
Saabistin vinkkiä kaipaan 9-5:n nykimiseen
Saabistin vinkkiä kaipaan 9-5:n nykimiseen
Kaipaisin tosi saabistin vinkkiä. 9-5:ni ( 2.3 SE T, 1998) on nykinyt eka kerran viime marraskuussa. Sen jälkeen siihen on ajettu uusi moottorin- ohjausohjelma. Ohjausboxi on vaihdettu tehtaan takuuna jo uudehkona ja stanssattu. DI sytytyskasetin vaihdatin vuosi sitten vanhan tuprautettua sinistä savua pellin alle. Se vaihdettiin toiseen kertaan viime viikolla. Nykiminen on vähentynyt mutta peli ei ole kunnossa. Turbon ohjaustankoa ja sen liikkuvuutta säädettiin viimeksi myös. Vikakoodeja ei ole esiiyntynyt. Merkkikorjaamolla ehdottivat vaihdettavaksi kampiakselin asennonosoitinanturin. Tämä mahd. vika ei anna koodeja. Arvailuksi menee, vinkistä kiitollinen. Terv. Ripa 

Nykiminen loppui, vihdoinkin
Nykimisongelmaan löytyi viimeinkin ratkaisu. Kiitos vinkkien antajille. Kampiakselin asennonosoitinanturi vaihdettiin ja nykiminen loppui siihen.
Mielestäni vika saattoi olla kuitenkin siinä, että tammikuussa vaihdettiin moottorin hihnan kanssa kiristyspyörät ja akselin tiivistestefa. Olisiko öljyä vuotaneesta stefasta valunut öljyä asennonosoitinanturiin, sillä anturi oli öljyinen ? Öljy anturissa saattaa häiritä sen toimintaa. Hauskoja ajohetkiä 9-5:lla ajaville.
Mielestäni vika saattoi olla kuitenkin siinä, että tammikuussa vaihdettiin moottorin hihnan kanssa kiristyspyörät ja akselin tiivistestefa. Olisiko öljyä vuotaneesta stefasta valunut öljyä asennonosoitinanturiin, sillä anturi oli öljyinen ? Öljy anturissa saattaa häiritä sen toimintaa. Hauskoja ajohetkiä 9-5:lla ajaville.
Itellä huoltomies huomasi tulppia vaihtaessaan, että tulpan poterot olivat olleet täynnä vettä ja kysyi olenko pessyt konehuoneen. Tämä vesi oli rikkonut yhden tulpan eristeen ja löi läpi. myös tulppien kannat olivat ruostuneet. Hyvä, ettei DI-boksi ollut ottanut itseensä. Tähän loppui nykiminen ysifemmassa. Puhaltakaa poterot tyhjiksi, kun pesette konehuoneenne.