Tere
Mulla alkas omass 9-5:ssa (2001 .. 370tkm)
öljynpaine valo palamaan lämpöisenä..
tyhjäkäynnillä valo palaa .. kun antaa vähän kaasua valo sammuu
lämmin konen niin valo palaa kovemillakin kierroksilla
voisko olla anturi vika vai onko öljypumppu finaalissa ym.?
jouduin ajamaan pakosta 50km ja valo paloi.. luulis että kone olis jo kilahtanut
jos oikeesti öljynpaine noin alhaalla
kiitoksia infosta
öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
Saab 9-5 , 2.3T ,-98
Saab 9-5, 2.0t , -01 (varalla)
Saab 9-5, Aero, -06 (lunstukseen)
Saab 9-5, 2.0t, aut, -07 ,bio
Saab 9-5, 2.0t , -01 (varalla)
Saab 9-5, Aero, -06 (lunstukseen)
Saab 9-5, 2.0t, aut, -07 ,bio
Re: öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
Taitaa olla imusihti tukossa sulla
Puhdistukseen/tarkastukseen löytyy ohjeet, kun hetken selaat foorumia
Puhdistukseen/tarkastukseen löytyy ohjeet, kun hetken selaat foorumia
#4754 -02 9-5 tomaattifarmari, ex. -95 9000 Aero
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Pikselikorjausta ja muuta remppa-apua 040-4808538
Re: öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
laakerit loppu
#tyhmyydestäsakotetaan
#tyhmyydestäsakotetaan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
Erittäin fixua muuten kierrättää konetta öljyvalon palaes... Onneks saa uusia moottoreita NeoBrossilta...
Voi yllättävänki kauas ajaa öljyvalo päällä, tuhoa vaan tulee enemmän kokoajan.
Voi yllättävänki kauas ajaa öljyvalo päällä, tuhoa vaan tulee enemmän kokoajan.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
Niin kuin edeltä voi lukea, niin tod. näk. on pannu sökö ainakin kiertokankien laakereiden osalta. Muistaakseni joskus oli juttua että femman öljynpainevalo syttyy niin alhaisilla paineilla, että kun lamppu välähtää, niin vauriot alkaa. Onneksi vaihtokoneen saa noin parilla tonnilla, apulaitteet vanhasta koneesta... Toki vanhastakin saa kalun, jos jaksaa itse tehdä. Teettäminen tuskin kannattaa...
Ensi kerran kun öljynpaineen valo välähtää, niin kone sammuksiin ja hinaten pajalle.
Ensi kerran kun öljynpaineen valo välähtää, niin kone sammuksiin ja hinaten pajalle.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
Öljypainevalo syttyy paineen olleessa 0,3-0,5bar mikä on niin matala öljypaine että sitä sanotaan että jos se palaa niin moottori on rikki.
Sent from my SGP321 using Tapatalk
Sent from my SGP321 using Tapatalk
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: öljynpainevalo alakaa palamaan lämpöisenä
Kyl se moottori useamman (kymmenenkin) sekuntia kestää ilman isompia vaurioita, jos ei ole juurikaan kuormaa (tyhjäkäynti, pintakaasu tms.) vaikka öp-valo palaisikin, riippuen toki onko sitä painetta se 0.3-0.5bar, vai onko oikeasti ihan nollissa.
Ex-cabbessani meni imusihti parikin kertaa tukkoon ja tuli sitä konetta kiusattua jonkun aikaa, kun oli remppaan menossa joka tapauksessa...
Mutta siltikin en ajais metriäkään öp-valo päällä, ellei halua tehä remppaa.
Yleensä viallinen öljynpaineanturi sytyttää valon tyhjäkäynnillä ja valo sitten sammuu kierroksilla. Ei oo mitenkään erityisen tyypillistä, että ne hajoaa tuollain.
Ex-cabbessani meni imusihti parikin kertaa tukkoon ja tuli sitä konetta kiusattua jonkun aikaa, kun oli remppaan menossa joka tapauksessa...
Mutta siltikin en ajais metriäkään öp-valo päällä, ellei halua tehä remppaa.
Yleensä viallinen öljynpaineanturi sytyttää valon tyhjäkäynnillä ja valo sitten sammuu kierroksilla. Ei oo mitenkään erityisen tyypillistä, että ne hajoaa tuollain.
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.