Puristukset kadonneet SAAB 9-5 (2,0 SE) vm 2000

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
isi4321
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Syys 25, 2014 08:55

Puristukset kadonneet SAAB 9-5 (2,0 SE) vm 2000

Viesti Kirjoittaja isi4321 »

Terve hyvät ystävät. Lähestyn teitä seuraavanlaisella ongelmalla: Saab 9-5 2,0 SE vm -00 (josta muuten moottori on vaihdettu 30tkm sitten) kärsi polttoainepumppuongelmista. Parina aamuna kopauttelin bensa-säiliöön vasaralla ja pumppu lähti käymään ->auto käynnistyi moitteetta. Kun sitten piti parin päivän kopautuksen jälkeen viedä auto polttoainepumpun vaihtoon, ei tuo kopauttelu enää auttanutkaan ja hinausauto vei sen korjaamolle. Nyt sitten soittivat sieltä, että kaikista pytyistä on puristukset nollissa, nokkaketju ei heidän mukaansa ole "hypännyt yli" ja eivät nyt oikein osaa paikallistaa, mistä vikaa voisi lähteä etsimään. Osaakohan tämä foorumi auttaa, miten voisin avustaa heitä? Onhan tämä vähän nurinkurista että asiakas selvittää missä on vika, mutta josko osaisitte auttaa? Kiitos jo etukäteen. Ai niin, auto sijaitsee nyt Naantalissa ja jos vaan löytyy Saab-miehiä, jotka voisivat jakaa auton murheet suorittamalla korjauspalvelua Turun talousalueella, niin otan kaikki yt:t innolla vastaan.
Saab 9-5 (2,0 SE) vm 2000
Turku
äölkjhgf
"Aero"
Viestit: 364
Liittynyt: Pe Marras 04, 2011 14:54

Re: Puristukset kadonneet SAAB 9-5 (2,0 SE) vm 2000

Viesti Kirjoittaja äölkjhgf »

isi4321 kirjoitti:kaikista pytyistä on puristukset nollissa
Ohivuotomittauksella sitä voisi haarukoida mistä paineet karkaa.

Mulle nyt tulee mieleen liimaventtiilit tai pikeentyneet männänrenkaat.
Molempiin voi auttaa liuotushoito.

Onhan se voinut käydä laihalla jos pumppu on tehnyt kuolemaa, en tiedä onko tuo voinut aiheuttaa vaurioita noin nopeaan.

Tuollaisia arvailuja. :roll:
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Puristukset kadonneet SAAB 9-5 (2,0 SE) vm 2000

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Starttailkaa vaan uudestaan. Voinut jäädä venttiilit auki jos on lyhyesti ollut käynnissä ja sammutettu. Hydrauliset painimet voi tehdä semmosen tempun. Muistelen että joku muukin saanut tuon ilmiön aikaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
sasu
Matalapaineturbo
Viestit: 177
Liittynyt: Su Helmi 08, 2009 00:02
Paikkakunta: Raisio

Re: Puristukset kadonneet SAAB 9-5 (2,0 SE) vm 2000

Viesti Kirjoittaja sasu »

Mulla oli "liimaventtiiliongelma", eli käytin liian vähän aikaa ennen sammutusta.

Tyttärellä on käynyt samanlaisesti kerran, moottori pyöri ihan kuin ei puristuksia olisikaan, mutta pitkän starttauksen jälkeen lähti käymään.

http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.php?f=14&t=135291
9-5 Wagon -05 2.3t+, 9000 CSE 2.3 -94, 9000 CDA 2.0i -91, 900 C 2D -89, 96 super -78 MR
isi4321
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: To Syys 25, 2014 08:55

Re: Puristukset kadonneet SAAB 9-5 (2,0 SE) vm 2000

Viesti Kirjoittaja isi4321 »

Kiitokset kaveri vinkistä. Taas Saab pelittää ja sahaamalla saatiin koneeseen taas puristuksia. :D
Saab 9-5 (2,0 SE) vm 2000
Turku
Vastaa Viestiin