Huohotinputki turbolle?
Re: Huohotinputki turbolle?
Jaa jaa.
Saisiko rautalankaversion?
Miksi auto mittaa hytin ilmanpainetta?
Mitä siinä pitäisi olla arvona jos se toimii vai onko 1000 soppeli lukema?
Saisiko rautalankaversion?
Miksi auto mittaa hytin ilmanpainetta?
Mitä siinä pitäisi olla arvona jos se toimii vai onko 1000 soppeli lukema?
Saab 9-5 Flexi 2001, Chrysler Neon 2000, Suzuki SJ410 1983
Jäsennro. 5681
Jäsennro. 5681
Re: Huohotinputki turbolle?
Se mittaa ulkoilman ilmanpainetta eli ilmamassan ja tilavuuden suhdetta vapaassa tilassa laskeakseen paremmin tarvittavan polttoainemäärän. Hytti itsessään on epäoleellinen, siellä on sama ilmanpaine kuin ulkona ja 9-3:ssa vaan ECU sattuu olemaan hytissä.
Se tonni on ihan hyvä. Normaalisti ulkoilman ilmanpaine on n. 1 ilmakehän paine eli 1bar eli 1000mbar eli tonni, plusmiinus vähän.
Se tonni on ihan hyvä. Normaalisti ulkoilman ilmanpaine on n. 1 ilmakehän paine eli 1bar eli 1000mbar eli tonni, plusmiinus vähän.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: Huohotinputki turbolle?
Huohotinpäivityksenä olen porannut tuosta vanhemmasta öljyloukusta reiät isommiksi ja porannut venttiilikopan nippelistä sen ohuemman putken reiän milliä isommaksi. Jostain virallisista huohotinpäivityksistä mukaillen tehty modi. Ei ainakaan öljyä ole kulunut kummassakaan potilaassa kun ne saivat myös uudet männänrenkaat. Öljytkin ovat pysyneet siisteinä. Teboilin halvoilla 5W40:llä ajettu alkuaikoina ja nyt jo monta vuotta Gulf Formula G 5W40. Entisessä femmassa kokemusta ehti saada noin 75tkm ja kolkissakin jo 10tkm. Minusta se öljyloukun ohittaminen kokonaan on aika radikaali muutos, kun öljyloukun tarkoitushan on huohotusilmassa olevan öljysumun kerääminen takaisin öljykiertoon. Nyt se toiminto jää kokonaan pois ja öljyhuurut menee ahtoputkistoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Huohotinputki turbolle?
...ja kuinka meillä niitä tonnareita hajosikaan tämän vuoksi tien posket pullolleen...Mertmi kirjoitti:Minusta se öljyloukun ohittaminen kokonaan on aika radikaali muutos, kun öljyloukun tarkoitushan on huohotusilmassa olevan öljysumun kerääminen takaisin öljykiertoon. Nyt se toiminto jää kokonaan pois ja öljyhuurut menee ahtoputkistoon.
Re: Huohotinputki turbolle?
Ei niitä t7 koneisiakaan tienposket pullollaan ole..
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Huohotinputki turbolle?
Sanotaanko tuossa mun lauseessa jotain T7-koneista?aero t7 kirjoitti:Ei niitä t7 koneisiakaan tienposket pullollaan ole..
Eikä tähän yhteyteen nyt varmaan kannata aloittaa vertailua T5 / T7 -leipomisprosenteista ja missä elinkaaren vaiheessa näin on tapahtunut.
Pointti oli, että ei ainakaan tonnarin koneet ole suuresti kärsineet luolamiesmäisestä huohotinjärjestelmästä, jossa perkeleestä olevat öljyhuurut pääsevät ahtoputkistoon. Ompahan ainakin ahdin voideltu sisältä ja päältä...
Ja kuinkas monta huohotinpäivitystä B2X4-koneissa näimmekään?
Re: Huohotinputki turbolle?
Ei kyllä sanota
Haiskahti ikävästi kone rashismilta niin oli pakko puuttua
Pointti osoitettu.
Haiskahti ikävästi kone rashismilta niin oli pakko puuttua
Pointti osoitettu.
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Re: Huohotinputki turbolle?
Pitää nyt muistaa että vanhemmissa Saabien moottoreissa on paljon tiiviimmät männät kuin T7:ssä. Sellaista huohotuspuhallusta ei vanhemmissa moottoreissa ole ollut ongelmana, mikä näitä T7-patoja vaivaa... kuvassa T7-mäntiä
ps. näillä muuten oli ajettu noin 250tkm.
ps. näillä muuten oli ajettu noin 250tkm.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01