?
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja jameli »

Radiokanavien valinnasta nappi nro 1 palauttaa kanavat virtakatkon jälkeen.

RDS-ajan haku toimii kun menee sellaiselle radiokanavalle, joka kellonaikaa lähettää ja painaa SID:n pienen pyöreän ajansiirtonapin vasemmasta reunasta pitkään pohjassa...

Eli ihan kovin kauheita menetyksiä ei tule akun vaihdossa, perus clear-toiminto toki, eli keskikulutus ja ajomäärä ja jotkut vikakoodeista katoavat muistista.
__________________
Harrastus tauolla.
benicio
"Aero"
Viestit: 401
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 18:17

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja benicio »

^Eikös se RDS-aika tule kun painaa molemmat pikkunappulat samaan aikaan pohjaan? En ole kyllä tuota pitkään painamista edes kokeillut.
9-5 TiD4 MY10; 9-3 SC TID MY08; 99 Cabriolet MY75
Gomeri
"Tuplakaasari"
Viestit: 57
Liittynyt: Ti Maalis 04, 2014 23:56
Paikkakunta: Kuopio

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja Gomeri »

benicio kirjoitti:^Eikös se RDS-aika tule kun painaa molemmat pikkunappulat samaan aikaan pohjaan? En ole kyllä tuota pitkään painamista edes kokeillut.
Juuri näin, molempia nappeja kun pitää pohjassa hetken (2 sekuntia tms) niin alkaa hakemaan aikaa kelloon.
#6308
V70 2.4 AWD -01
ex. 9-5 2.3t SE -98
jameli
"Aero"
Viestit: 406
Liittynyt: To Tammi 04, 2007 00:37
Paikkakunta: Nokia

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja jameli »

jameli kirjoitti:RDS-ajan haku toimii kun menee sellaiselle radiokanavalle, joka kellonaikaa lähettää ja painaa SID:n pienen pyöreän ajansiirtonapin vasemmasta reunasta pitkään pohjassa...
Myönnän olleeni väärässä, siis nimenomaan molempia pieniä kellonajan nappeja painetaan yhtäaikaa kunnes hakee ajan.
__________________
Harrastus tauolla.
McStadey
"Hölösuu"
Viestit: 1358
Liittynyt: Ti Maalis 24, 2015 11:59

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja McStadey »

Tarkoituksena olisi tehdä pistokoemaisesti pikainen akun vaihto, onko tuossa jotain erityistä kommervenkkiä vai meneekö ihan perustyökaluilla intuitiivisesti? Konepellin alle kurkkaamallahan se selviää, mutta auto ei tällä hetkellä ole pihassa vaan firman tallissa, ja sinne olisi tarkoitus mennä vaihtamaan, joten mielellään varautuisi etukäteen tarpeellisin varustein :mrgreen:
Nothing on earth comes close
Ex: 9-5 kombi 2,3t RE85 A 2004

Nyk: Citroen C5 Aircross Hÿbrid | ex:VW Touran 1.4TSI DSG MY16
vitikka
"Hirsch"
Viestit: 806
Liittynyt: La Kesä 13, 2009 23:49
Paikkakunta: Etelä-Karjala

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja vitikka »

Hylsysarja.
ex SAAB 9-3SC -06, emännän käyttis stage 1
tuleva ex SAAB 9-5 -03 2,3t, uusi pata ja hieman uusia kujeita
SAAB 9-5 -07 2,3t
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Joo, akku taisi olla 13 mm pultilla sen kiilapalan kanssa kiinni ja kengät muistaakseni 10 mm kannalla. Jatkovarsi on hyvä siinä 13 mm pultin kanssa, akun kengät lähtee näppärästi kiintoavaimella.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-PETTERI-
"Viggen"
Viestit: 579
Liittynyt: Ke Helmi 12, 2014 14:26
Paikkakunta: Himanka, Kalajoki

Re: Akun vaihto.

Viesti Kirjoittaja -PETTERI- »

Tänään tuli viiruun vaihdettua akku. 10 mm lista, 13 mm hylsy, räikkä ja jatkovarsi tarvittiin. Ja aikaa 5 min. :D
#6983 Olli-Petteri Pentti
- Saab 96 -77
- Saab 900 5d 2,1 -93
Vastaa Viestiin