Yritykselläni on tarvetta "pakettiautolle" mutta käytännössä kaikki "oikeat" pakut ovat turhan suuria.
Esimerkiksi 9-5 farmarimalli riittäisi oikein hyvin tarpeisiini mutta onko kukaan täällä luuraava rekisteröinyt moista pakuksi? Käsittääkseni estettä ei pitäisi varsinaisesti olla mutta olisi mukava kuulla kommentteja moisen mahdolisesti omistavalta?
Ei muuta kuin takapenkit pois ja rekisteröidään 2 paikkaiseksi muutos katsastuksella.
Vakuutus ja verot halpenee huomattavasti. Kannatta kysellä etukäteen sieltä missä meinaa katsastaa, takapenkin kiinnitys jutut vaihtelee.
Ei tarvitse vöihin koskea ainakaan näillä seuduin. Kääntää penkit alas tai poistaa ne ja lattia tasaiseksi vaikka vanerilevyllä. Tällaisia ohjeita tarjoilleet täälläpäin.
Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
Ei nyt olettaisi että sille mitään sen kummempaa estettä on kuin niille lukemattomille muillekaan farkuille mistä noita verosuunnitteluautoja on askarreltu. Tuskin nyt E-sarjan Mese on missään paperissa femmaa kummemmin pakettiauto sekään.
"And when you ask someone who's got a Saab "why?" you always get the same patronizing smile. Like they know something we don't." - Jeremy Clarkson Ajossa: -99 9-3 2.0i
Ajettu: -89 900c, -89 900i, -90 900 S, -95 900 2.0i #5588
timotn kirjoitti:Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
Farkuista ja tila-autoista saa tehtyä nykysäännöillä 2 paikkaisen pakun aika helposti. Turvavöihin ei tarvitse koskea (ennen nekin tosiaan piti rikkoa), takapenkki pannalla kiinnitetty ala-asentoon niin ettei ole ilman työkaluja ja väkivaltaa poistettavissa. Sellaisia olen nähnyt että reikänauha takapenkin yli ja kynnykseen ruuvilla joka pistehitsattu nauhaan kiristyksen jälkeen. Jonkinlainen turvaverkko kyllä hyvä olla vielä. Mutta kannattaa kysyä ensin mitä katsastusasema vaatii, on isojakin heittoja pykälien tulkinnoissa
Niin ja tämän jälkeen saa sitten ajaa vain satasta ja nauttia halvemmista maksuista
timotn kirjoitti:Liekö 9-5 tyypitetty eu:ssa pakettiautoksi? Ei taida saada pakuksi jos ei tyyppihyväksyntää. Ei ainakaan nettiautossa ole koskaan sattunut silmään 9-5 pakua.
Ja vaikka olisikin muualla kelvollinen, suomen lakipykälistä löytyy varmasti este moiselle kansalaistottelemattomuudelle.
Ei ne liikennevakuutus ja osakaskohinnat nyt niin paljon halvempia ole ainakaan noissa muun merkkisissä veronkiertopakuissa olleet (bmw ja vw, etu ollut n. 100-150€/v), että ilman käyttövoimaveroetua olisi varsinaisesti järkeä jättää takapenkki käyttämättä ja laskea nopeusrajoitus 100km/h:iin tunnissa.
Varmista konttorilta ne vaatimukset, jotkut haluaa että tärvellään selkänojan kiinnityspisteet, joillekkin riittää tosiaan joku viritelmä, että selkänoja lukittu ala-asentoon ja irrotus vaatii työkaluja, myös istuinosan on joissakin tilanteissa saanut jätettyä paikalleen!
Hyviä vinkkejä tähän asti, kiitos niistä.
Saa nähdä, jos jo ensi vuonna hankkisi Omegan tilalle 9-5 farkun. Pitää kysellä ensi viikolla kyseisen kiikun katsastuksen yhteydessä 9-5:n mahdollisesta "paketoinnista".
Henkilökohtaista pohdintaa: jos itse olisin tekemässä moista, niin nakkaisin sen takapenkin kokonaisuudessaan varastoon ala-asentoon jumittamisen sijasta. Piruako sitä mukana raahaa viemässä tilaa, jos ei sitä kuitenkaan käytä?
Jos oikein heavy-linjalle vetäis, niin rapsuttelis myös verhoilut takaa pois ja kehittelisi seinän etupenkkien taakse - saisi maksimoitua lastitilan ja kantavuuden pitäen kuitenkin tavaratilan erillään ja sisätila jäisi pienemmäksi, mikä tarkoittaisi jopa vakiofemmaa nopeampaa lämpiämistä. Tuossa on kuitenkin jo melkoisesti puuhaa ja useimmille melko turhaan, joten voi kannattaa harkita kahdesti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin. -Agentti Tuplanolla