Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Elikkästä, allekirjoituksen femmaan, -97 2.3t tehtiin männänrengasremonttia. Eli konetta auki ja niinpäinpois niin kuin männänrengasjumpassa yleensä..
Remontti meni muutoin hyvin ja ongelmitta, mutta nyt remontin jälkeen kun alettiin käynnistelemään niin uupuu nelospytyltä kipinä.
Check engine ei pala, eikä muutoinkaan mitään informaatiota auto anna, nelonen ei vain sytytä. Kokeiltu toisella kasetillakin, ei vaikutusta.
Siinäpä kysymys, mistä voisi lähteä etsimään ongelmaan ratkaisua vai oliskos ihan suoraan jokin selvä vastaus?
Kiittäen jo valmiiksi
Remontti meni muutoin hyvin ja ongelmitta, mutta nyt remontin jälkeen kun alettiin käynnistelemään niin uupuu nelospytyltä kipinä.
Check engine ei pala, eikä muutoinkaan mitään informaatiota auto anna, nelonen ei vain sytytä. Kokeiltu toisella kasetillakin, ei vaikutusta.
Siinäpä kysymys, mistä voisi lähteä etsimään ongelmaan ratkaisua vai oliskos ihan suoraan jokin selvä vastaus?
Kiittäen jo valmiiksi
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Kun kerran sytkäkasetti on kokeiltu (olisin tarjonnut viaksi puolasta pudonnutta jousta) niin sitten etsimään mihin väliin johtosarja on jäänyt ja mennyt piuha poikki.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Tuossa ei kerrottu miten on todettu että nelosen kipinä puuttuu, onko se loppujen lopuksi sittenkään kipinäongelma ?
Eli tarkista puristuspaineet ja että nelosen suutinliitin on kunnolla kiinni.
Eli tarkista puristuspaineet ja että nelosen suutinliitin on kunnolla kiinni.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Kokeilivat asiaa niin, että kasetti irti, johto kiinni ja tulpat paikalleen. Starttia pyörittämään ja sitten toinen katsoo mitkä sätkii.vesa67 kirjoitti:Tuossa ei kerrottu miten on todettu että nelosen kipinä puuttuu, onko se loppujen lopuksi sittenkään kipinäongelma ?
Eli tarkista puristuspaineet ja että nelosen suutinliitin on kunnolla kiinni.
Nyt on tutkittu kaikki kasetille tulevat johdot, ei vikaa. Myöskin kampiakselin asentotunnistin on putsattu, ei mitään muutosta asialle.
Nyt alkaa olla hyvät neuvot kalliit..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Kyllä olivat.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Olet varmaankin kokeillut toisella tulpalla?
9-5 Aero - 00
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Kyllä. Hain jopa uudet tulpatkin..Julle kirjoitti:Olet varmaankin kokeillut toisella tulpalla?
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Sitä ei ole vielä tehty, lienee varmaan seuraava operaatio.Julle kirjoitti:No sitten toisella asentotunnistimella?
Ilmeisesti jotenkin erikoinen tilanne, ei varmaan monella samanlaista tapahtumaa ole eteen tullut..
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Katoppa onko sytkäkassussa ne jouset siellä puolissa paikallaan. Itellä putos kerran yx lattialle ja ihmettelin ku ei käy
9-3.1972
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Kyllähän nuo paikoillaan ovat..se93tbo kirjoitti:Katoppa onko sytkäkassussa ne jouset siellä puolissa paikallaan. Itellä putos kerran yx lattialle ja ihmettelin ku ei käy
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Kampiakselin asentoanturin homma on kertoa ECU:lle 1 (yksi) ainoa kampiakselin asento, ei muuta. Ei se kykene jättämään jotain yksittäistä tulppaa pois laskuista, se on ECU:n työmaata. Kun on kokeiltu toista kasettiakin, niin veikkaisin että vika on ECU:ssa tai sen ja sytkäkasetin välisessä johtosarjassa.
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Tsekkaisin ettei ole DI-kasetin liittimestä pinni peräytynyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Remontin jälkeen nelosen kipinä hukassa..
Alkaa olla aikalailla kaikki mahdollinen tutkittu autosta miten kotikonstein voi tehdä..
Seuraava liike lienee hinaus Laakkoselle.
Seuraava liike lienee hinaus Laakkoselle.
#6289
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98
NG 9-5 2.0TiD -10 9-5 2.3t -98 9000 CD 2.0 -96 900i 5D -88 90 -84 M-B 200D w123 -83 Fiat Punto -98