2,3T sc takaiskarit
2,3T sc takaiskarit
Moi!
Auto Linear 2,3T A -07. jouset ja iskarit todennäköisesti alkuperäiset.
Minkälaisia kokemuksia iskareista, kannattaako laittaa alkuperäiset vakioiskarit, Monroe Reflexit vai jotkut Bilsteinit?
Auto Linear 2,3T A -07. jouset ja iskarit todennäköisesti alkuperäiset.
Minkälaisia kokemuksia iskareista, kannattaako laittaa alkuperäiset vakioiskarit, Monroe Reflexit vai jotkut Bilsteinit?
Re: 2,3T sc takaiskarit
Kovin lyhyt ikäisiä tuntuu olevan nuo takaset. Pistä parasta mitä löydät, olisi oma ohjeeni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2,3T sc takaiskarit
Tulisi välttää liiallista yleistämistä.
Eiköhän kilometrit ja miten on käytetty ole iskarien surma. Paljonko on kysyjän autolla ajettu? Onko vedettyä kärryä/vaunua? Uudet alkuperäiset toimii ja 2 vuotta takuuta.
Eiköhän kilometrit ja miten on käytetty ole iskarien surma. Paljonko on kysyjän autolla ajettu? Onko vedettyä kärryä/vaunua? Uudet alkuperäiset toimii ja 2 vuotta takuuta.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 2,3T sc takaiskarit
Ex femmaan vaihdoin kahdesti takaiskarit. Eli jotain käryä on kestosta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 2,3T sc takaiskarit
autolla ajettu 162000, alkaa olla ehtoopuolella.
Re: 2,3T sc takaiskarit
Siis iskarit
Re: 2,3T sc takaiskarit
162 000KM ei ole huono määrä.
Neljään edelliseen femmaan en ole vuotavia iskareita vaihtanut. M2007 Farkku on nyt mennyt normi iskareilla 265 000km. Ihan ovat ehjät, kun katsoin katsastusta varten. Läpi meni katsastuksesta huomauksetta. Ja kun menee rikki, niin vaihdan samanlaiset tilalle.
Neljään edelliseen femmaan en ole vuotavia iskareita vaihtanut. M2007 Farkku on nyt mennyt normi iskareilla 265 000km. Ihan ovat ehjät, kun katsoin katsastusta varten. Läpi meni katsastuksesta huomauksetta. Ja kun menee rikki, niin vaihdan samanlaiset tilalle.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Re: 2,3T sc takaiskarit
Ex femmassa oli jo aftermarket iskarit kun ostettiin 201tkm ajettuna, satatonnia kesti Monroet, sitten laitoin Sachs sportit (tms) ja niillä meni myyntiin 25tkm myöhemmin. Saas nähdä miten pitkään orggis sporttialustan iskarit kestää nykyisessä femmassa.
ps. ei nuo vuotamaan alkaneet vaan takapää alkoi humputella omia tahtejaan töyssyissä ja heitoissa.
ps. ei nuo vuotamaan alkaneet vaan takapää alkoi humputella omia tahtejaan töyssyissä ja heitoissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
-
- "Aero"
- Viestit: 334
- Liittynyt: Su Maalis 30, 2008 22:18
- Paikkakunta: Espoon erikoistalousalue
Re: 2,3T sc takaiskarit
Ei se alkuperäisyys noissa takaiskareissa kyllä autuaaksi tee.
Itselle vastaan on tulleet:
- uutena ostetusta 2004:sta toisesta takaiskarista nesteet ulos noin 60 tkm, tämä on tähän asti pohjanoteeraus; toinenkin jo hikoili tuossa vaiheessa
- jälkivaihdetusta muka-sport-alustasta takaiskarista nesteet ulos 90 tkm
Kumpikaan auto ei missään erikoiskäytössä, kuten perävaunun veturina.
Toisaalta vm -99:n originaalit (uutenakin lullapullajousituksen) iskarit piti nesteet sisällään vielä 220 tkm asti, jolloin alle meni jämäkämpää, kun nuo eivät enää vaimentaneet juuri mitään.
Muutamia vuosia sitten alkuperäisten takaiskarien hinta oli marmorilla niin päätön, ettei olisi kyllä hinnankaan puolesta innostanut (tuolloin Espoossa 250e/kpl Sachs/Boget alkuperäisleimoilla, kun Sachs Touringia sai varaosatiskilta noin 65e/kpl).
Noitten takaiskarien kesto on vain niin vaihtelevaa, että tyydyn laittamaan "merkkitarvikkeita", kuten Sachs, Monroe, Bilstein tms. mitä nyt kohtuuhinnalla saa käsiinsä, kun kesto ei kuitenkaan ole kovinkaan taattu. Onneksi vaihtotyö on suhteellisen helppo.
E
Itselle vastaan on tulleet:
- uutena ostetusta 2004:sta toisesta takaiskarista nesteet ulos noin 60 tkm, tämä on tähän asti pohjanoteeraus; toinenkin jo hikoili tuossa vaiheessa
- jälkivaihdetusta muka-sport-alustasta takaiskarista nesteet ulos 90 tkm
Kumpikaan auto ei missään erikoiskäytössä, kuten perävaunun veturina.
Toisaalta vm -99:n originaalit (uutenakin lullapullajousituksen) iskarit piti nesteet sisällään vielä 220 tkm asti, jolloin alle meni jämäkämpää, kun nuo eivät enää vaimentaneet juuri mitään.
Muutamia vuosia sitten alkuperäisten takaiskarien hinta oli marmorilla niin päätön, ettei olisi kyllä hinnankaan puolesta innostanut (tuolloin Espoossa 250e/kpl Sachs/Boget alkuperäisleimoilla, kun Sachs Touringia sai varaosatiskilta noin 65e/kpl).
Noitten takaiskarien kesto on vain niin vaihtelevaa, että tyydyn laittamaan "merkkitarvikkeita", kuten Sachs, Monroe, Bilstein tms. mitä nyt kohtuuhinnalla saa käsiinsä, kun kesto ei kuitenkaan ole kovinkaan taattu. Onneksi vaihtotyö on suhteellisen helppo.
E
Re: 2,3T sc takaiskarit
Farkuissa eivät nuo originaalit tunnu kestävän kuin 50-70tkm (ainakaan Saabin sporttialustassa), joten Koni, Bilstein tms on omakohtaisen kokemuksen perusteella ihan hyvä valinta. Liekö sitten syyllinen farkun perän suurempi paino vai mikä.
Nykyään näyttävät originaalit maksavan 79 tai 99 (sport) euroa, joten hinnat ovat tulleet rajusti alas pahimmista ajoista.
Lähde: http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
Nykyään näyttävät originaalit maksavan 79 tai 99 (sport) euroa, joten hinnat ovat tulleet rajusti alas pahimmista ajoista.
Lähde: http://www.saabparts.com/fi-fi/finland/ ... art-offer/
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Re: 2,3T sc takaiskarit
Taitaa olla hyvä laittaa vaan orkkikset, kun hintakin sopiva.
Eipähän tuu pintakovaksi, tai ainakaan pitäisi jos toimii niinku alun perin..
Eipähän tuu pintakovaksi, tai ainakaan pitäisi jos toimii niinku alun perin..