Halvat turboahtimet
Re: Halvat turboahtimet
Pitkään on kestäny Garretti
Noissa isän autoissa, joihin nyt turboja vaihdellaan, on molemmissa mittarissa vajaat 280 tkm. Toisen turbo hajosi kokonaan ja tilalle tuli kunnostettu Garrett. Toinen on pölläytellyt kylmäkäynnistyksissä jo pitkään ja öljykin on maistunut, joten siihen vaihdetaan nyt ennakoivana "huoltona" mikä nyt tuolta Saksasta mahtaakin tulla. Jäähän siitä ylimääräiseksi yks Garretti, jonka voi jossain vaiheessa korjauttaa
Noissa isän autoissa, joihin nyt turboja vaihdellaan, on molemmissa mittarissa vajaat 280 tkm. Toisen turbo hajosi kokonaan ja tilalle tuli kunnostettu Garrett. Toinen on pölläytellyt kylmäkäynnistyksissä jo pitkään ja öljykin on maistunut, joten siihen vaihdetaan nyt ennakoivana "huoltona" mikä nyt tuolta Saksasta mahtaakin tulla. Jäähän siitä ylimääräiseksi yks Garretti, jonka voi jossain vaiheessa korjauttaa
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Halvat turboahtimet
Tänään saapui Saksasta ihka uus turbolader GT1752
Ihan asiallista tekoa vaikutti olevan. Kaikki tiivisteet ja pinnapultit kuuluivat toimitukseen. Hintaa kertyi postikuluineen 287 euroa.
Ahtimesta ei käynyt pintapuolisesti tutkimalla selväksi mistä maasta on kotoisin... Saksalainen kertoi sen tulevan Englannista, mutta itse uskon tuon ahtimen olevan ihan aito kiinalainen. Kahden vuoden takuulla kuitenkin, joten tuskin ihan susi
Kohta sitten nähdään mitä se sanoo jahka se saadaan paikalleen
Ihan asiallista tekoa vaikutti olevan. Kaikki tiivisteet ja pinnapultit kuuluivat toimitukseen. Hintaa kertyi postikuluineen 287 euroa.
Ahtimesta ei käynyt pintapuolisesti tutkimalla selväksi mistä maasta on kotoisin... Saksalainen kertoi sen tulevan Englannista, mutta itse uskon tuon ahtimen olevan ihan aito kiinalainen. Kahden vuoden takuulla kuitenkin, joten tuskin ihan susi
Kohta sitten nähdään mitä se sanoo jahka se saadaan paikalleen
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Halvat turboahtimet
No perhana, uus ahdin luiskahti paikalleen tänään kuin varkain. Asennustyön jätin suosiolla kaverille ko on näppärämpi käsistään
Myös tässä yksilössä oli Garretti syyllinen pieneen pölläyttelyyn ja öljynkulutukseen. Tai öljynkulutuksestahan ei vielä tiedä lakkasiko se, mutta ainakin pölläyttely katosi.
Olis voinu tuo vanha turbo antautua hetkenä minä hyvänsä... Akselissa oli jo runsaasti pitkittäisvälystä.
Saksalaisen toimittama turbolader ainakin näin alkuun tuntuu toimivan ihan kuin pitääkin. Toivottavasti nyt sitten kestää pitkään!
Myös tässä yksilössä oli Garretti syyllinen pieneen pölläyttelyyn ja öljynkulutukseen. Tai öljynkulutuksestahan ei vielä tiedä lakkasiko se, mutta ainakin pölläyttely katosi.
Olis voinu tuo vanha turbo antautua hetkenä minä hyvänsä... Akselissa oli jo runsaasti pitkittäisvälystä.
Saksalaisen toimittama turbolader ainakin näin alkuun tuntuu toimivan ihan kuin pitääkin. Toivottavasti nyt sitten kestää pitkään!
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Halvat turboahtimet
Edullinen oli! Mielenkiintoista olisi kuulla miten pitkään tuollainen kestää. Itsellä orkkis Garretti ollut pian 250 000 km kiinni.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: Halvat turboahtimet
Se voi kestää hyvinkin pitkään, jos sillä pääsee edes lähelle tuon orkkis-Garrettin kestävyyttä.
Auto, johon tuo ahdin asennettiin, on melko vähällä ajolla - ehkä noin 5000 km vuodessa nykysten tulee mittariin...
Jos olettaisi tuon ahtimen kestävän edes 50 tkm, niin 10 vuotta noilla ajoilla saa päästellä.
Auto, johon tuo ahdin asennettiin, on melko vähällä ajolla - ehkä noin 5000 km vuodessa nykysten tulee mittariin...
Jos olettaisi tuon ahtimen kestävän edes 50 tkm, niin 10 vuotta noilla ajoilla saa päästellä.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Halvat turboahtimet
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Halvat turboahtimet
Ei ainakaan jää epäselväksi mihin moottoriin se on tarkoitettu.
Oma ratkaisuni (9-3:een) halvan ahtimen etsinnässä oli ostaa käytetty Aeron Mitsu-ahdin. Mitsubishit kestävät huhupuheiden perusteella pidempään kuin auto. Saas nähdä.
Oma ratkaisuni (9-3:een) halvan ahtimen etsinnässä oli ostaa käytetty Aeron Mitsu-ahdin. Mitsubishit kestävät huhupuheiden perusteella pidempään kuin auto. Saas nähdä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Halvat turboahtimet
Näkeekös muuten moottoritilasta mikä turbo siellä on kiinni irrottelematta osia? Ei ole oikein huolloista pidetty kirjaa. Ois hauska tietää onko Garret vai Mitsu, näillä kilsoilla kuitenkin jo varmasti toka tai kolmas turbo käytössä.
Alfa 159 2.4 JTDm '06 | XC70 D3 A '12 | Berlingo 1.9D '01
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
exät: 9-5 1.9 TiD A '08, 9000 CSE 2.3t Jubi, 900 2.1 '92, 9-5 2.0t '02, 9-5 2.3t '98, 9-3 2.0t '00
Re: Halvat turboahtimet
Omasta taannoin tsekkasin ottamalla kännykkäkameralla kuvan turbon kilvestä. Ei sinne muuten taida kunnolla nähdä.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Halvat turboahtimet
Omaan 9-3:seen olen nyt kanssa halvaa ahdinta etsimässä. Ebaysta löytyi ainakin tällainen. http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-AERO-9-3 ... 19e4084b01
Tuohan on täysin kiinalaista tekoa. Vähän on harkinnassa josko tilaisi tuollaisen gt17:sen korvaajaksi. Tiedä sitten onko suurta eroa tilaako tuolta vai esimerkisi tällaisen brittisivustolla olevan. http://www.maxspeedingrods.co.uk/saab-a ... B1gDfl_sZk
Kiinalainenhan tuokin varmasti on.
Tuohan on täysin kiinalaista tekoa. Vähän on harkinnassa josko tilaisi tuollaisen gt17:sen korvaajaksi. Tiedä sitten onko suurta eroa tilaako tuolta vai esimerkisi tällaisen brittisivustolla olevan. http://www.maxspeedingrods.co.uk/saab-a ... B1gDfl_sZk
Kiinalainenhan tuokin varmasti on.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Halvat turboahtimet
entäs bilteman turbot?
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Auton ... din-79700/
ei nyt mikään hirveän halpa kylläkään...
http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Auton ... din-79700/
ei nyt mikään hirveän halpa kylläkään...
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo
045-6302071
jäsenyys hankittu
045-6302071
jäsenyys hankittu
Re: Halvat turboahtimet
^Orkkis maksaa 60€ enemmän.
Re: Halvat turboahtimet
Jos nyt halvalla pitää Garretti saada, niin eikö jo olisi viisasta käyttää tuo vaihtoahdin kampanja? http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... -campaign/ Vanhan romun joutuu tuonne palauttamaan, jotta hinta on 495€, mutta en pitäisi suurena vaivana?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Halvat turboahtimet
Nimenomaan mun molemmat linkit on Mitsun turboja. Ja kyllä nekin on tarjouksessa, mutta silti n. 300e kalliimpia kuin nuo ebayn kiinalaiset.Mertmi kirjoitti:Jos nyt halvalla pitää Garretti saada, niin eikö jo olisi viisasta käyttää tuo vaihtoahdin kampanja? http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... -campaign/ Vanhan romun joutuu tuonne palauttamaan, jotta hinta on 495€, mutta en pitäisi suurena vaivana?
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
Re: Halvat turboahtimet
Minä ainakin olen niin epäluuloinen kiinakopioiden laadusta että uskon jopa aidon Gt17 Garretin 2v takuulla olevan parempi ostos.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01