oikea määrä nestettä paisarissa. ylä, vai ala merkki?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

oikea määrä nestettä paisarissa. ylä, vai ala merkki?

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Löytyy niin ristiriitaista tietoa tuosta, että kuuluuko nesteiden olla kylmällä koneella sen viirun alaosassa, vai yläosassa? Tein kyllä havainnon että yläosaan kun täytin, niin vuoto pihalle lohkolämppärin liitoksesta lohkosta.. Ja EI jää nesteelle kyllä paljo varaa nousta, jos vetää sen cold\kalt viirun ylärajaan..? Auto hävittelee pikkuisen nestettä nykyään, mutta epäilisin että tarvitsee kiristää tai vaihtaa o rengas sinne lohkolämppärin liitokseen.. Nykyään näyttää kuivalta sieltä ympäriltä, mutta voihan se vuotaa sen verran vähän, että haihtuu kun Kone lämmin. Vesiventtili vaihettu 20tkm sitten. On Kai roiskonut sieltä kunnolla, kun näkyy oikeslle katsoessa lohkon\laatikon välissä vanhaa punaista mähmää.. EI tosin märkää enään, niinkuin aikaisemmin oli.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: oikea määrä nestettä paisarissa. ylä, vai ala merkki?

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Niklas9000 kirjoitti:Löytyy niin ristiriitaista tietoa tuosta, että kuuluuko nesteiden olla kylmällä koneella sen viirun alaosassa, vai yläosassa? Tein kyllä havainnon että yläosaan kun täytin, niin vuoto pihalle lohkolämppärin liitoksesta lohkosta.. Ja EI jää nesteelle kyllä paljo varaa nousta, jos vetää sen cold\kalt viirun ylärajaan..? Auto hävittelee pikkuisen nestettä nykyään, mutta epäilisin että tarvitsee kiristää tai vaihtaa o rengas sinne lohkolämppärin liitokseen.. Nykyään näyttää kuivalta sieltä ympäriltä, mutta voihan se vuotaa sen verran vähän, että haihtuu kun Kone lämmin. Vesiventtili vaihettu 20tkm sitten. On Kai roiskonut sieltä kunnolla, kun näkyy oikeslle katsoessa lohkon\laatikon välissä vanhaa punaista mähmää.. EI tosin märkää enään, niinkuin aikaisemmin oli.
Alaosa on oikea. Itselläni hukkasi lohkon juuresta nesteitä. Kalixin tsydeemi, johon auttoi o-renkaiden vaihto.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Niklas9000
"Turbo"
Viestit: 237
Liittynyt: Ma Marras 07, 2011 23:46
Paikkakunta: Kouvola

Re: oikea määrä nestettä paisarissa. ylä, vai ala merkki?

Viesti Kirjoittaja Niklas9000 »

Joo näinpä epäilinkin.. Eli toisinsanoen ylitäytin säiliön, ja jostainhan NE yllimääräiset pihalle tulee, joten korkkasi sitten se tiiviste.. Noh, eipä näytä tarvivan purkaa mitään edestä.. Kympin hylsyllä pyörittelee irti ja vaihtaa sen uuden o renkaan.. Teoriassa taas 10 min gömma, Eli menee 5 tuntia.
Og 9-5 2.3 mitsulla "kaikki irti".
Kouvola/Lapinlahti/Iisalmi.
Vastaa Viestiin