Jos T5 -alakerta sopii jakopään kopan vaihtamalla T7-moottoriin niin sopivatko T7-moottorin männät, kanget ja kampiakseli myös T5 -lohkon sisään, vai onko lohkon korkeudessa eroja?
Entäs onko T5 moottoreiden lohkoissa eroja ahdettu vs ahtamaton?
T5 -lohko vs T7 -lohko eroja?
Re: T5 -lohko vs T7 -lohko eroja?
Tallissa on T7 kone rakennettuna T5 (2.3i) lohkoon. Jotakin pieniä eroja mutta osat sopii ristiin.
Tasapainoakseleiden kanssa joutuu sovittelemaan, jos käyttää T7 mäntiä ja tasapainoakseleita.
Omassa kokoonpanossa on pikälohkotonnarin männät (AE menee viilaamatta), lyhytlohko tasapainoakselit, T7 kansi ja päätykopat.
2.0i koneesta puuttuu ilmeisesti öljyjäähdytys männiltä.
Tasapainoakseleiden kanssa joutuu sovittelemaan, jos käyttää T7 mäntiä ja tasapainoakseleita.
Omassa kokoonpanossa on pikälohkotonnarin männät (AE menee viilaamatta), lyhytlohko tasapainoakselit, T7 kansi ja päätykopat.
2.0i koneesta puuttuu ilmeisesti öljyjäähdytys männiltä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: T5 -lohko vs T7 -lohko eroja?
2.0i (B206i) taitaa olla ainut mistä puuttuu nuo öljyjäähyt ja samalla myös TP-akselit kokonaan. Tuossa B206-lohkossa on kyllä ymmärtääkseni valmiina paikat noille öljyruutille, ei ole iso homma varsinkaan koneistamolle puhkoa noita siihen lohkoon..
Minun mielestä on olemassa myös B204i jossa taas on TP-akselit ja myös öljyruutat..
T7:n ja T5-kolkkien TP-akselit on jonkin verran kevyemmät kuin T5-akselit.
Alkupään T5-öljypumppu on parempi, isompi tuotto. Vaihtuu MY96-97 paikkeilla aikalailla T7-vastaavaksi eli pienempi kehä ja pyöreä hammastus.
Pitkälohkon männät tosiaan käy, itellä Mahlet niin niistä joutuu sorvaamaan 7-8mm pois helmasta. AE:t tosiaan taitaa olla ihan kun lyö kiinni..
Minun mielestä on olemassa myös B204i jossa taas on TP-akselit ja myös öljyruutat..
T7:n ja T5-kolkkien TP-akselit on jonkin verran kevyemmät kuin T5-akselit.
Alkupään T5-öljypumppu on parempi, isompi tuotto. Vaihtuu MY96-97 paikkeilla aikalailla T7-vastaavaksi eli pienempi kehä ja pyöreä hammastus.
Pitkälohkon männät tosiaan käy, itellä Mahlet niin niistä joutuu sorvaamaan 7-8mm pois helmasta. AE:t tosiaan taitaa olla ihan kun lyö kiinni..
9-5 B235iR MY98 Biopower
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
9-3 Aero Cab MY02
T5/T7 ohjelmointi + yleinen vianhaku.
Re: T5 -lohko vs T7 -lohko eroja?
B204i (M94 tonnari) puuttuu nuo jäähyt. Lohkossa on öljykanavat suuttimille, mutta ovat tulpattu.
9000CS 2,0tA sport MY98
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V
9-5 farkku MY01 b205/4 E/i/R(projektina tai paaliin?)
Yamaha WR 125 X, Kubota B6000
Honda CR-V