Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Olisi tarjolla ostaa Nettiautosta http://www.nettiauto.com/saab/9-5/6599782. Löytyyköhän tästä mitään historiaa käyttäjiltä?
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Noista pikkudieseleistä tuppaa vajoamaan sylinterien putket ja jos tuosta kuluu vielä jäähdytysnestettä... Putkien vajoamiseen ainut ratkaisu taitaa olla vaihtokone. Historiasta ei ole tietoa.
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Tuo turbon johdinsiipien jumittuminen taitaa olla suurempi ongelma näissä (jos se nyt mikään ongelma on... sen selville saaminen kylläkin), mitä nyt näitä oireita kuvaillaan esim. täällä foorumilla, joten tuosta putkien vajoamisesta en niinkään olisi huolissani.nix0n kirjoitti:Noista pikkudieseleistä tuppaa vajoamaan sylinterien putket ja jos tuosta kuluu vielä jäähdytysnestettä... Putkien vajoamiseen ainut ratkaisu taitaa olla vaihtokone. Historiasta ei ole tietoa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Hyvä että tulee lisää tietoa. Käytettyhän on aina käytetty Putkien vajoaminen on kuitenkin hyvä tuoda esille, koska kyseinen moottori kärsii niistä, ainakin alkupään mallit. Sen takia mainitsin asiasta, koska ilmoituksessa lukee että syö nestettä ja tämähän rinnastetaan putkien vajoamiselle?(tietysti voi olla jokin muu syy, mutta tietäen tämän moottorin..)
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Kiitos hyvistä ja asiallisista vastauksista, tämä on kyllä paras foorumi missä olen ollut mukana!
Noita putkia mikäkin hiukan ajattelin. Onko niissä jotain säännönmukaisuutta missä vaiheessa kone pettää, tuolla kun alkaa olla lähemmäs 300k niskassa. Eli vieläkö putkia kannattaa surra, olisiko losahtanut jo? Auto on vielä Saksan tuontia, jossa tunnetusti nopeudet ovat kovemmat ja kone kovemmalla rasituksella kuin meidän 80-100 -maailmassa.
Noita putkia mikäkin hiukan ajattelin. Onko niissä jotain säännönmukaisuutta missä vaiheessa kone pettää, tuolla kun alkaa olla lähemmäs 300k niskassa. Eli vieläkö putkia kannattaa surra, olisiko losahtanut jo? Auto on vielä Saksan tuontia, jossa tunnetusti nopeudet ovat kovemmat ja kone kovemmalla rasituksella kuin meidän 80-100 -maailmassa.
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Kannattaa toki tuoda tietämättömille putkien vajoamisriski tiedoksi, ilman muuta... Lämppärin hana saattaa olla myös yksi piilevä vuotokohta femmoissa.
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Tuo saksan tuonti auton osto on kaiken huonoin vaihtoehto. Kylmä totuus on että autot on huomattavasti kovemmassa käytössä siellä, jatkuvasti kovaa ajo kuluttaa kyllä moottoria ihan eri tavalla kuin täällä suomessa ,missä ajetaan lähes tyhjäkäynnillä verrattuna saksaan! Pikku saksan lippu rekisterikilven vieressä=epäluotettava,sähkövikainen.loppuunajettu! Saksassa 100 000km vastaa suomessa 1/2 miljoonaa km.
Saab since 1988
bensan kulutus 15%
bensan kulutus 15%
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Suomalaiset soratiet, kylmäkäynnistykset, läpi talven jatkuva suolaus, ja pätkäajo kuluttaa paljon enemmän.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Sedaneiwagonin kommenttiin sanoisin itse että höpöhöpö. Pihassa on ollut ja on nytkin yksi saksaan myyty saabi. Ei siellä moottoritiellä lämä pohjassa päästetä kokoaikaa. Suurinosa ajaa ihan maltillisesti. Nämä yksilöt jotka mulla ovat olleet/ovat ovat parempikuntoisia kuin vastaavat suomessa, myös paremmin varusteltuja. Ruostetta on ainakin vähemmän ollut.
Tämä ensimmäisessä viestissä linkitetty auto on klubilaisen omistuksessa. Löytyy myynti-ilmo myös myyntiosiosta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=148074
Ei muuta kun juttelemaan Harrin kanssa autosta jos kiinnostaa sanoisin minä.
Tämä ensimmäisessä viestissä linkitetty auto on klubilaisen omistuksessa. Löytyy myynti-ilmo myös myyntiosiosta.
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=18&t=148074
Ei muuta kun juttelemaan Harrin kanssa autosta jos kiinnostaa sanoisin minä.
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Itellä surkeimmat autot ainakin myyty uutena Suomeen, surkean huollon ja välinpitämättömien haltioiden maahan. Jos haluaa halvalla paalivalmista paskaa, ni Viro on kans hyvä vaihtoehto aidoille kivien, nastojen ja suolan piiskaamille suomiautoille.
#3272
-
- "Turbo"
- Viestit: 291
- Liittynyt: Ke Joulu 14, 2011 21:45
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
oma luottamus saksan autoihin on mennyt, kun ei ole tullut tietoon muuta kuin huonoja kokemuksia monilta "hienon saksan auton ostaneilta".outoja vikoja paljon muissakin luottoautoissa. Vain jobbarit kehuu! Suomessa ainakin klubilaiset huoltavat hyvin autojaan . (ainakin suurinosa).
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Harrin kanssa tehtiin kaupat viikko sitten ja ihan tyytyväinen olen ollut. Automaatin jälkeen manuaali kyllä hiukan tökkii, mutta kaipa siihenkin taas tottuu.
Pitäisi nyt sitten asentaa opetuspoljin autoon ja muutaman topiikin aiheesta löysinkin, kiitosta vain, mutta kuinka tukevasti tuon polkimen pitäisi vänkärin puolella olla? Pitääkö pultata johonkin penkin pultteihin kiinnin vai riittääkö että on vahvassa levyssä kiinni ja se suoraan lattialla?
Pitäisi nyt sitten asentaa opetuspoljin autoon ja muutaman topiikin aiheesta löysinkin, kiitosta vain, mutta kuinka tukevasti tuon polkimen pitäisi vänkärin puolella olla? Pitääkö pultata johonkin penkin pultteihin kiinnin vai riittääkö että on vahvassa levyssä kiinni ja se suoraan lattialla?
Re: Tietoa käytetystä pikkudieselistä
Tuo levyjuttu riittää. En tosin tiedä, onko katsureissa eroja, eli ketkä hyväsyy, ketkä ei...ciapatta kirjoitti: Pitäisi nyt sitten asentaa opetuspoljin autoon ja muutaman topiikin aiheesta löysinkin, kiitosta vain, mutta kuinka tukevasti tuon polkimen pitäisi vänkärin puolella olla? Pitääkö pultata johonkin penkin pultteihin kiinnin vai riittääkö että on vahvassa levyssä kiinni ja se suoraan lattialla?
Saab mennen tullen
#3873
-Rane-
#3873
-Rane-