Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
joo satunnaiseen vetoon vaan..eihän sillä nyt silloon tietysti niin väliä oo paljonko se kuluttaa mutta ajattelinpa nyt vaan kysyä tuommostaki...ja kahdelle viimmeselle...kyllä mä sen tiesinki että tältäki foorumilta löytyy noita tyhjäntoimittajia..tähän asti onkin tullut asiaa..
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Noh, olihan niissä sen verran asiantynkääkin, että saattaa vanhemman matalapaineisen neloskoneen ylläpito käydä lompakon päälle.t.p kirjoitti:...ja kahdelle viimmeselle...kyllä mä sen tiesinki että tältäki foorumilta löytyy noita tyhjäntoimittajia..tähän asti onkin tullut asiaa..
Alle 250 tkm mittarilukemilla vaihtoon saattaa mennä turbo, jakopää ja kytkin. Nämä remontit kustantaa kotimaisilla verstailla teetettynä helposti sen 3000 euroa yhteensä
Bensapumpun vaihto olisi paikallisessa merkkihuollossa kustantanut 750 euroa...
Jos isohkot remontit ei itseltä luonnistu, niin tämmöiset remonttihinnat kannattaa suhteuttaa auton hankintahintaan ja käyttöarvoon, oli sitten perseaukinen tai ei
Edit: näköjään liki 2500 euroa meni rahaa tuon -98 femman jakopää- ja kytkinremonttiin (Aeron kytkinkamat) yhteensä. Turboremontin ja muut kuluvien osien vaihdot olen onneksi pystynyt itse tekemään.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Kunhan kommentoin hyvää sketsiä.ja kahdelle viimmeselle...kyllä mä sen tiesinki että tältäki foorumilta löytyy noita tyhjäntoimittajia..tähän asti onkin tullut asiaa..
Mut onhan fakta se, että jos haluaa vähän tehokkaamman (+200hv) auton, jolla pitäisi vetää traileria, ja joka on vielä ihan normaali henkilöauto, niin onhan se selvä että kyllähän se imee ainetta. Ja ahdetut autot ei vaan ollu vielä kymmenen vuotta sitten niitä taloudellisia vehkeitä. Ja näin yhdynkin ylläolleeseen kommenttiin, että jos haluaa yli puolitoista tonnia painavan, yli 200heppasen auton,
se ei tule olemaan kovinkaan taloudellista ajoa. Tosin mun mielestä kaikki alle 10litraa/100km bensalla on taloudellista
-Örkki-
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
joo pitää vähän tuumata asiaa...mikä tässä tulis halvimmaksi..kyllähän sen tietää että jos tuollaisen +200hv saabin perään laittaa vielä trailerin jossa auto kyytissä niin kyllähän siinä alkaa olemaan kuljetus kohdillaan..on tietysti kaikilla muillakin autoilla.ja kun tuota traileria pitää kuitenkin vedellä tuon harrastuksen puolesta...pitääkö sitä sitten vaan ostaa joku diesel...
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Bensa (e85) vs. Diesel kysymyksen vastaus löytyy tarkastelemalla vuotuista ajosuoritetta. Etenkin e85:llä ajaessa kisataan jo kovasti diesel-autojen kuluja vastaan.
Ite kun taannoin päädyin ostamaan Saabin, ei kulutus ollut kynnyskysymys. Nämä on hyviä autoja ajaa ja turvallisia. Tehot on riittävät ja matka-ajo on sujuvaa. Niille seikoille lasken painoarvoa enemmän kuin kulutukselle. Yleensä vastaankin kysyjille kulutuksesta: kaiken se on syönyt minkä olen tankannut.
Ite kun taannoin päädyin ostamaan Saabin, ei kulutus ollut kynnyskysymys. Nämä on hyviä autoja ajaa ja turvallisia. Tehot on riittävät ja matka-ajo on sujuvaa. Niille seikoille lasken painoarvoa enemmän kuin kulutukselle. Yleensä vastaankin kysyjille kulutuksesta: kaiken se on syönyt minkä olen tankannut.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
noh täytyy laittaa vielä asia mietintään ja katsoa mitä tässä tekee..
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
No jos tuota kulutusta mietit, niin oletetaan että toisen merkkinen auto kuluttaa vaikka sen 2 litraa vähemmän sadalla kilometrillä, niin säästät noin 400€ vuodessa 20 000 kilometrin jälkeen. Eli kannattaa tarkastella sen auton arvon laskemisen siihen todelliseen säästöön mikä tulee tästä kulutuksesta.
Toki on halpoja ja vähäkulutteisia autoja mutta siihen hintaan mihin näitä vekottimia saa niin laatu kyllä kohtaa vähintäänkin kiitettävästi.
Toki on halpoja ja vähäkulutteisia autoja mutta siihen hintaan mihin näitä vekottimia saa niin laatu kyllä kohtaa vähintäänkin kiitettävästi.
BMW 530XD -08
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Ex:Saab 9000 2.0T -89
Ex: Saab 9-5 2.3t Wagon -00
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
nojoo kaikinpuolin muuten tuo saab olis kyllä soviva meille..tilaakin olis...täytyy laittaa harkintaan vielä
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Kannattaa käydä kokeilemassa jotain yksilöä ellet ole sitä vielä tehnyt
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
joo en oo käyny mitään vielä testaamassa...täytyy katsoa jos tässä lähistöllä sattuis olemaan jossain autoliikkeessä
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Ja vielä sellainen yksilö testiin, että perän puslat on kunnossa.
Parempaa etuvetoa, samassa hintaluokassa ja varustetasolla et helpolla löydä.
Parempaa etuvetoa, samassa hintaluokassa ja varustetasolla et helpolla löydä.
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Komppaan Juhaskaa; omassa femmassa oli takana alatukivarsien isot puslat väljät. Auto oli suorastaan karmea ajettava, kun perä meni ajokoiran tyyliin.
Joku kolmen auton otanta antaa jo jotain kuvaa automallista. Itellä on ollu tapana ajaa koeajoja sellaisillakin vähän ajetuilla muutamaa vuotta nuoremmilla pirsseillä, joihin ei ole oikeasti varaa. Niissä on se hyvä puoli, että voivat vielä olla kunnossa ja antaa viitteitä oman ostokin vioista. Esim. tossa meikäläisen 9-3:ssa keväällä ostaessani oli ihan karmeat Summerstar 2 -kesärenkaat. Huh huh, ne piti vaihtaa heti parempiin.
Joku kolmen auton otanta antaa jo jotain kuvaa automallista. Itellä on ollu tapana ajaa koeajoja sellaisillakin vähän ajetuilla muutamaa vuotta nuoremmilla pirsseillä, joihin ei ole oikeasti varaa. Niissä on se hyvä puoli, että voivat vielä olla kunnossa ja antaa viitteitä oman ostokin vioista. Esim. tossa meikäläisen 9-3:ssa keväällä ostaessani oli ihan karmeat Summerstar 2 -kesärenkaat. Huh huh, ne piti vaihtaa heti parempiin.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Terve foorumilaiset.
Ajattelin vaihtaa auton merkkiä ja saab olisi nyt mielenkiintoinen.
Haluisin vain kysyä pienen kysymyksen liittyen yhtä 9-5 aeroa joka on nettiautossa myynnissä:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6259667
Osaako joku teistä kenties sanoa jotain tuosta kyseisestä autosta?
Kiitoksia etukäteen.
Ajattelin vaihtaa auton merkkiä ja saab olisi nyt mielenkiintoinen.
Haluisin vain kysyä pienen kysymyksen liittyen yhtä 9-5 aeroa joka on nettiautossa myynnissä:
http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6259667
Osaako joku teistä kenties sanoa jotain tuosta kyseisestä autosta?
Kiitoksia etukäteen.
ex. 9-3SS 1.8t -08 BioPower
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Muistakaa nyt kertoa että auto on muutoskatsastettava jos tekee "viriä" tai vaihtaa viinalle... virittelyssäkin läpi menee vain se 10% teho-/vääntölisäys. Katsastuskonttori päättää lopullisesti hyväksyykö vai ei. Kokemusta on mutta ei saabien muuttelusta.
Saab 9-5 Griffin '99 V6 3.0t aut. 375tkm. Sitten turbo antoi periksi...
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
Ostaisin 9-5 Griffinin jos olisi hyvä ja halpa!
Jäsen #7038
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Saab 9-5 2.3T Aero kulutus
Niin ja mistäs se katsuri saikaan taas tietää onko autossa viri/etanoli softa vai ei..?Griffin99 kirjoitti:Muistakaa nyt kertoa että auto on muutoskatsastettava jos tekee "viriä" tai vaihtaa viinalle... virittelyssäkin läpi menee vain se 10% teho-/vääntölisäys. Katsastuskonttori päättää lopullisesti hyväksyykö vai ei. Kokemusta on mutta ei saabien muuttelusta.
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391