![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Manuaalilootan öljynvaihto, avain?
Re: Manuaalilootan öljynvaihto, avain?
ei helvata, voiko olla tuollainen tottakaan. säästetty 1 kpl kierre ja roppu, lienee tuntuva kustannussäästö ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
Re: Manuaalilootan öljynvaihto, avain?
Tässä vähän infoa muillekin ekakertalaisille, jos sattuisi olemaan mitään apua. Hommassa pärjäsi 8 mm heksalla molemmissa päissä. Poistopäässä tosiaan piti kuusiokoloavainta lyhentää reippaasti, että mahtui ja vipuvarreksi tälle piti vielä löytää pieni putken pätkä. Täyttöpuolella pärjäsi kuvan nivelellisellä jatkovarrella. Täyttöaukko on sulake/rele-rasian alapuolella. Sinne sai käden mahtumaan venkoilemalla, mitään ei tarvinnut poistaa tieltä.
![Kuva](http://s9.postimg.org/5p20pnovv/20141227_223130.jpg)
Suppiloon letkua, jonka ulkohalkaisija 1,5 cm. Mahtui täyttöaukon sisälle hyvin eikä sotkenut.
![Kuva](http://s7.postimg.org/52iqsp4vr/20141227_222703.jpg)
Autotallia ei ole vielä enkä kavereiden talleihinkaan viitsi haitoiksi ängetä. Huoltamolle olisin voinut viedä, mutta säästin ja tiedän nyt mitä Saabilleni kuuluu. Kiinnostaako kaikkia huoltamoita edes, että tippuuko täyttöaukosta sisään hiekanjyvä tai pari? Minua kiinnostaa ja samalla näin minkälaiset öljyt tulee ulos. Se oli metallinhohtoista ja poistopropun magneetissa oli paljon "nestemäistä metallia". Ei kuulune asiaan, katsotaan kuinka pitkälle tällä laatikolla vielä pääsee. Vielä toimii ainakin ihan hyvin, toistaiseksi.
![Kuva](http://s7.postimg.org/clb2stb07/20141227_205900.jpg)
Pakkasta oli 27 astetta ja hallitunkkeja piti käyttää vuorotellen sisällä lämpiämässä. Ja hapertuipa toisesta taskulampusta muoviset sisäosat. Jossain vaiheessa muistui myös mieleen, että 9-5:a ei saisi nostella kovalla pakkasella, liittyi jotenkin iskareihin?
Käytin tätä öljyä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590044/G ... 8293165290
ja taisin tehdä virheen, kun varasin mukaan vain kolme litraa, joka riitti vain yhteen huuhteluun. Ohjehan taisi olla ainakin kaksi huuhtelua.
![Kuva](http://s9.postimg.org/5p20pnovv/20141227_223130.jpg)
Suppiloon letkua, jonka ulkohalkaisija 1,5 cm. Mahtui täyttöaukon sisälle hyvin eikä sotkenut.
![Kuva](http://s7.postimg.org/52iqsp4vr/20141227_222703.jpg)
Autotallia ei ole vielä enkä kavereiden talleihinkaan viitsi haitoiksi ängetä. Huoltamolle olisin voinut viedä, mutta säästin ja tiedän nyt mitä Saabilleni kuuluu. Kiinnostaako kaikkia huoltamoita edes, että tippuuko täyttöaukosta sisään hiekanjyvä tai pari? Minua kiinnostaa ja samalla näin minkälaiset öljyt tulee ulos. Se oli metallinhohtoista ja poistopropun magneetissa oli paljon "nestemäistä metallia". Ei kuulune asiaan, katsotaan kuinka pitkälle tällä laatikolla vielä pääsee. Vielä toimii ainakin ihan hyvin, toistaiseksi.
![Kuva](http://s7.postimg.org/clb2stb07/20141227_205900.jpg)
Pakkasta oli 27 astetta ja hallitunkkeja piti käyttää vuorotellen sisällä lämpiämässä. Ja hapertuipa toisesta taskulampusta muoviset sisäosat. Jossain vaiheessa muistui myös mieleen, että 9-5:a ei saisi nostella kovalla pakkasella, liittyi jotenkin iskareihin?
Käytin tätä öljyä: http://www.motonet.fi/fi/tuote/590044/G ... 8293165290
ja taisin tehdä virheen, kun varasin mukaan vain kolme litraa, joka riitti vain yhteen huuhteluun. Ohjehan taisi olla ainakin kaksi huuhtelua.