Mulla oli kolkissa Monroe Reflexit. Ei ole pahaa sanottavaa, mutta jos ovat samanlaiset femmassa, niin silti pitäisin 9-5 Aeron orkkiksia parempina ajettavuudeltaan.peukalokeskellä kirjoitti: PCS:ltä kun kysyin, niin suosittelivat originaaleja laadukkaampia Monroe Reflex merkkisiä iskareita. Onko kokemuksia?
Mitkä iskarit 9-5:een
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Niin, sinänsä vaihtaisin mieluusti samalla jouset kun vanhat ovat nähneet jo niin paljon maailmaa. Karavaanarointimielessä jäykemmät vieterit olis hyvät, pysyisi auto paremmin vaaterissa. En tiedä sitten mitä ongelmia siitä madalluksesta voisi tulla, muuta kuin että etuhelmaa pitäisi enempi varoa kun sitten se osuisi pysäköidessä reunakiveen.
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Sen verran vielä heitän offtopikkia että tänään kannettiin paketti kotiovelle tuolta Autopartsmarketista.
Ainut virhe lähetyksessä oli vakaajan kumit jotka piti olla Moogin mutta olikin Febi/bilstein
Ainut virhe lähetyksessä oli vakaajan kumit jotka piti olla Moogin mutta olikin Febi/bilstein
Saab
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Elämää ohituskaistalla
Saabit myyty
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Itsellä on kanssa saabin sporttivieterit ja monroen refleksit. Ei valittamista kun ei tuo mikään kovin sporttinen ole, mutta ei kyllä peilitkään tiehen ota mutkiin ajaessa.. Kestosta en tiedä muutakuin että pinnallisesti puoli vuotta vanha monroe oli enemmän ruosteessa kuin 15v vanha orkkis etuiskari...
Ei tuota kuitenkaan voi kutsua edes madallukseksi kun on edelleen melko traktori. Ei tartte helmoja varoa. Tosin en itse voi ymmärtää miksi se auton keula pitää väkisin päästä työntämään niitten reunakivien päälle kun auton voisi siihen parkkiruutuunkin jättää normaalisti?
Ei tuota kuitenkaan voi kutsua edes madallukseksi kun on edelleen melko traktori. Ei tartte helmoja varoa. Tosin en itse voi ymmärtää miksi se auton keula pitää väkisin päästä työntämään niitten reunakivien päälle kun auton voisi siihen parkkiruutuunkin jättää normaalisti?
Saab 9-5 2.3t -98
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
Kawasaki ZX-12R -05
Ex: Saab 9-5 2,3T -04 Aero Wagon
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
4 vuotta ja 80 tkm sitten vaihdoin vakioalustaiseen farmariin Monroe Reflexit joka nurkkaan sekä taakse jouset. Mittarissa oli tuolloin 300 tkm. En ole katunut.
Lähetetty Nokian kommunikaatorista omalta sohvalta näppäimistöä käyttäen.
Lähetetty Nokian kommunikaatorista omalta sohvalta näppäimistöä käyttäen.
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Reflexit tuossa -98 femmassa myös, ei pahaa sanottavaa.
Aeroon olen jo pitkään harkinnut Konin FSD - pumppuja, ei nuo alkuperäiset tunnu pehmentyvän millään
140tkm ajettu ja edelleen Aeron vakioalusta on mielestäni ihan liian pintakova pienissä nopeuksissa, ikävä ajaa kaupungin monta kertaa rikkirevityillä + paikkakorjatuilla kaduilla, koholla olevia kaivonkansia väistellen.
Maantiellä toki kulkee hienosti, mutta vaihtoon nuo vakioiskarit lähtee. Rengaskokokin on lähes vakio 235x45x17 Pirelli P7, eli niitäkään ei epämukavuudesta voi kovasti syyttää.
Onko kukaan bongannut femman FSD - sarjaa edullisemmin, kuin mitä PartsForSaabs myy (edelleen aiemmin mainittu 629,11€+rahti n. 50€)?
Aeroon olen jo pitkään harkinnut Konin FSD - pumppuja, ei nuo alkuperäiset tunnu pehmentyvän millään
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
140tkm ajettu ja edelleen Aeron vakioalusta on mielestäni ihan liian pintakova pienissä nopeuksissa, ikävä ajaa kaupungin monta kertaa rikkirevityillä + paikkakorjatuilla kaduilla, koholla olevia kaivonkansia väistellen.
Maantiellä toki kulkee hienosti, mutta vaihtoon nuo vakioiskarit lähtee. Rengaskokokin on lähes vakio 235x45x17 Pirelli P7, eli niitäkään ei epämukavuudesta voi kovasti syyttää.
Onko kukaan bongannut femman FSD - sarjaa edullisemmin, kuin mitä PartsForSaabs myy (edelleen aiemmin mainittu 629,11€+rahti n. 50€)?
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Päädyin sitten tilaamaan Sachsin merkillä oletettavasti ne Aeron vakiopumput.
http://www.partsforsaabs.com/ myy noita, ja heidän tuotenumeroiden vastaavuus sachsin malleihin tässä: PFS901459 - 312708 ja PFS901639 - 313316. Noilla jälkimmäisillä numeroilla löytyy sitten kotimaastakin pumput jopa vielä edullisemmin kuin merkkiliikkeen alustaosa-kampanjasta![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt pitää vielä miettiä josko jättäisi vakiojouset paikalleen, kun ovat hyvännäköiset eli oletettavasti joskus jo vaihdetut. Vai tulisiko siihen kaveriksi ne Aeron vakiovieterit? Nyt saa äänestää jaa tai ei, tai miksei tyhjääkin jos siltä tuntuu.
http://www.partsforsaabs.com/ myy noita, ja heidän tuotenumeroiden vastaavuus sachsin malleihin tässä: PFS901459 - 312708 ja PFS901639 - 313316. Noilla jälkimmäisillä numeroilla löytyy sitten kotimaastakin pumput jopa vielä edullisemmin kuin merkkiliikkeen alustaosa-kampanjasta
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyt pitää vielä miettiä josko jättäisi vakiojouset paikalleen, kun ovat hyvännäköiset eli oletettavasti joskus jo vaihdetut. Vai tulisiko siihen kaveriksi ne Aeron vakiovieterit? Nyt saa äänestää jaa tai ei, tai miksei tyhjääkin jos siltä tuntuu.
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Vaiha vaikka Aeron vieterit tilalle. Jouduit kuitenkin purkamaan koko paketin, niin vaihtuu ne jouset samalla. Uudet on aina uudet ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Oli niin vaikeaa saada Aeron jousia, länsiautokin olisi halunnut 106€/kpl, että jäi sitten vanhat jouset ja vaihtui pelkästään Aeron iskarit. Muutoksen pystyy havaitsemaan, mutta eihän se nyt vielä rata-autoksi muuttunut. Kallistelua olisi kiva hillitä lisää menettämättä nykyistä mukavuutta...nix0n kirjoitti:Vaiha vaikka Aeron vieterit tilalle. Jouduit kuitenkin purkamaan koko paketin, niin vaihtuu ne jouset samalla. Uudet on aina uudet
Jotkut puhuvat tällaisten tuunausten jälkeen kulmien säädöstä tai muusta suuntauksesta, onkos sellainen nyt tarpeen?
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Aeron alustassa on jäykemmät kallistuksenvakaajat. Sillä paranee kallistelutaipumus. Lisättynä Aeron iskarit ja jouset niin on oikein toimiva kokonaisuus. (Tätä settiä myytiin muinoin sport-alustana ei-Aero malleihin.)
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Tuplakaasari"
- Viestit: 60
- Liittynyt: Ma Joulu 09, 2013 23:26
- Paikkakunta: Hämeenlinna
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
No niin, tänään pari sataa km moottoritietä ja muitakin teitä, mukavuus on ihan ok, jotenkin tuntuisi että varsinkin reippaammin kiihdyttäessä lähtee helpommin uriin vetelemään. Ja se keinahtelu on kyllä ikävää, siis kun ajelee suoraan ja vähän nykii rattia puolelta toiselle. Pitääkö vielä laittaa sekä aeron jouset että ne kallistuksenvakaajat? Auttaakos se konehuoneeseen asennettava rauta tähän?3J kirjoitti:Aeron alustassa on jäykemmät kallistuksenvakaajat. Sillä paranee kallistelutaipumus. Lisättynä Aeron iskarit ja jouset niin on oikein toimiva kokonaisuus. (Tätä settiä myytiin muinoin sport-alustana ei-Aero malleihin.)
--
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Ex 9-5 2.3T Vector aut. -06, wagon BioPower+Stage1
Ex 9-5 2.3T Aero aut. -05, sedan BioPower+Stage1
Ex 9000 2.3 CS aut. -96
Ex 9-3 Aero aut. -00
Ex 9-5 2.3T Arc aut. -02, wagon BioPower+StageX
Ex 99 1.85 -72
Ex 90 2.0 -86
Jäsen #6204, jo vuodesta 2013!
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Mikä olisi paras vaihtoehto 2003 wagoniin, haluan jämäkämmän tuntuman ja hiukan madallusta. Muistaakseni AERO-femma oli ihan riittävän jämäkkä mutta mielestäni turhan korkea. Bilstein B4, B6 vai 8? Koni? Joku muu, mikä? Mitkä jouset kaveriksi?
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
aavistuseksen vajaa 400k ruuvattu og, 2 krt takaiskarit vaihdettu. Orggis sach antautu 140k, monroe reflex kesti about saman eli ei juuri eroa. Kolmannet taas sachit...Aero 9-5 2000 kirjoitti:Monroen Reflexit toimii ja myös kestää hyvin.
Aikanaan suosittelivat jopa Länsi-Autossa näitä alkuperäisten tilalle "lisä ongelmien" välttämiseksi.
Halvimmat: http://www.mister-auto.fi/fi/etuiskunva ... E4636.html n. 400€ kaikki 4 iskaria!
Hankimme ne tuohon emännän 2000 Aeroomme tulevan kesän aikana,
(kyllä, sport alustalle löytyy myös omat)
2007 Aerossani on Konin FSD iskarit ja Eibachin jouset ja setti toimii ihan pirun hyvin.
... ja varsinkin tavalliseen alustaan suosittelen näitä Konin FSD iskareita, mihin ne erityisesti on suunniteltukin. ... kannattaa googlata lisää asiasta...
PFS:ltä taitaa saada ne edullisimmin (629,11€+rahti n 50€),
eivätkä näin maksa yhtään enempää kuin tuo mainittu Bilstein B6 / 682€.
http://www.partsforsaabs.com/product_in ... ts_id=3494
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
NG9-5 TID4, NG9-5 Turbo4 Biopower
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
Sport-alustaa saa Saabilta ihan kohtuullisen edullisesti. Sisältää jouset, iskarit ja vakaajat puslineen. Ite pulitin siitä peräti 525euroa. Jotkut ovat saaneet niitä kuulemma halvemmallakin. Laiskuuttani möin vakaajat pois (kun ei huvittanut asentaa niitä) ja arvatenkin jousille ja iskareille ei enää jäänyt hintaa kuin se iskareiden hinta, eli 405euroa. Tosiasiassa saamani tarjoukset pelkistä iskarisarjoista tarvikeliikkeistä olisi maksanut enemmän.
On muuten hyvä ajaa. Mikä hupaisinta, auto ei laskenut yhtään alemmas, vaikka tuon sport-sarjan pitäisi madaltaa autoa 10mm.![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
On muuten hyvä ajaa. Mikä hupaisinta, auto ei laskenut yhtään alemmas, vaikka tuon sport-sarjan pitäisi madaltaa autoa 10mm.
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Mitkä iskarit 9-5:een
kaikkihan on suhteellista mihinkä vertaa ...
voisko se saapinkin jousiteräs sen verran väsyä kymmenen vuoden käytön aikana...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
voisko se saapinkin jousiteräs sen verran väsyä kymmenen vuoden käytön aikana...
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Saab 9-5 2.0t 1998