Moro
Talvinakkien allelaiton jälkeen on alkanut tuntumaan seuraavaa.
Aika-ajoin motarilta rampille tullessa jarruttaessa siis, tuntuu hetken kun auto olisi vesiliirrossa, pikku heijari siis sivulta toiselle, pehmeä tosin.
Auto ei puolla ajossa (pikkuhiljaa oikealle) eikä jarruttaessakaan.
Lisänä tullut tuntuma ettei jarrut nappaa kiinni niin rouheasti mitä aikaisemmin,kun aloittaa jarruttamisen kovasta vauhdista.sitten kyllä nappaa kiinni, kun kunnolla runttaa poljinta.
Vanhat kesänakit olivat kuluneet niin että vasen taka ja oikea etu olivat 5 vaille kankailla sisäreunoistaan. Aurauskulmat tuolla vissiin viturallaan ja olisko puslat sitten loppu? 8. päivä pääsee katsastamaan niin siellä selvinnee puslien kunto.
Vaikuittaako puslien kunto noin jarrutusoireisiinkin?
Jarrutustuntemuksia
Jarrutustuntemuksia
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179
Re: Jarrutustuntemuksia
Puslilta kuulostaa. Katsastuksessa eivät välttämättä huomaa puslien huonoa kuntoa, ellei sitten ole osaava katsuri, eivät ainakaan omassa kulkineessa huomanneet mitään vaikka oli jo ihan loppu ja nakkeli perää sivulle isommissa joustoissa ja tärinäraidoissa.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Re: Jarrutustuntemuksia
Samankaltaiset oireet oli itsellänikin. Katsuri löysi yhden viallisen puslan ja antoi hylsyn. Kun korjausta aloitettiin, niin osoittauti, että kaikki puslat olivat vaihtokunnossa.
Eteen kaksi isompaa Powerflexiltä ja loput neljä kumista marmorilta. Ja jumalauta kun oli jonkin verran parempi ajaa. Kaikki nuljuminen ja hakeminen loisti poissaolollaan.
Ilmeisesti perstuntuma tottuu puslien hitaaseen kulumiseen, mutta kun pistää kaikki kerralla uutta on muutos parempaan SUURI!
Eteen kaksi isompaa Powerflexiltä ja loput neljä kumista marmorilta. Ja jumalauta kun oli jonkin verran parempi ajaa. Kaikki nuljuminen ja hakeminen loisti poissaolollaan.
Ilmeisesti perstuntuma tottuu puslien hitaaseen kulumiseen, mutta kun pistää kaikki kerralla uutta on muutos parempaan SUURI!
uusin MY2003 9-3 Aero sedan autom. BioPower by vesa67
ex #3 MY2007 9-5 2.3t Wagon autom. BioPower + Stage 1 by vesa67
ex #2 MY1999 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 by vesa67
ex #1 MY2000 9-5 2.0t SE Wagon autom. BioPower Stage 1 + Mitsubishi TD04 by vesa67