Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
sabe95
"Kaasari"
Viestit: 16
Liittynyt: Ma Huhti 12, 2010 21:39
Paikkakunta: Espoo

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja sabe95 »

viljanen kirjoitti:Ostin elämäni ensimmäisen saabin kaksi päivää sitten malli 9-5 2.0t -98
Tänään moottorista meni laakerit ja männät..ostohetkellä auto toimi moitteita mutta kun tein fortte käsittelyn ja vaihdoin tulpat,öljyt ja suodattimen alkoi kone nakuttamaan hemmetisti jonka seurauksena tänään liikkeessä todettiin kyseinen ongelma..korjauskustannukset koneineen 1000-2000e

Nyt mietinkin jos ostaisi tuohon aeron 2.3T koneen tilalle mutta kysymys onkin mistä toimiva kone halvalla? avk:lta katsoin niin moottorin hinnat tuplasti auton hintaan verrattuna, eikä tekisi mieli romuttaa autoa kun kaikki muut ovat kunnossa,herkut ja kaikki löytyy...
mitä nyt olen ehtinyt lukemaan ruotsista saa noita aeron koneita vissiin..mistä?

Tai vaihtoehtoisesti saako suomesta halvalla, jos jollain on ylimääräisenä niin toki saa tarjota.

Kiitos ja kumarrus.
SaabiAnti?
Saab 9-5 2.3t Vector Griffin Sport BioPower M5 Wagon 2009
Ex Saab 9-5 2.3t SE M5 Sedan 1998
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja nix0n »

Tuskin kannattaa Raumalta asti hinauttaa Etelä Helsinkiin?
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
nugge
"Hölösuu"
Viestit: 2026
Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
Viesti:

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja nugge »

Ittee vähä epäilyttää toi tuomio että männät ois paskana mutta anyways.

Ja laakerinvaihdolla ja kampiakselia hiomalla voisi selvitä, kuinka kauan se kestää on sit eri juttu.

Paljonko huudat tosta? laita vaikka yv.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
3J
"Hölösuu"
Viestit: 1442
Liittynyt: Ma Huhti 11, 2005 08:27
Paikkakunta: Oulu

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja 3J »

Onko se tuo missä on dumppi? Saako udella miten se on saatu toimimaan järkevästi T7:n kanssa?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
viljanen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 13:56

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja viljanen »

Juu kyllä se on juurikin se myynnissä oleva auto..itselläni ei ole hajuakaa miten saatu toimimaan mutta siellä se suhisee ja miksei?
viljanen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 13:56

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja viljanen »

nix0n kirjoitti:Tuskin kannattaa Raumalta asti hinauttaa Etelä Helsinkiin?

Miksei :D Kyllä sen ajamallakin sais varmaan helsinkiin mutta mitään takeita en anna, tällä hetkellä kuitenkin vielä liikkuu eteenpäin ja taakse...tosin vikojen minimoimiseksi en viitsi ajella saabilla.
jykä66
"Hirsch"
Viestit: 896
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 17:39
Paikkakunta: tampere

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja jykä66 »

Esson baarissa kehutaan kaikkia,joilla dumppi,oujee...
Se ny vain EI TOIMI t7 autossa,suhina ei kerro asiasta MITÄÄN:)!
#2285
viljanen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 13:56

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja viljanen »

jykä66 kirjoitti:Esson baarissa kehutaan kaikkia,joilla dumppi,oujee...
Se ny vain EI TOIMI t7 autossa,suhina ei kerro asiasta MITÄÄN:)!
Itse en ole ehtinyt perehtyä vielä sen kummemmin saabin tekniikoihin, mutta kyllä se ainakin on siihen laitettu ja itsellä ei ole ollut sen kummempia ongelmia mitä nyt yksi kone tekee hidasta kuolemaa :D
Tonnari88
"Aero"
Viestit: 499
Liittynyt: Pe Helmi 01, 2013 22:07
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja Tonnari88 »

Pahimmassa tapauksessa voi kai se dumppi olla osa syyllinen koneen hajoamiseen. Ei se ainakaan hyvää ole koneelle tehnyt jos on pitkään ollut kiinni.
9-5 NG | 9-3 SC | 9-3 Aero | 95 V4 | Exät | 9-3 SC TiDs | 9-5 Aero | 900 Turbo T8 x 2 | 9-3 SE | 9000 CS x 4 |
"Having a fast SAAB is like coming out of the closet, you might surprise people, but you're still gay"
viljanen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 13:56

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja viljanen »

Totta varmasti tuokin.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kesällä vaihdettu turbo, tai ennemminkin sen edellisenturbon hajoaminen, (matalat öljynpaineet, laakerisilput öljypohjan kautta pumppua hiomassa..) voi olla myös syy muun moottorin tuholle. Jos vanha turbo ajettu oikeasti "loppuun" (=siivet ottaa seiniin kiinni..), niin öljypohjan putsaus ja laakerien tarkistus on vähintään suotavaa.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
viljanen
"Kaasari"
Viestit: 7
Liittynyt: Ma Syys 22, 2014 13:56

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja viljanen »

Hook kirjoitti:Kesällä vaihdettu turbo, tai ennemminkin sen edellisenturbon hajoaminen, (matalat öljynpaineet, laakerisilput öljypohjan kautta pumppua hiomassa..) voi olla myös syy muun moottorin tuholle. Jos vanha turbo ajettu oikeasti "loppuun" (=siivet ottaa seiniin kiinni..), niin öljypohjan putsaus ja laakerien tarkistus on vähintään suotavaa.
Totta tuokin...
nix0n
"Hölösuu"
Viestit: 1297
Liittynyt: To Elo 27, 2009 15:38
Paikkakunta: Kymi

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja nix0n »

viljanen kirjoitti:
nix0n kirjoitti:Tuskin kannattaa Raumalta asti hinauttaa Etelä Helsinkiin?

Miksei :D Kyllä sen ajamallakin sais varmaan helsinkiin mutta mitään takeita en anna, tällä hetkellä kuitenkin vielä liikkuu eteenpäin ja taakse...tosin vikojen minimoimiseksi en viitsi ajella saabilla.
Etelä Helsingillä tarkoitin Tallinnaa ja kuten totesitkin, niin ei varmaan kestä Helsinkiin asti ajamalla, tai mistä sitä tietää ennenkuin kokeilee :D
Nyk. S204 350cdi 4matic -11 (powered by finturbo ja tdi tuning),ex S204 350cdi amg -10, ex Mannelavetti Sportline -91, ex Saab 9-5 Aero -02, ex E61 530dA -05(stage2 DPF off), ex MB C230 Kompressor Avantgarde Sport -05 #4910
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja Veketti »

jykä66 kirjoitti:Esson baarissa kehutaan kaikkia,joilla dumppi,oujee...
Se ny vain EI TOIMI t7 autossa,suhina ei kerro asiasta MITÄÄN:)!
Hieman offtopikkia.
En kyllä ihan varma ole miten oikeellisesti ahdettu ilma mittautuu tuon ilmamäärämittarin läpi. Mutta sillein periaatteessa saisi toimimaan, että laittaa immun vähän ennen läppäkoteloa ja dumppi sitten turbon ja immun väliin. Sillein olen ainakin nähnyt jossain tehdyn.
Avatar
CDTA
"Hölösuu"
Viestit: 2648
Liittynyt: Pe Kesä 16, 2006 12:24
Paikkakunta: Susiraja

Re: Kone sai kuolemantuomion, uutta tilalle?

Viesti Kirjoittaja CDTA »

Turbo ei ole täysin tiivis uutenakaan saati sitten vanhana, meinaan että se päästää öljyä lävitseen sekä imu- että pakopuolelle. Turbon jälkeen (ahtoputkeen) asennettu kuumalankaimmu on hyvin äkkiä niin öljyinen, ettei se tiedä tästä maailmasta enää tuon taivaallista = seokset sekaisin = kone kaput :idea:
Vastaa Viestiin