kannen seinämävahvuus

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
mikatoro
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Maalis 17, 2013 11:12

kannen seinämävahvuus

Viesti Kirjoittaja mikatoro »

Miten paksu seinämävahvuus on 9-5 kannessa pakosarjan pulttien kohdalla?
Kävi vallan ikävästi, ja nasahti pakosarjan pultti poikki irroitettaessa, ja ei taida lähteä pois kuin poraamalla...jos tuohon joutuu laittamaan helicoilin niin tietää ettei mene liian ohueksi.
saab 9-5 2.3t, opel vectra b2 2.0, opel omega mv6 3.0
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: kannen seinämävahvuus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Vanha pinnapultti lähtee joko tekemällä dremelillä uran (ja pyörittelemällä ruuvarilla pätkän pois) tai hitsaamalla mutterin läpi tavaraa mutteriin asti ja pyörittämällä irti. (hitsi onneksi ei tartu juurikaan alumiiniin..)

Itse pinnapultti ei ole yleensä tiukassa, koska sisällä on vain pätkä "kierretankoa", joka katkennut väsymisen takia.
Kyllä helikoilin mahtuu laittamaan. Kunhan et sössi hommaa poraamalla vinoon, jos kerta pakko porailla.. :mrgreen:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Keme
"Viggen"
Viestit: 660
Liittynyt: To Helmi 24, 2005 12:12
Paikkakunta: Rannikko

Re: kannen seinämävahvuus

Viesti Kirjoittaja Keme »

Kuva
Pari päivää takaperin hitsasin katkenneen pinnapultin jämän irti kannesta. Ensin vähän saumaa tökön päähän että pääsi kansitasoon asti, sitten hitsillä mutteri tähän jatkoksi. Hetki odottelua ja kerta yrityksellä pinnapultin jämä pois kannesta. Alle viiden minuutin homma. En kyllä lähtisi heti helicoil linjalle.
jeeeeeee!
mikatoro
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Maalis 17, 2013 11:12

Re: kannen seinämävahvuus

Viesti Kirjoittaja mikatoro »

muuten irrottaisinkin hitsaamalla, mutta kun hitsauskone on tällä hetkellä sökönä...sillä kysäsin tuota helicoilia kun se on viimeinen vaihtoehto jos ei muilla konsteilla lähde.
saab 9-5 2.3t, opel vectra b2 2.0, opel omega mv6 3.0
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: kannen seinämävahvuus

Viesti Kirjoittaja Hook »

Jos meinaat porata pinnapultin jämän, niin kerrottakoon, että on numeroa kovempaa, kuin normi 88, eli varaudu useammalla terällä ja pitkällä pinnalla. :roll:
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Vastaa Viestiin