IRROITUS:
1. Sammuta auto irrottamalla polttoainepumpun sulake (15 tai 19, vaihtelee eri vuosimalleissa) niin ei jää painetta polttoinejärjestelmään
2. Pura kaikki kama suutintukin edestä mitä helposti irti saat niin homma helpottuu oleellisesti
3. Suutintukin kiinnitysruuveja irrottaessa suutinten alla olevat korokemutterit (vain pitkissä suuttimissa) tippuvat oletettavasti konehuoneeseen, mutta kyllä ne sieltä ajan kanssa karisevat.
4. jos haluaa irrottaa ensin pelkän tukin niin että suuttimet jää paikoilleen, kannattaa ensin poistaa suutinten yläpäässä olevat lukitusholkit. (saattaa se suuttimet kuitenkin lähteä mukaan jos yläpään o-renkaat on tiukat)
5. Suutintukista tulee aina jonkin verran polttoainetta, joten jokin astia alle niin vähemmän sotkua
KIINNITYS:
Tapa 1 (näin tein)
1. Asenna EV14 suuttimiin liitinadapterit (USCAR->JETRONIC)
2. Kiinnitä sähköliittimet ja asenna suuttimet paikoilleen liittimet imusarjaa kohti (sopii huonosti)
3. Taivuta suutintukin jalkoja hieman että suutintukin ja imusarjan väli pienee. Varo kääntämästä liikaa tai liittimet ei sovi väliin kun suuttimien yläreuna kääntyy venttiilikoppaa kohti.
4. Aseta suutintukki paikoilleen. Huomio että lukitusholkkeja ei enää pysty käyttämään (jos ne on vielä tallessa eikä konehuoneen syövereissä)
5. Kiinnitä suutintukki ja asenna muut vermeet paikoilleen.
Huom! jos olet irroittanut johtokiskon kiinnityspultit toinen niistä ei mene enää paikoilleen suutintukin kiinnityksen jälkeen, eli pitää laittaa ennen sitä.
Tapa 2 (näin ehkä tekisin)
1. Irroita suutintukista polttoaineletkut (kohtuu kinkkiset liittimet, mutta foorumilta löytyy ohjeet siihenkin)
2. Lyhennä suutintukin kiinnityskorvakkeita noin 1cm (tapa vapaa, itse sahaisin pätkät pois ja hitsaisin Migillä kasaan. Huom ! korvakkeet alumiinia)
3. Asenna liitinadapterit ja suuttimet suutintukkiin ja kiinnitä lukitusholkit (liittimet voivat osoittaa myös ulospäin jos johdoissa varaa)
4. Asenna suutintukki suuttimineen varovasti paikolleen
5. Kiinnitä suutintukki ja asenna sähköjohtimet.
Itsellä ongelmana oli se että Dekojen o-rengas väli on 61 mm ja Bochien 49 mm ja näin ollen suutintukin ja imusarjan väli on ilman modifikaatioita turhan lyhyt eivätkä o-renkaat painu riittävän syvälle. Lisäksi sähköadapterit syö tilaa ja tulee turhan tiukkaa.
Auto sai kuitenkin toimimaan myös ensimmäisellä vaihtoehdolla eikä liitokset vuoda, vaikka aluksi vähän hirvittikin. Ohjelma muutoksen suutinvaihto tietysti vaatii muuten mennään liian laihalla seoksella. Eroja suutinten välillä en ole vielä juuri käytössä huomannut, polttainettakin tuntuu kuluvan ihan saman verran. Kylmänä tyhjäkäynti on hieman siistimpää eikä Dekojen kanssa kylmäkäynnistyksessä olleita pikkuröpötyksiä ole ainakaan vielä ilmennyt. Tosin Dekatkin oireili vastaa reippaammalla pakkasella.
Toivottavasti oheisesta jotain apua. Ammatti asentajat (Vesat) osaa varmaan korjata tai antaa tarvittaessa lisävinkkejä.
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)