Olen ostamassa 9-5:sta automaattilootalla. Auto on muuten tuttu mutta automaatit ei ollenkaan. Alkupään mallit olivat 4-vaihteisia ja loppupään 5-vaihteisia. 4-vaihteisia sanotaan kestävämmiksi.
- Minä vuonna oli viimeiset 4-loviset ja oliko 4- ja 5-lovisia yhtaikaa saman mallivuoden sisällä?
- tapahtuiko 5-lovisien kohdalla mitään kehitystä kestävyydessä minkään vuoden kohdalla?
- onko mitään mitä kannattaa osata tarkkailla laatikon toiminnassa kylmällä tai kuumalla koneella? On kuulemma huono merkki jos nytkähtää D:lle tai R:lle laitettaessa? Öljytikussa ei saa olla mustaa öljyä? Muita vinkkejä?
Automaattilaatikot vuosimalleittain
Re: Automaattilaatikot vuosimalleittain
5-vaihteinen tuli faceliftin eli mallivuoden 2002 mukana. Rekisteröintivuosihan ei malivuotta määrää.
Epämääräiset vaihdot ja terävät nykäisyt on tietysti varauksen paikka mutta monesti yhtä suuri syy nytkähtelyyn on kuluneissa moottorin ja apurungon tukipuslissa.
Epämääräiset vaihdot ja terävät nykäisyt on tietysti varauksen paikka mutta monesti yhtä suuri syy nytkähtelyyn on kuluneissa moottorin ja apurungon tukipuslissa.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Re: Automaattilaatikot vuosimalleittain
Mulla pihassa 4- ja 5- vaihteiset automaatit. Sen verran tehoja molemmissa joten olen ottanut tavaksi 2 vuoden välein tehdä huuhtelun kunnes öljyn väri on normaali. 5-vaihtesessa teen vielä öljyn vaihdon joka vuosi, kun tulee yli 30 tkm ajettua vuodessa. En siis luota pätkääkään saabin omiin suosituksiin, kun nämä automaatit ovat autossa kalliimpia osia.
Minusta 5 ja 4-vaihteinen on erilaisia ajaa ja se on makuasia kummasta tykkää. 5-vaihdteinen heittää ehkä herkemmin pienmmälle kihdyttäessä.
Minusta 5 ja 4-vaihteinen on erilaisia ajaa ja se on makuasia kummasta tykkää. 5-vaihdteinen heittää ehkä herkemmin pienmmälle kihdyttäessä.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm