Moottoriin likaista ilmaa
Moottoriin likaista ilmaa
Osaako joku sanoa mitä riskejä moottorille aiheutuu kun imuilma on suodattamatonta? Auto oli korjaamolla pienen kolarin takia, kolarissa ilmansuodattimen kotelo vaurioitui ja koska osaa ei löytynyt peltiseppä paikkasi kohdan ilmastointiteipillä. 2.0t bensakone 2007, ilmansuodattimen kotelon yläpuolelta oli ilmaputken kiinnitys murtunut. Putki oli kiinnitetty koteloon runsaalla määrällä teippiä. Teippi ei kuitenkaan kestänyt ja kone imi ilmaa sisään melko pitkän aikaa ennenkuin kone käynnissa ja pelti auki huomasin että imuäänet ei ole normaalit.
Nyt jäi pohdituttamaan moottorille aiheutunut haitta. Likainen ilma ei varmaankaan tee hyvää koneelle.
Nyt jäi pohdituttamaan moottorille aiheutunut haitta. Likainen ilma ei varmaankaan tee hyvää koneelle.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2026
- Liittynyt: La Loka 28, 2006 18:58
- Paikkakunta: Porvoo - Helsinki - Espoo
- Viesti:
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Ei tee hyvää.
Isommat partikkelit rikkovat ahtimen kompressorisiipeä ja pienemmät kulkeutuvat moottorin sisään.
Isommat partikkelit rikkovat ahtimen kompressorisiipeä ja pienemmät kulkeutuvat moottorin sisään.
9-3SS 1.8t Vector -08
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Ex 9-3 Aero -02 1001HV, 9-3 Aero 3d -01, 9-3 Aero -01, 9000 2.0T -91, 900C -87, 9-3 SE -01, 900i -97, 9000 CS 2.0t -98, 9-3 Aero -01 B204/5i-R, 9-5 SE 2.3T -98 St3,
Muut Kawa Z900 -18 | TERVAAMO PURSISEURAN PJ
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Asia alkoi mietityttämään koska noin vuosi tuon korjaamisesta, ja kone on nyt alkanut vuotaa öljyä. Kampiakselin stefa ainakin, myös kannentiivistettä epäilivät huollossa. Eikä ole ajettu kuin 150 000.
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Kampiakselin stefa ja öljypumpun o-rengas on ihan yleinen vuotopaikka näissä ettei siitä kannata huolestua..
Saab 9-3 Cabriolet 2.0t Vector A MY07
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Saab NG9-5 2.0T Aero A Biopower MY11
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Kannattaa muistaa että väljä kone huohottaa enemmän, varsinkin turboahdettu.
9-5 Wagon 2.3tA Vector -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
9-5 Wagon 2.3TA Aero -02
9-5 Wagon 2.3TA Aero -04
9-5 Wagon 1.9Tid Hirsch Vector Griffin -09
-
- Matalapaineturbo
- Viestit: 198
- Liittynyt: Su Loka 10, 2004 21:34
- Paikkakunta: Stadi
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Tietysti moottori on VOINUT saada sontaa sisäänsä, mutta eihän konehuoneessa hiekkaa yleensä lennä, hiekkateillä toisen perässä ajaessa maantiepölyä vähän. On siellä ilmamassamittarin verkkokin ottamassa isommat tavarat vastaan. Itse suhtautuisin asiaan melko rauhallisesti.
9-5 Aero 2,3TA -07
9-5 SE 2,0tA -98
9-5 SE 2,0tA -98
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Jos se oikeasti mieltä vaivaa niin kobra irti ja tutkimaan turbon siipiä ... kyllä sieltä näkee että minkälaista hiekkapuhallusta se on saanut ...
Saab 9-5 2.0t 1998
Re: Moottoriin likaista ilmaa
Ilmamassamittari varmaan kärsii liasta. Sen voi tsekata melko helposti miten likaiseksi on mennyt.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01