Sytytyskasetin toiminta?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Nxi
"Ruisku"

Sytytyskasetin toiminta?

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Tuli tuossa kahvipöydässä puheeksi nokka-akselin asentotunnistimet ja tulin maininneeksi ettei mulla sellasia ole. Ei meinannu uskoa ettei semmosta ole ja että vanhaa tekniikkaa. Hän tietää kuitenni jotain moottoreista kun on SM-kultaa kiihytysajoista napannut :) Eihän sitä kyllä ole meidän tonnarissakaan vaan sehän heittelee kipinöitä tuplana ja bensaakin lie vähän summassa :)

Oon käsittäny että DI-kasetti sen jotenki hoitaa, mutta ei minua uskottu enkä kyllä osannut selittääkään :) Nii oisko tähän lyyä faktaa niin voin lyyä luun kurkkuun.. vai voinko? :)

Etsi nappi ei auttanu, vaikka oon jotain tuosta aiheesta joskus täältä lukenu.

Nakutuksenhan se ainakin tunnistaa?
* 9-5 Aero MY03 *
TTH
"Hirsch"

Re: Sytytyskasetin toiminta?

Viesti Kirjoittaja TTH »

Artikkeli T5:sta ja lontooksi, mutta pätee ioni-mittauksen/sytytyskasetin osalta myös muihin Trionic-versioihin.
http://en.wikipedia.org/wiki/Trionic_T5.5

Summa summarum, kasetti työntää pientä jännitettä tulppaan ja Trionic mittaa jännitteen käyrän muodosta milloin mitäkin, nakutuksia/palotapahtumaa, työtahdissa olevaa sylinteriä jne..
9-3 Aero Cab MY02
9000 2.3T
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Nxi
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Jeps kiitos! Tämä riittää, oli hyvä selostus tuossa linkissä. Eli väittäsin hienommaksi tekniikaksi kuin mekaaniset anturit :)
mikkoimp
"Hölösuu"

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

niin siinä ei siis ole nokassaa asentotunnistinta vaan se on kampiakselilla.
itse olen asian näin ymmärtänyt että trionic heittää startissa molemmille tulpille kipinän ja tunnistaa kumpi näistä sytyttää ja jättää siis tuon hukkakipinän heti käynnistyttyään pois..
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Nxi
"Ruisku"

Viesti Kirjoittaja Nxi »

Jep. Sitte on systeemejä joissa on kampuran ja nokka-akselin anturit. Silläkin saa sitten bensan suihkutuksen ja kipinän oikeeseen aikaan. Miten lie nykyautot onko saapin tyylillä vai nokka-akselin anturilla. Mazda 6 vm.2002 oli tuossa pari vuotta ennen 9-5:sta, mutta sen tekniikka ei kiinnostanu :)

Nämä kiihytysmiehet ajelee Megasquirteilla jotka ei tämmösiä ionisaatioita taida osata :)
* 9-5 Aero MY03 *
Vastaa Viestiin