Nyt savuttaa!!!
Nyt savuttaa!!!
mul on 95 2,3 vm-99 Se on savuttanut jonkun aikaa aina kylmänä mutta ajaessa on savutus loppunu. Tänään sitten on savuttanut aina kiihdyttäessä mutta ei tasaisesti ajettaessa ja kun pihalle pääsin niin tyhjäkäynnillä savupilvi oli öljyn tuoksuinen.
Turbolle ei oo tehty mitään onko mitään keinoa selvittää mikä pamahti vai onko vaan kylmästi vietävä pajalle.
Turbolle ei oo tehty mitään onko mitään keinoa selvittää mikä pamahti vai onko vaan kylmästi vietävä pajalle.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nyt savuttaa!!!
Oikeasta yläkulmasta 'Etsi' nappi ja hakusanaksi savuttaa. Alkaa dataa löytyä... Jos orkkis ahdin, niin saattaa olla vika siellä. Uutta Mitsua kiinni ja kovaa ajoa!
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nyt savuttaa!!!
Vahva epäilys, että ahdin vaihtoon. Vasta kahteen femmaan ahtimet vaihdettu, toiseen ennakoivana huoltona (pöläytteli kylmänä) ja toisesta laukesi ajossa (pukkasi sankkaa savua).
Toiseen laitettiin tehdaskunnostettu Garrett ja toiseen joku kiinan kopio. Molemmat toimii hienosti!
Toiseen laitettiin tehdaskunnostettu Garrett ja toiseen joku kiinan kopio. Molemmat toimii hienosti!
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Nyt savuttaa!!!
Onko noissa ahtimissa hintaeroja? Mitä luokkaa sellanen kustantaa
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Nyt savuttaa!!!
Mitsusta oli kampanja about 600 euroa. Garrett kai satkun halvempi, joten sitä ei ehkä käyttöpeliin kannata sillä rahalla laittaa. Jotkut on ostaneet kunnostettuja Garretteja hinnan ollessa luokkaa 3-400 euroa. Kukin tyylillään.
Vaihtotyö tietysti päälle, ellei itse tai kaveriporukka vaihda.
Vaihtotyö tietysti päälle, ellei itse tai kaveriporukka vaihda.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Nyt savuttaa!!!
Omasta pukkasi samat savut viikko takaperin; ahdin sökö. Uuden Garretin hinnat vaihteli 720-1100 välillä, Mitsu olisi ollut 790 + 90 letkuista. Päädyin tilaamaan vaihtoahtimen, johon sai 2 vuoden takuun. 470 oli hinta tiivisteineen jne.
Nyt mennyt ahdin oli muuten alkuperäinen, kilsoja takana reilu 335 tkm. Huonoja kestämään nuo Garretit
Nyt mennyt ahdin oli muuten alkuperäinen, kilsoja takana reilu 335 tkm. Huonoja kestämään nuo Garretit
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Nyt savuttaa!!!
Tuo Neringsiltä Latviasta tilattu kunnostettu Garrett maksoi osimoilleen 360 euroa.
Tuon lisäksi piti maksaa noin 120 euron pantti, joka palautettiin kun viallisen ahtimen palautti sinne. 14 päivää oli aikaa postittaa se sökö turbo.
Tämä kopio-Garretti puolestaan kustansi 270 euroa tiivistesarjoineen ja toimituskuluineen. Vanhaa ahdinta ei tarvinu palauttaa.
Ahdin oli ihan uusi, asiallisen näköinen ja oloinen. Toimii ihan niinkuin pitääkin ja kahden vuoden takuu oli myös. Tilasin Expert-Carilta Saksasta.
Tuon lisäksi piti maksaa noin 120 euron pantti, joka palautettiin kun viallisen ahtimen palautti sinne. 14 päivää oli aikaa postittaa se sökö turbo.
Tämä kopio-Garretti puolestaan kustansi 270 euroa tiivistesarjoineen ja toimituskuluineen. Vanhaa ahdinta ei tarvinu palauttaa.
Ahdin oli ihan uusi, asiallisen näköinen ja oloinen. Toimii ihan niinkuin pitääkin ja kahden vuoden takuu oli myös. Tilasin Expert-Carilta Saksasta.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Nyt savuttaa!!!
Nyt kyselee noviisi vielä että jos nyt päädyn kunnostettuun turboon niin ilmeisesti muualta kuin suomesta ostetut on halvempia vai? ja linkkejä saa laittaa
Re: Nyt savuttaa!!!
Varmaan saa, omani tilasin maakunnan sisältä eräältä turboihin erikoistuneelta yritykseltä. Ehkä hieman kalliimpi, mutta tarvittaessa takuujutut pelaa hyvin ja puskaradio suositteli, että osaavat hommansa.
MY01 9-5 2.0tA Biopower by J.Carlson
Re: Nyt savuttaa!!!
Tervehdys kaikille!
Nyt tuli tämä aihe ajankohtaiseksi isäukon toimesta ja pyytäisinkin hieman apuanne tapuksen kanssa.
Potilaana vm.2008 farmari 9-5 2.0t, ajettu 140tkm ja savutus on melkoista.
Ilmeisesti on hyvinkin todennäköistä, että turbo on mennyt mutta eräs tuttava mainitsi, että myös mäntä voi olla syynä Saabin savutukseen.
- Osaatteko sanoa saako asian todettu esim. puristukset mittaamalla vai kuinka syyllisen löytää varmimmiten?
- Entä jos se on turbo (ajettu 140tkm) niin mitä pitää laittaa vanhan tilalle ja mistä, jos kuitenkin ajatellaan että järkevillä kustannuksilla olisi mukava selvitä?
- Ja kolmantena vielä, että minkälaisissa kustannuksissa tälläinen remppa liikkuu?
Auto menee kyllä pajalle mutta kaikki etukäteistieto olisi avuksi, koska kyseessä ei ole merkkikorjaamo.
Kiitos mahdollisesta avustanne / Juha
Nyt tuli tämä aihe ajankohtaiseksi isäukon toimesta ja pyytäisinkin hieman apuanne tapuksen kanssa.
Potilaana vm.2008 farmari 9-5 2.0t, ajettu 140tkm ja savutus on melkoista.
Ilmeisesti on hyvinkin todennäköistä, että turbo on mennyt mutta eräs tuttava mainitsi, että myös mäntä voi olla syynä Saabin savutukseen.
- Osaatteko sanoa saako asian todettu esim. puristukset mittaamalla vai kuinka syyllisen löytää varmimmiten?
- Entä jos se on turbo (ajettu 140tkm) niin mitä pitää laittaa vanhan tilalle ja mistä, jos kuitenkin ajatellaan että järkevillä kustannuksilla olisi mukava selvitä?
- Ja kolmantena vielä, että minkälaisissa kustannuksissa tälläinen remppa liikkuu?
Auto menee kyllä pajalle mutta kaikki etukäteistieto olisi avuksi, koska kyseessä ei ole merkkikorjaamo.
Kiitos mahdollisesta avustanne / Juha
Re: Nyt savuttaa!!!
JLind kirjoitti:Tervehdys kaikille!
Nyt tuli tämä aihe ajankohtaiseksi isäukon toimesta ja pyytäisinkin hieman apuanne tapuksen kanssa.
Potilaana vm.2008 farmari 9-5 2.0t, ajettu 140tkm ja savutus on melkoista.
Ilmeisesti on hyvinkin todennäköistä, että turbo on mennyt mutta eräs tuttava mainitsi, että myös mäntä voi olla syynä Saabin savutukseen.
- Osaatteko sanoa saako asian todettu esim. puristukset mittaamalla vai kuinka syyllisen löytää varmimmiten?
- Entä jos se on turbo (ajettu 140tkm) niin mitä pitää laittaa vanhan tilalle ja mistä, jos kuitenkin ajatellaan että järkevillä kustannuksilla olisi mukava selvitä?
- Ja kolmantena vielä, että minkälaisissa kustannuksissa tälläinen remppa liikkuu?
Auto menee kyllä pajalle mutta kaikki etukäteistieto olisi avuksi, koska kyseessä ei ole merkkikorjaamo.
Kiitos mahdollisesta avustanne / Juha
Aika nuorena on turbo mennyt, mutta jos ei ole öljyjä ajallaan vaihdettu niin yksi syy voi olla siinä. Turbon voi todeta rikkinäiseksi irrottamalla sen ja katsomalla onko turbiini väljä. Tiedän tapauksen jossa vaihdettiin yli tonnilla muita osia ennenkuin nyrkkipajalla uskallettiin vaihtaa turbo. garret (tai garrett) hakusanaksi niin löytyy ja tehdaskorjattu turbo varmaan halvin mahdollinen (200-300 euroa + asennus 400 euroa). Tarkista nyt ensin että nyrkkipaja tietää jotain saabeista. Joutuu muuten maksamaan tyhjästä. Mulla meni niin etten voinut autolla ajaa ja lähin paja asensi turbon huonosti (ilmavuotoja). Muuten olisin vienyt Torek huoltoon Espooseen.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Nyt savuttaa!!!
Moi!pjy kirjoitti: Aika nuorena on turbo mennyt, mutta jos ei ole öljyjä ajallaan vaihdettu niin yksi syy voi olla siinä. Turbon voi todeta rikkinäiseksi irrottamalla sen ja katsomalla onko turbiini väljä. Tiedän tapauksen jossa vaihdettiin yli tonnilla muita osia ennenkuin nyrkkipajalla uskallettiin vaihtaa turbo. garret (tai garrett) hakusanaksi niin löytyy ja tehdaskorjattu turbo varmaan halvin mahdollinen (200-300 euroa + asennus 400 euroa). Tarkista nyt ensin että nyrkkipaja tietää jotain saabeista. Joutuu muuten maksamaan tyhjästä. Mulla meni niin etten voinut autolla ajaa ja lähin paja asensi turbon huonosti (ilmavuotoja). Muuten olisin vienyt Torek huoltoon Espooseen.
Öljyt vaihdettu aina ajallaan, joten sieltä tuskin syy löytyy.
Auto olisi menossa pajalle, joka erikoistunut turboihin mutta ei Saabeihin.
On vaan tuo irroitus ja takaisin laitto jo niin hintava, että olisi hyvä jos pystyisi rajaamaan ongelman turboon ettei turhaan irroitella.
Tehdaskorjattu n.490eur ja työt 400-600eur päälle / taitaa olla kutakuinkin linjassa?
Osaatteko sanoa, että onko Saabin öljypohjan irroittaminen iso homma kun eikös sieltä katsota imusuodin (vai mikä se nyt olikaan)?
Saako suomesta tehdaskorjattuja hintaan 200-300eur vai onko ulkomaan hintoja?
Re: Nyt savuttaa!!!
Kyllä noita Garretteja on hajonnut pienemmilläkin kilsoilla. Aeron mitsu tilalle, jos kestävämpi ahdin kiinnostaa.
Re: Nyt savuttaa!!!
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=122145JLind kirjoitti:Osaatteko sanoa, että onko Saabin öljypohjan irroittaminen iso homma kun eikös sieltä katsota imusuodin (vai mikä se nyt olikaan)?
Ex: OG9-5 -07 Aero, OG9-3 -99, OG900 -86
Re: Nyt savuttaa!!!
Kiitos vastanneille.
Viedään auto ensi viikolla pajalle ja toivotaan, että osaavat homman hoitaa...
Viedään auto ensi viikolla pajalle ja toivotaan, että osaavat homman hoitaa...