2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
itellä halkesi joskus bypassin letku. Se aiheutti ainakin sitä että parkkipaikkapyörittelyssä joutui painamaan toisella jalalla kaasua samalla kun toisella luistatti kytkintä ettei sammunut.
#3272
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Minkäslainen tuo rakenne muuten on eli mikä voisi olla mahdollinen rallatuksen (välillä lähinnä pajavasara) lähde?9-5T kirjoitti:Lienee paikoillaan avata mutta siirtohaarukkaat et löydä.Jouttis kirjoitti:ikään kuin olisi painelaakerin siirtohaarukka irti
Lienee paikallaan avata lähiaikoina...
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Kiitoksia. Autoon tehtiin vuosi sitten pientä takuuremppaa vaihteistoon. Oli pyörinyt vähillä öljyillä (stefojen vaihdon jälkeen) ja meni kakkosen synkat. Tässä yhteydessä uusittiin melkoinen määrä osia + painelaakeri, mutta ei kytkintä kun oli kuulemma hyvässä kunnossa - olisi ehkä pitänyt uusia. Jos painelaakeri "oikeasti" vaihdettiin, niin epäsäännöllinen kalkatus viittaisi johonkin irtonaiseen. Lienee siis viisasta avata.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Niin se loppuukin. Ja jos ääni ei muistuta pajavasaraa vaan enempi tasainen pieni rallatus, niin painelaakeri tuppaa pitämään sellaista. Joskus loppuu kokonaan kun painaa kytkimen useamman kerran pohjaan.
#4239
9-5 2.3TA Vector -02
9-5 2.3TA Vector -02
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Onkos alipaineletkut ja takaiskut syypää kun ajossa tuntuu veto olevan hukassa. Esim kolmosella 50kmh kiihdytys tuntuu tuskaselta ja välillä risteyksessä tuntuu puutuvan.
Kytkin alle 100tkm ajettu, turbolla jotain kymppitonneja etten luulis siitä sen olevan.
Kytkin alle 100tkm ajettu, turbolla jotain kymppitonneja etten luulis siitä sen olevan.
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Ahtimen peruspaineiden tarkastus on syytä tehdä, jos vedot tulee koneeseen kuin lapiolla selkään 2500rpm:ssä. Tommonen tapaus tässä diagnosoitiin hiljattain. Paineet oli 0,05bar...
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
jyyrällä on aika rankka ilmamassanmittausvirhe omassa autossaan kun nostaa paineita noin ylös.
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Tasasella kolmosella obdlukijalla antoi 0,54bar, kuitenkin kakkosella kävelyvauhdista mäkeen rullaava lähtö vaihdattaa ykköselle tai on todella laiskaa nousua. Tosin jos tulee vetoalueella niin tietty pääsee vauhdikkaammin mutta kun kaikilla edellisillä autoilla on päässyy ilman lappulattiassa ajoa kulkemaan saman paikan rupesi tuo väännön puutos kiinnostamaan
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Pelkkä sytytystulppien vaihto palautti isäukon T7-koneiseen 2,0t kolkiin alaväännöt. Talonpihasta lähtö on juuri semmonen että ylämäkeen joutuu lähtemään ja liian nopea vaihto ykköseltä kakkoselle aiheuttaa sen, että kakkosella kierrokset putoaa tonniin ja tuntui että ei tää jaksa lähteä kiihtymään ollenkaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Tulpilla on ajeltu yläkanttiin arvioituna 3tonnia.
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
tuli ajettua tuolla vetovammasella taaseen niin palataampa aiheeseen:
Toimii kutakuinkin normaalisti, meno tuntuu tuskaiselta ja alavääntöä olettaisi olevan enemmän kyllä 1000-2500rpm välissä.
-Peruspaineet Check (c ja w letku yhdistettynä), 0.4 kävi ja putos 0.3
-Liittimen irrotuksella 0.2bar
-R-Nippa Check, Tällä hetkellä pultti tukkeena mankkuvenan päässä
-Normipaineet 0.5
Toimii kutakuinkin normaalisti, meno tuntuu tuskaiselta ja alavääntöä olettaisi olevan enemmän kyllä 1000-2500rpm välissä.
-Peruspaineet Check (c ja w letku yhdistettynä), 0.4 kävi ja putos 0.3
-Liittimen irrotuksella 0.2bar
-R-Nippa Check, Tällä hetkellä pultti tukkeena mankkuvenan päässä
-Normipaineet 0.5
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Lähetänpä asiattoman kommentin ja kommentoin että: pakoputki/katti aivan tukossa?
Saab 9-5 Aero 2000 (Saab 9-5 vector 2003 900 2.0 -89 9000 2.0tA -89 9000 2.3iA -90 9000 2.0t -98 9-3seA 2001 9000 Aero -96 9000 2.0t -97 9000 2.0t -96)
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Kokeiltu suoralla etuputkella, hivenen autto.
Takapönttön tukkoisuutta kokeiltiin paineilmalla. Täytyy vielä ajaa ilman sitäkin.
Ahtimessa ei huomiota herättävää välystä.
Alipaine letkuja uusittu ja bybass ehjä.
W letku irti ei kyllä saa räjähtävää lähtöä eli sikäli se takapönttö tai vuoto ahdin - imusarja.
Koeponnaus jäi kesken.
Vaikuttaako w letkun ahtoihin jos kone nakuttaa ja sen takia pätkii menoa jotain muutakautta?
Ei varmaan mut kävi mielessä sekin
Takapönttön tukkoisuutta kokeiltiin paineilmalla. Täytyy vielä ajaa ilman sitäkin.
Ahtimessa ei huomiota herättävää välystä.
Alipaine letkuja uusittu ja bybass ehjä.
W letku irti ei kyllä saa räjähtävää lähtöä eli sikäli se takapönttö tai vuoto ahdin - imusarja.
Koeponnaus jäi kesken.
Vaikuttaako w letkun ahtoihin jos kone nakuttaa ja sen takia pätkii menoa jotain muutakautta?
Ei varmaan mut kävi mielessä sekin
Re: 2.0t alavääntö tai lähinnä sen puute
Ei se ilman w letkua saa niitä rajattua. Eli pitäs löytyä ahtoja, mutta sulla joko vuotaa tai sitten ei vaan ahti tuota (tai sit se putki ahistaa niin paljon että tulppaa).Vaikuttaako w letkun ahtoihin jos kone nakuttaa ja sen takia pätkii menoa jotain muutakautta?
Ei varmaan mut kävi mielessä sekin
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower