TCS jäläkikätehen asennettuna?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5_2002
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Elo 24, 2014 18:57

TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5_2002 »

Moro

Tyhymiä kyselen...
Onkohan maharotoon ajatus jos 9-5ses 2002 ei oo alunperin asennettuna luistonestoa niin asentaa se jäläkikätehen, eli onko johtosarjat sun muut heebelit valamihina, eli vain kytkin ja ABS purkin kylykehen lisäpurkki vai onko koko jarrujärjestelmä eri karvalakkimallis ja luistonestooses?

T: Pasi
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja 3J »

Kannattaa kyllä miettiä kahteen kertaan haluatko sen TCS:n sinne sotkemaan. Pahimmassa tapauksessa vie tehot pois pahalla hetkellä ja aiheuttaa vaaratilanteen, itsellä kävi näin ohittaessa. Uudemmalla softalla ei ihan niin agressiivinen, mutta silti täysin turha IMHO. ESP olis jo edes jollain tapaa hyödyllinen.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Saab9-5_2002
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Elo 24, 2014 18:57

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5_2002 »

Jaha, hyvä tietää. Ja sen ESP taitaa olla maharotoon ajatus jäläkikätehen asennettuna. Vai onko jollaki tietoa onko jarrujen koko putkijärjestelä eri + muut heebelit.

T: Pasi
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja 3J »

Joo ESP taitaa olla enemmän mission impossible kuin mission difficult.

Tuossa TCS:ssä on tavallaan kaksi toimtatasoa. Kun luistoa on vain vähän, se jarruttaa luistavaa rengasta. Tämä toimii ihan ok. Mutta kun luistoa on enemmän tai kaasupoljin enemmän pohjassa, niin se ottaa tehoja pois ja tämä alkaa liian aikaisin ja on liian voimakas. Eli se jarrutustoiminta tapahtuu vain hyvin pienessä luistoikkunassa, ja talvella menee lähes aina tuohon tehojen vähentämismoodiin, ja sitten pitää hakea sitä tarkkaa kaasun asentoa jolla se vielä antaa tehoa eikä luista, samalla kun järjestelmä välillä antaa tehoa ja välillä ottaa sitä pois. Ei kivaa. Jos se käyttäisi enemmän niitä jarruja niin toimisi paremmin.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Saab9-5_2002
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Elo 24, 2014 18:57

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5_2002 »

Täytyy kait lopettaa "haaveelu" ja ajaa iliman, onhan sitä ennenki pärjänny iliman.
Edellises se vain oli ja jotenki sitä ehkä vaimo ainakin kaipaas...


T: Pasi
95greyturbo
"Viggen"
Viestit: 538
Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja 95greyturbo »

Saab9-5_2002 kirjoitti:Täytyy kait lopettaa "haaveelu" ja ajaa iliman, onhan sitä ennenki pärjänny iliman.
Edellises se vain oli ja jotenki sitä ehkä vaimo ainakin kaipaas...


T: Pasi
Unohdat moisen ja säästät nekin rahat mahdollisiin korjauksiin.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Saab9-5_2002
"Kaasari"
Viestit: 30
Liittynyt: Su Elo 24, 2014 18:57

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5_2002 »

No nyt on kulunu 1700e(1200 auo ja 500e osat ja maalit). Ei oo tullu tehtyä aiva näyttelyvoittajaa, vaan käyttöpeli. Eli säästetähän seuraavihin peltihankintoohin. Toki jos jollaki olis punaaset(278) ffarkun takaovet niin voisin harkita, nekin on vähä saanu siipehensä erellisen omistajan ojahan ajon seurauksena.

T: Pasi
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: TCS jäläkikätehen asennettuna?

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Uudet merkkirenkaat on paljon fiksumpi tapa parantaa turvallisuutta kuin alkaa autoon jotain tcs:ää puukottamaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin