Männän halkaisu softa....
-
- "Turbo"
- Viestit: 238
- Liittynyt: To Syys 18, 2008 19:59
Männän halkaisu softa....
Mikä se nyt olikaan se männän halkaisu softa, joka kannattaa kiertää kaukaa...
maptun vaiko nordic stage vai joku muu???
maptun vaiko nordic stage vai joku muu???
-*-Elämä on-*-
Re: Männän halkaisu softa....
Nordic.
Nykyiset: 9000T -87, 900S -91, 9-5 Aero -07
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
Exät: 9000CS -92, 9000 A50 -97, 900 -88, 900 Talladega -97
#3977
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Männän halkaisu softa....
oliko bsr kans. Vakiot, Maptun, Hirsch ja voorumilaisten softat taitaa olla niitä turvallisia.
Re: Männän halkaisu softa....
Paras softakaan ei auta jos ilmamassamittari valehtelee niin että korvat heiluu.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Männän halkaisu softa....
Tervehdys kaikille tasapuolisesti
En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"
Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista...
Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa...
t. A
En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"
Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista...
Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa...
t. A
Re: Männän halkaisu softa....
Saako jääradalla edes piikkipyörillä kuormitettua moottoria niin, että huonon softan ahneet pyynnit ja heikennetty nakutustunnistus aiheuttaisi ongelmia? Vai tarkoititko orjuuttamisella, että kierrätit moottoria jääradalla toista etupyörää sudittamalla?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Männän halkaisu softa....
Kysehän oli siis t7-männistä jonkalaiset itsekin olen nähnyt halkinaiset nordicin jäljiltä.T5 pata ei ota itseensä moisista teholukemista, ellei jotain muuta radikaalia ole rikki.Amiraali kirjoitti:Tervehdys kaikille tasapuolisesti
En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"
Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista...
Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa...
t. A
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Männän halkaisu softa....
Niin tai bensapumppu kulahtanu...vesa67 kirjoitti:Paras softakaan ei auta jos ilmamassamittari valehtelee niin että korvat heiluu.
Re: Männän halkaisu softa....
Tuossa meikän uusimmassa rojektissa oli "Nordic paket steg 3" asennettuna uudesta saakka. Ja tehdastakuulla. Kesti 270 tkm. kunnes nelosen mäntä hajosi. Takuulapuissa ehdot:
Öljynvaihto max 15000 (Laser Way 5W-40), tulpat max 10000 ja pa. 98 okt. Myös tulppien tyyppi on merkitty, NGK BCPR7-ES II.
Öljynvaihto max 15000 (Laser Way 5W-40), tulpat max 10000 ja pa. 98 okt. Myös tulppien tyyppi on merkitty, NGK BCPR7-ES II.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
# 2333
Re: Männän halkaisu softa....
Ei talvella taida tulla nakusttakaan pakkasella,kesän ongelmia:)Amiraali kirjoitti:Tervehdys kaikille tasapuolisesti
En ihan allekirjoita tuota Nordicin "männän halkaisu kykyä"
Minulla oli yli 300tkm Nordicin 280/400 2.0t: ssä ... Toki "rauta" oli
myös sen mukainen.
Kyytiä "kosla" sai varmasti ... mm. Monena talvena jääradalla,
jossa varmasti sai "orjuutettua" kulkinetta huolella.
Eipä ollut karsta ongelmaa tai jarrut jumimista...
Pienintäkään vaivaa joka olisi softasta johtunut ei tuona aikana ollut. Lieneekö
sitten ollut "kuu ja tähdet" Saabille suotuisissa asemissa...
t. A
#2285
Re: Männän halkaisu softa....
Tää on kyllä taas oikein ikuisuus topic.. Nordic:lla nyt 250 000km takana orikkis garret pyörii, BSR ollut pari kertaa, jossa toinen Aero Stage 3 ja 270 000 ilman kone ongelmia(paisi automaatti ei tykännyt), toinen stage 1, 130 000km ilman ongelmia. Jos autossa on mäntä halki, niin kertokaapas viisammat miten osaatte yhdistää sen suoraan softavikaan? Luulis että T7 softan teko onnistuu noilta lafkoilta, jos rauta on ehjää ja linjassa softan kanssa. Ensimmäisen BSR:n sai nakuttamaan kuumalla kun polki autoa kunnolla(tuosta aikaa n.13 vuotta, oli ekoja BSR T7 softia). Toki jos väkisin vääntää, niin uskon että kone hajoaa nopeammin kuin vakio.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Männän halkaisu softa....
Nyt kun kukaan ei muistaakseni kertaakaan ole pystynyt erittelemään minkä tuotekehitysvuosimallin mukaisesta virisoftasta täällä foorumilla puhutaan ja kysellään niin kerrataanpa monestakin autosta BSR-tuotteesta löytynyt perusvika;
Ilmamassarajoituskartta jonka tulisi reagoida nakutusvaroituksiin on kiristetty niin tiukaksi että käytännössä softalla päästellään menemään järjestelmän varoituksista huolimatta ja todennäköisesti saadaan todellista nakutusta aikaan. Tuota kun toistetaan riittävän monta kertaa alkaa metallikin haurastua.
Lisäksi pyyntikartat on järjestään yliampuvia rautaan nähden ja sytkäkartta aika ylioptimistinen. Mutta se ei tarkoita että niihin pitemmässä vedossa päästäisiin, hetkellisesti ehkä mutta se ei ole monenkaan tuntemani softantekijän säätöfilosofia.
Tässä monotonisesti parjataan tuota yhtä toimittajaa mutta kyllä havainnot heidän tutkituista softista tukee tarinaa. Toki kehitystä voi tapahtua (jos sitä on pitkään aikaan tapahtunut enää)
Ilmamassarajoituskartta jonka tulisi reagoida nakutusvaroituksiin on kiristetty niin tiukaksi että käytännössä softalla päästellään menemään järjestelmän varoituksista huolimatta ja todennäköisesti saadaan todellista nakutusta aikaan. Tuota kun toistetaan riittävän monta kertaa alkaa metallikin haurastua.
Lisäksi pyyntikartat on järjestään yliampuvia rautaan nähden ja sytkäkartta aika ylioptimistinen. Mutta se ei tarkoita että niihin pitemmässä vedossa päästäisiin, hetkellisesti ehkä mutta se ei ole monenkaan tuntemani softantekijän säätöfilosofia.
Tässä monotonisesti parjataan tuota yhtä toimittajaa mutta kyllä havainnot heidän tutkituista softista tukee tarinaa. Toki kehitystä voi tapahtua (jos sitä on pitkään aikaan tapahtunut enää)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Männän halkaisu softa....
Tiedän yhden OG9-5 Aeron jossa oli käytännössä koko sen auton elinkaaren ajan ollut Nordic stage. Männät tosin kesti yli 300tkm reilusti, mutta viikko lentokenttävetojen jälkeen meni kolmosesta mäntä murusiksi. Noi 5sek kiihytykset mitä tapahtuu liikenteessä on niin vähästä että sen takia noillakin kurasoftilla päästään yli 300tkm ilman mäntävaurioita.
Saksan autobaana paahtoa, rata-ajoa tai mailivetoja lentokentällä en lähtisi noilla paskasoftilla vetämään. Jokanen tietysti tekee kun ite parhaakseen näkee.
Saksan autobaana paahtoa, rata-ajoa tai mailivetoja lentokentällä en lähtisi noilla paskasoftilla vetämään. Jokanen tietysti tekee kun ite parhaakseen näkee.
Re: Männän halkaisu softa....
Ei kait jengi oikeasti usko että Saabin padat kestää lapa tiskissä revittelyä pelkällä softan päivityksellä, jolla nostetaan merkittävästi vääntöä ja tehoja? Tässä esimerkki BSR:n ihmesoftasta...
http://sv.bsr.se/produkt/bsr_performanc ... are_508197
Tuossa luvataan mm. 48NM bensalla lisää vääntöä. Tollaisella softalla kun menee sitten ajaan radalle ja luulee että auton luotettavuus ei ole muuttunut mihinkään vaan taivaasta vain tippui kosmisesti lisää tehoa kun softaa päivitettiin. Herätys! Orkkis Saab softat ja Hirsrch on ainoat lailliset softat, joilla auton voi muutoskatsastaa ja takuut pysyy (jos sellainen sattuu olemaan.)
http://sv.bsr.se/produkt/bsr_performanc ... are_508197
Tuossa luvataan mm. 48NM bensalla lisää vääntöä. Tollaisella softalla kun menee sitten ajaan radalle ja luulee että auton luotettavuus ei ole muuttunut mihinkään vaan taivaasta vain tippui kosmisesti lisää tehoa kun softaa päivitettiin. Herätys! Orkkis Saab softat ja Hirsrch on ainoat lailliset softat, joilla auton voi muutoskatsastaa ja takuut pysyy (jos sellainen sattuu olemaan.)
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Männän halkaisu softa....
En ehkä ymmärtänyt pointtia mutta jo ihan Saabin lisävarusteena myyty orkkis virisofta 2.0t koneeseen esim. tuo 192hv/300Nm eli se on +42hp ja +60Nm. Ja takuu säilyi. Jostain tyhjästä tulikin rutkasti lisää tehoa.
Sitten jos mennään muuttelemaan ohjausta suosituksien vastaisiksi ja vielä niin ettei nakuvaroituksista välitetä eikä softa yhtään anna periksi, niin uskon kyllä että ongelmia on odotettavissa. Jos taas suojaukset on kunnossa niin pidentää varmaan mäntienkin ikää?
Sitten jos mennään muuttelemaan ohjausta suosituksien vastaisiksi ja vielä niin ettei nakuvaroituksista välitetä eikä softa yhtään anna periksi, niin uskon kyllä että ongelmia on odotettavissa. Jos taas suojaukset on kunnossa niin pidentää varmaan mäntienkin ikää?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.