Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Tasque
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 09:21
Paikkakunta: Kuopio

Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja Tasque »

Morjesta,

osaisko joku viisaampi vähän kertoa minulle tähän vastausta.

9-5 aero 2,3 turbo Saappi meni ja levis toukokuussa. Selvis, että siitä oli hajonnut kytkin. Hajoaminen tapahtui Vuokatissa ja lähin korjaamo Kajaanissa. Siellä pistivät uuden kytkimen ja samalla vaihtoivat painelaakerin (varaosanumero 810020), sachs:n merkkinen laakeri. Noh maksoin laskun, tais olla jotain 700 €, josta painelaakerin hinta oli about 75 €.

Noh en kerennyt ajaa autolla kuin ehkä reilut 1000 kilometriä, niin kytkin jäi pohjaan kesken ajun. No oireet oli erit kuin eka kerralla, joten vein Iisalmessa huoltoon. Selvis, että se oli painelaakeri, joka oli levinny. Noh siellä vaihtoivat painelaakerin, jonka hinta oli laskussa jotain 373 € (varaosa 3182998804) myös sachs:n laakeri. Korjauksen hinta noin 1 tonttu 35%:n alennuksella.

Eli mitä minä en tajua tässä? Ei paljoa takuu tossa ekassa lämmitä, kun uuden hinta on 5-kertainen. Myös työtunnit oli 3-kertaiset toisessa paikassa, johtuen jostain hitsatuista pulteista. Voiko samaan autoon olla käypä osa noin eri hintainen? Kumpi on väärä, vai onko kumpikin?

Hienoa jos joku ymmärtää.
Saab 9-5, -00 aero 2.3t
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Ilman muuta Kajaanin pajaan yhteyttä. Työsylkkähän siellä on todennäk. pettänyt. Kuuluu laakerin yhteyteen. Uusilla osilla on väh. vuoden takuu. Hinnat ja työtunnit on pajakohtaisia... Mutta jos katkenneita pultteja korjataan, niin niihin kyllä aikaa tuhraantuu...
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Tasque
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 09:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja Tasque »

No siis olen ollut molempiin pajoihin yhteydessä, molemmat syyttelee toisen pajan epäpätevyyttä. Lähinnä mua nyt kiinnostaa tuo, että miten "sama" osa voi olla noin eri hintanen kahdessa eri paikassa? Vai mitä lasersäteitä tuo kalliimpi sitten ampuu?
Saab 9-5, -00 aero 2.3t
Veketti
"Ruisku"
Viestit: 124
Liittynyt: Ma Heinä 22, 2013 20:58

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja Veketti »

-04 vaihtuu kytkimen työsylinteri ja hinta tosiaan pomppaa rajusti. Uudempi on kalliimpi. Mutta jos sulla on -00 niin pitäisi olla tuo halvempi, jos alkuperäinen laatikko. Olisko kuitenkin niin, että sulle oli laitettu alun alkaen väärä sylkky. En ole varma, mutta jostain muistan kuulleeni, että uudessa sylinterissä pidempi isku.
Tasque
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 09:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja Tasque »

Tasque kirjoitti:No siis olen ollut molempiin pajoihin yhteydessä, molemmat syyttelee toisen pajan epäpätevyyttä. Lähinnä mua nyt kiinnostaa tuo, että miten "sama" osa voi olla noin eri hintanen kahdessa eri paikassa? Vai mitä lasersäteitä tuo kalliimpi sitten ampuu?
Niin, onkohan tietoa, että toimiiko tuo vanha uudessa boxissa, vai voiko tollanen hajoaminen johtua siitä? En tiedä onko tuohon edelliset omistajat vaihtaneet boxia, veikkaan kyllä että ei.
Saab 9-5, -00 aero 2.3t
pvdriver
"Hirsch"
Viestit: 805
Liittynyt: Ma Syys 24, 2012 07:57
Paikkakunta: -Kainuu-

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja pvdriver »

Vanhempi painelaakeri toimii satavarmasti uudemmassa autossa ja ristiin koska mikään osa sen ympärillä ei ole vaihtunut. Ensimmäisen liikkeen osuus tapahtuneeseen menee puhtaasti varaosatakuun kautta koska uusi osa on rikkoutunut pian asennuksen jälkeen. Jälkimmäinen paja on ottanut "alennuksen" takaisin painelaakerin hinnassa joka ei merkkiliikkeessäkään maksa kuin n. 200e, ja jotain kertoo kyseisen pajan toiminnasta kolminkertainen työaika samasta työstä.
Tasque
"Kaasari"
Viestit: 24
Liittynyt: Pe Tammi 21, 2011 09:21
Paikkakunta: Kuopio

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja Tasque »

Soitin sinne varaosa-liikkeeseen, mistä tuo kalliimpi oli ostettu, niin sieltä ilmoittivat hinnan 373 € (autoasi). Kajaanin tyyppi ilmoitti tuolle osalle hinnan 300 € (varaosamaailma). Eikös tuo ole ihan kusetusta laittaa 5-kertaa kalliimpi osa, jos halvempikin autoon käy? Valitettavasti vähän kyllä epäilyttää se halvempi yksilö, kun sen rikkoutumisen myötä tämä häslinki sai alkunsa.
Saab 9-5, -00 aero 2.3t
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja suapas »

Varmasti ..tuttaa ja nämä jälkiselvittelyt ovat ihan hanurista. Kannattaa ottaa kuluttaja-asimieheen yhteyttä, jos asia ei muuten selviä. Mun mielestä eka paja on vastuussa,koska heidän jäljiltä matka tyssäs.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
KAPU2
"Hölösuu"
Viestit: 1338
Liittynyt: Su Touko 18, 2008 09:35
Paikkakunta: PKS

Re: Painelaakerihäslinki 9-5 aerossa.

Viesti Kirjoittaja KAPU2 »

Näissä autohommissa on hinnoittelu mallia "Willi Länsi". Vikoja kannattaa yrittää selvittää kirjoittamalla esim. tänne foorumille ennenkuin vie auton pajalle X ohjeella "laittakaa kuntoon". Esim. tällä kertaa se olisi johtanut siihen, että sinulle olisi suositeltu auton viemistä samalle pajalle, jossa ensimmäinen remppa tehtiin eikä olisi tarvinnut levittää lompakkoa. Tämä on toki pelkkää jossittelua, eikä tuo rahojasi takaisin. Voimia sinne!
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Vastaa Viestiin