Kytkin remonti

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Saabin original. Edullisimmin todennäköisimmin neobrossilta.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Fakiiri
"Hölösuu"
Viestit: 1858
Liittynyt: Ke Helmi 03, 2010 07:31
Paikkakunta: Kemi

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Fakiiri »

Saab tiskiltä. Hintaero ei ole niin suuri kuitenkaan muihin verrattuna, että sitä kannattaisi noin isossa rempassa alkaa säästelemään.
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Allekirjoittanut osti PCS:ltä ja tuli bussirahtina matkahuoltoon.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Neon hinta alkuperäiselle 67£ eli noin 85e. Tähän päälle parikymppiä postikuluja, eli reilu satasen. Merkkiliikkeissä pyörii 170-200e nurkilla, eli säästö noin viikon odottelulle 70-100e.
http://www.neobrothers.co.uk/clutch-sla ... -1722.html
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Taidan tilata neobrossilta. Eikös geunuinet oo alkuperäisiä osia?
Kaikkia ei sielläkään näytä löytyvän.

Kampiakselin molemmat stefat, työsylinteri, vetarin stefat, kytkinpaketti, sylinterien välinen letku, huohotitimen letkut,
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Itse tilasin tossa alkutalvesta neobrossilta orkkis työsylinterin, kytkinpaketin ja alakerran lakrut. Pyysin toimituksen könttähintaan ja semmosen sai niin postit pysyi kurissa. Sylinteri oli tosiaan orkkis vaikka hinta mielestäni halpa siihen nähden.

Kampuran stefan tilasin jostai eri myyjältä samoin kun vetarin stefat ja orkkista löytyi.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Mertmi kirjoitti:Laita GM orggis. Sylinteri ja laakeri on yks paketti.

Miten onkaan, tuleeko muuten tuon orggis sylinterin mukana tuo kytkinakselin stefa?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Hook
"Hölösuu"
Viestit: 2221
Liittynyt: Ti Kesä 08, 2004 21:25
Paikkakunta: Helsinki/Tuusula/Somero

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Hook »

Kyllä se kytkinakselin stefa on kiinteästi mukana tuossa painelaakeri työsylinteri yhdistelmässä.
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Hook kirjoitti:Kyllä se kytkinakselin stefa on kiinteästi mukana tuossa painelaakeri työsylinteri yhdistelmässä.

No huh huh. Aattelin jo että taas yksi lisä kustannus ja viikon viivästys.
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Sehän on semmonen ärsyttävän kompakti paketti. :) Kannattaa esitäyttää sitten se sylinteri jarrunesteellä silloin kun se on asenettu vaihdelaatikkoon. Käytin isoa lääkeruiskua ja letkunpätkää. Varsinainen kytkimen ilmaus autossa sujuu varsin kivuttomasti tämän jälkeen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Mertmi kirjoitti:Sehän on semmonen ärsyttävän kompakti paketti. :) Kannattaa esitäyttää sitten se sylinteri jarrunesteellä silloin kun se on asenettu vaihdelaatikkoon. Käytin isoa lääkeruiskua ja letkunpätkää. Varsinainen kytkimen ilmaus autossa sujuu varsin kivuttomasti tämän jälkeen.

Annoin painovoiman hoitaa työt.

L=http://kuvapilvi.fi/k/]Kuva[/URL]

"Täyttösäiliö" sen verran korkealle että on samassa tasossa jarrunestesäiliön kanssa. Joku 40 ml meni nestettä. Ja homma valmis kauppareissun aikana :lol:
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Miten tuon laatikkoöljyn määrän kanssa. Ropusta laskettu ja lattialla lootaa pyöritelty. Täytetäänkö 1,5 l vaiko 1,8 l?
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
jouscar
Matalapaineturbo
Viestit: 170
Liittynyt: La Elo 09, 2008 08:39
Paikkakunta: jns

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja jouscar »

Kampiakselin takapään stefan asennustyökalu. 2 l kokispullon keskikohta. Hintaa 0,40€
Saa tuon huulen menemään oikeinpäin kampiakselin päälle.


Kuva
**********9-5 Wagon Bio**********
***900 -85 omatekoinen Cabriolet***
*******************************
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10294
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

jouscar kirjoitti:Miten tuon laatikkoöljyn määrän kanssa. Ropusta laskettu ja lattialla lootaa pyöritelty. Täytetäänkö 1,5 l vaiko 1,8 l?
Tarkastusproppu auki ja täyttöpropusta lasket lisää kunnes tarkasturpropusta alkaa vuotaa... Sitten vaan proput kiinni.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
j0ne
"Hölösuu"
Viestit: 2532
Liittynyt: Ke Maalis 29, 2006 12:00
Paikkakunta: Kalakukko city

Re: Kytkin remonti

Viesti Kirjoittaja j0ne »

Pari viikkoa sitten sain kytkinremontin valmiiksi ja nyt ei mene enää pakki päälle auto käynnissä. Vivuston säädön luulisi olevan kunnossa jos sammutettuna pelaa ok? Eikö kytkin nyt ota kunnolla vai mikähän tälle tuli? Laatikko öljyä laitoin 1.8l punaviiniä rempan yhteydessä.
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
Vastaa Viestiin