vikakoodi p0101
vikakoodi p0101
auto on 2.3turpo vm.2000..moottorin vika lamppu syttyny..on kuitattu pari kertaa..syttyny uuvestaan muutaman kymmenen kilometrin jälkeen....kylymänä käy muutaman sekunnin huonosti tyhjäkäyntiä..kaasua lisäämällä tilanne korjaantuu...sen jälkeen toimii normaalisti...vika koodissa lukee seuraavaa..p0101 ilmamassan/määrän (maf/vaf) virtapiirin alue-toiminta ongelma...oiskohan kellään tietoa samanlaisesta...miten kannattas toimia....
Viimeksi muokannut lipina, Ti Touko 24, 2011 08:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: vikakoodi p0101
Ilmamassamittari rikki, vaihda uusi. Tarkista tietysti ensin liitin ja johdot.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: vikakoodi p0101
massamittari vaihettu...pelittäny hyvin kolomisen viikkoa.....mittarin hinta 270 e.
Re: vikakoodi p0101
itsellä myös antaa saman koodin.. mreq on keskimäärin 50yksikköä pienempi kuin mair
kun vikakoodin kuittaa pysyy se poissa 100km ajan sitten taas syttyy?
kokeilin kaverin mittaria autossani joka antoi lähes samaa tulosta.
varmasti ehjän mittarin vaihto ei kuitannut vikakoodia (pitäisikö?)
nollasin "kengällä"
en voinut lainata mittaria kun hetken ajaksi joten en tiedä olisiko syttynyt uudelleen..
Edit: mittari vaihdettu mutta edelleen palaa ce valo..
ratkaisu: ilmavuodon paikkaus..
kun vikakoodin kuittaa pysyy se poissa 100km ajan sitten taas syttyy?
kokeilin kaverin mittaria autossani joka antoi lähes samaa tulosta.
varmasti ehjän mittarin vaihto ei kuitannut vikakoodia (pitäisikö?)
nollasin "kengällä"
en voinut lainata mittaria kun hetken ajaksi joten en tiedä olisiko syttynyt uudelleen..
Edit: mittari vaihdettu mutta edelleen palaa ce valo..
ratkaisu: ilmavuodon paikkaus..
9000cde 2.0t -96
9-5 2.3t SE -97 tomato
9-5 2.3t SE -97 tomato
Re: vikakoodi p0101
Lainataas vähän. Itellä 9-5 1999 2.3ta, stg1 ohjelmalla ja siinä rupes kanssa ce valo loistamaan mittaristossa. Sidistä katsottuna koodi on juuri tuo p0101
Nyt on uus maffi vaihdettu ja piuhatkin maffin liittimeltä moottorinohjausboksille, oli aika kovaksi mennyt paikoin. Vielä vaan kun Sidistä katsoo, niin välillä jää sama koodi muistiin ja joskus sytyttää sen ce valonkin. Tosin normaaliajossa kestää pidemmin, että koodi ilmestyy. Kaasu pohjassa kun kiihdyttelee muutaman kerran niin jo on vikakoodi taas ilmaantunut. Mitä seuraavaksi? Imuvuotoko, missä? Alipaineletkut on kaikki vaihdeltu ja evappi tukittu.
Nyt on uus maffi vaihdettu ja piuhatkin maffin liittimeltä moottorinohjausboksille, oli aika kovaksi mennyt paikoin. Vielä vaan kun Sidistä katsoo, niin välillä jää sama koodi muistiin ja joskus sytyttää sen ce valonkin. Tosin normaaliajossa kestää pidemmin, että koodi ilmestyy. Kaasu pohjassa kun kiihdyttelee muutaman kerran niin jo on vikakoodi taas ilmaantunut. Mitä seuraavaksi? Imuvuotoko, missä? Alipaineletkut on kaikki vaihdeltu ja evappi tukittu.
9-5 se 2.3ta -99 st1
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: vikakoodi p0101
Etsi -toiminnolla löytynee ohjeita alipaine järjestelmän tiiviyden toteamiseksi. Ei liikaa painetta, ettei tiivisteet pullahtele pois sijoiltaan.
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
-
- "Viggen"
- Viestit: 587
- Liittynyt: Ma Marras 16, 2009 21:29
- Paikkakunta: Vantaa
Re: vikakoodi p0101
Järjestelmän ylipaineistamisella ei kylläkään alipainevuotoja saa selville. Näin ainakin minulle kerrottiin.9000 automaatilla kirjoitti:Etsi -toiminnolla löytynee ohjeita alipaine järjestelmän tiiviyden toteamiseksi. Ei liikaa painetta, ettei tiivisteet pullahtele pois sijoiltaan.
Re: vikakoodi p0101
Itsellä oli myös tosi hankalaa löytää syy siihen p0101:een. Järjestelmät paineistettiin, coolerit vaihettiin ja vaikka ja mitä tehtiin.
Sitten kun kaasuläppäkotelo rupesi limp hometta tekemään kokoajan niin vaihdoin toimivan tilalle ja huomasin että se kauan etsitty P0101 häipyi myös. Mulla se silloin teki että kylmänä laitoin käyntiin niin kierrokset huusi 2000rpm vähä aikaa sitte tosi hiljaa laski ja sen jälkeen toimi normaalisti. Vaikuttaa siltä että sulla samanlaista oiretta kun itselläkin aikoinaan.
Mullekin sanottiin että varmasti ilmavuoto ja massamittari sökönä mutta tosiaan hankalia nämä obd autot nykyään
Sitten kun kaasuläppäkotelo rupesi limp hometta tekemään kokoajan niin vaihdoin toimivan tilalle ja huomasin että se kauan etsitty P0101 häipyi myös. Mulla se silloin teki että kylmänä laitoin käyntiin niin kierrokset huusi 2000rpm vähä aikaa sitte tosi hiljaa laski ja sen jälkeen toimi normaalisti. Vaikuttaa siltä että sulla samanlaista oiretta kun itselläkin aikoinaan.
Mullekin sanottiin että varmasti ilmavuoto ja massamittari sökönä mutta tosiaan hankalia nämä obd autot nykyään
Saab 9-5 Vector -03
Re: vikakoodi p0101
No jep, vieläkin koodia heittää. Pyynti ja toteutunu ilmamäärä eroaa kokoajan jotain 30 mittayksikköä (mitä ne nyt onkaan) toisistaan. Eikö niiden pitäis mennä ihan käsi kädessä kokoajan? On mullakin muutaman kerran heittänyt kaasuläppä limppiin, nyt ei ole tosin puoleen vuoteen sitä tehnyt, eikä siitäkään ole vikakoodia tullut. eikö jollain savulla vois saada selville, jos joku liitos tms. vuotaa imupuolella?
9-5 se 2.3ta -99 st1
Re: vikakoodi p0101
Itsellä myös meni putsaamalla se läppäkotelo kun ensimmäisiä kertoja hetti limppiin niin sen jälkeen sen about puoli vuotta ja rupes taas temppuilemaan ja silloin mullakin heitti Mair ja Mreq aika paljon. Sen jälkeen kun toimiva läppäkotelo tuli asennettu niin rupes Mair ja Mreq seuraamaan toisiaan tosi hyvin ja se vikakoodikin hävisi pois. Läppäkotelon vaihto on aika nätti homma kyllä näin piha olosuhteissakin jos vähänkään työkaluja löytyy. Tosiaan joillakin ollut vuotava jarrutehostaja joka myös aiheuttanut kyseistä vikakoodia...Itse kokeilisin näin kokemuksella vaihtaa toinen läppäkotelo sinne ja koittaa jos yhtään auttaa. Tosiaan kaikki takaiskut kannattaa myös tarkistaa
Saab 9-5 Vector -03
Re: vikakoodi p0101
Juu sehän on ihan hetken homma vaihtaa. Se uus läppäkotelohan siihen varmaan sitten lopulta auttaa. On vaan vähän suolaisen hintainen uutena moinen pitää kattoa ne takaiskut vielä..
Re: vikakoodi p0101
Sain itse käytettynä osto palstaalta suht kohtuu hintasena ja tähän asti pelanut hyvin.
Tuossa uutena maptunilta alkuperäinen : http://www.maptunparts.com/fuel-system/ ... 98-03.html
Tuossa uutena maptunilta alkuperäinen : http://www.maptunparts.com/fuel-system/ ... 98-03.html
Saab 9-5 Vector -03
Re: vikakoodi p0101
Kohta lähtee paaliin ellei nää vikakoodien jatkuva tulo ala loppua.. nyt sytty itselle tämä p0101 eli mafin joku vikakoodi mutta jotenki epäilen ettei mafi voisi olla paskana kun vaihdettu viimekesänä uuteen?? voisko olla toi kaasuläppäkotelo mistä tuossa aikasemmin jtn höpötelty ?? kaasun vastaaminenki nii onnetonta ettei edes renkaat sudi lumella...
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: vikakoodi p0101
Mulle tuli immuun liittyvä koodi kesällä, kun olin unohtanut kiinnittää yhden alipaineletkun kaasuläppäkoteloon.
Re: vikakoodi p0101
Itsellä oli juuri tuo kaasuläppäkotelo ton P0101 vikakoodin aiheuttajana. Ainahan ne alipaineletkut kannattaa tarkistaa / järjestelmän paineistus. Starttisprayillaki löytyy isommat ilmavuodot
Saab 9-5 Vector -03