Mulla kärähtää 12 v pistorasian (tupakansytytin) sulakkeet heti vaikka mitään ei ole kummassakaan kiinni. Onko jollain muulla ollut samaa vikaa?
Auto vm 2006 9-5 wagon aero
9-5 vm. 2006 wagonissa 12v pistorasia polttaa sulaketta
9-5 vm. 2006 wagonissa 12v pistorasia polttaa sulaketta
Saab 9-5 Aero wagon 2006 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
Saab 9-5 2.3t "biopower" vm 2005 autom.
Saab 9000 2.0t cs vm 1995 autom.
ex Saab 9000 2.0t cs vm 1998 autom.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1105
- Liittynyt: Ti Huhti 07, 2009 08:20
- Paikkakunta: Kajaani
Re: 9-5 vm. 2006 wagonissa 12v pistorasia polttaa sulaketta
Mullakin olisi allekirjoituksen autossa tupakansytytin ongelmaa.
Jos lataa puhelinta sytyttimen kautta,laturi lämpenee ja alkaa pätkimään latausta,kuumenee niin paljon että alkaa palanu muovi haisemaan.
Kokeiltu toisessa autossa ja siinä laturi toimii,eli mikä on vialla?
Jos lataa puhelinta sytyttimen kautta,laturi lämpenee ja alkaa pätkimään latausta,kuumenee niin paljon että alkaa palanu muovi haisemaan.
Kokeiltu toisessa autossa ja siinä laturi toimii,eli mikä on vialla?
Joku kipotin.
Re: 9-5 vm. 2006 wagonissa 12v pistorasia polttaa sulaketta
Jos paukku napsahtaa, vaikka sytkässä ei ole mitään liitettynä, niin silloin siellä on oikosulku. Varsinainen johtosarja harvemmin menee oikoseen, ellei vaurioidu mekaanisesti. Katso ensin sinne sytkän sisään fikkarilla, ettei siellä ole klemmaria tms itsestään selvää / näkyvää syytä. Ellei, niin purkamaan sen verran, että näkee sytkän ja johtoliitokset takapuolelta.
Jos sama sytkälaturi toimii toisessa autossa, mutta tässä ei, niin todnäk laturin liitinpinnat ja sytkän vastaavat eivät tässä tapauksessa saa kunnon kontaktia, jolloin kosketinpinta alkaa kuumentua voimakkaasti. Vaikka rakenne ja mitoitus on de facto standardi, niin varsinkin halpislatureiden liitin voi olla suuremman virran läpikulkua ajatellen onnettomasti toteutettu. Tehollisen eli kosketusta saavan pinnan pitäisi olla riittävän suuri ja jousivoiman riittävä, jotta liitos toimii eikä ala simuloimaan hitsausta.
Jos sama sytkälaturi toimii toisessa autossa, mutta tässä ei, niin todnäk laturin liitinpinnat ja sytkän vastaavat eivät tässä tapauksessa saa kunnon kontaktia, jolloin kosketinpinta alkaa kuumentua voimakkaasti. Vaikka rakenne ja mitoitus on de facto standardi, niin varsinkin halpislatureiden liitin voi olla suuremman virran läpikulkua ajatellen onnettomasti toteutettu. Tehollisen eli kosketusta saavan pinnan pitäisi olla riittävän suuri ja jousivoiman riittävä, jotta liitos toimii eikä ala simuloimaan hitsausta.
Nyt: Saab 9-3 Cab MY08
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87
Ex: 9-5 Aero Wagon MY08, 9-3 TiD Wagon MY08, 9-5 SE Wagon MY99, 9000 CS MY96, 9000 CC MY87