Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
EX: 9³SS BioPower
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 8088
- Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
- Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Ei kannata hakea Saksasta asti jos et ole muutenkin hoodeille menossa. 2003 mallin vectorin saat suomesta samaan hintaan jne...
Mahti laskee 07/2005 rekisteröidylle 184kW Airolle yleiseksi myyntihinnaksi 7833€. Vero on tuosta vähintään se neljännes, eli about pari tonttua.
Ynnättynä: Matkat Saksaan ja takaisin 500€. Auto tingattuna 5400€. Maahantuontivero 1800€. Katsasturumbat ja rekisteröinnit 250€. Kunnon talvigummit 600€.
Laske itse kannattaako, etenkin olettaen että autoa eteen päin myydessäsi ostaja olettaa että tietenkin epärehellinen ulkomaalainen on ruuvannut mittarista parisataadonaa pois, jolloin auton jälleenmyyntiarvo ei ole likikään sama kuin "aidolla suomiautolla".
Mahti laskee 07/2005 rekisteröidylle 184kW Airolle yleiseksi myyntihinnaksi 7833€. Vero on tuosta vähintään se neljännes, eli about pari tonttua.
Ynnättynä: Matkat Saksaan ja takaisin 500€. Auto tingattuna 5400€. Maahantuontivero 1800€. Katsasturumbat ja rekisteröinnit 250€. Kunnon talvigummit 600€.
Laske itse kannattaako, etenkin olettaen että autoa eteen päin myydessäsi ostaja olettaa että tietenkin epärehellinen ulkomaalainen on ruuvannut mittarista parisataadonaa pois, jolloin auton jälleenmyyntiarvo ei ole likikään sama kuin "aidolla suomiautolla".
-Ville
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
-Ford Kuga Vignale 2.5 PHEV -20
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Laskelmat pitänevät varmaankin paikkansa, mutta kun omaa Aeroa (vuonna 2012/2013) etsiskelin, niin tarjonta Suomessa oli jokseenkin tai täysin olematonta. Ruotsistakin oli äärettömän vaikeaa löytää edes yhtä kriteereihin sopivaa. Saksassa olisi ollut parikin, mutta sinnepäin yhteydenpito oli vaikeaa.V.J.S kirjoitti:Ei kannata hakea Saksasta asti jos et ole muutenkin hoodeille menossa. 2003 mallin vectorin saat suomesta samaan hintaan jne...
Mahti laskee 07/2005 rekisteröidylle 184kW Airolle yleiseksi myyntihinnaksi 7833€. Vero on tuosta vähintään se neljännes, eli about pari tonttua.
Ynnättynä: Matkat Saksaan ja takaisin 500€. Auto tingattuna 5400€. Maahantuontivero 1800€. Katsasturumbat ja rekisteröinnit 250€.
Laske itse kannattaako,.
...mutta saahan Saksasta tuodessa sentään lastattua takakontin täyteen edullista alkoholia!!!
Saab 9-5 Aero Sedan manuaali vm. 2006, 240 tkm, "Kulkee kun elukka!".
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Saab 9000 CD 2.0i vm. 1990, 323 tkm !!! (poistunut keskuudestamme).
Lelut: XC60, Toyota Corolla, Honda CBF, Honda SH300i
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Auto vaikuttaa saksalaiseksi vähän kalliilta... Voisin melkein kuvitella, että tuo 5900 euroa olisi toteutunut hinta Suomessa. Toki pyynniksi voisi laittaa vaikka sen 7000 euroa, mutta kalliimman pään "vanhan" femman myynti ei varmasti ole Suomessa kovin helppo homma, vaikka hyvä auto kyseessä olisikin. 7-8 tonnilla alkaa saamaan jo uudempaa 2006-> femmaa.
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Kiitos kommenteista. Joo auto taisi kelvata jo jollekin, oli kyllä messevä femma.
Tuo Suomiauton myytti on jännä asia ja siinä on varmaan perää. Itselle se tarkoittaa huonoja varusteita ja saunan lauteita penkkeinä. Historiaa on toki vaikeampi selvittää, mutta esim. obd-testerit ja maalinpaksuusmittari auttavat asiassa. Itse uskon, että tuontiautot ovat jo niin yleisiä,
ettei hinnoissa paljoa eroa näy.
Saksassa ja Ruottissa on kiva tehdä kauppaa, kun perus järkevää porukkaa ovat ja kulttuurit niin lähellä.
Tuo Suomiauton myytti on jännä asia ja siinä on varmaan perää. Itselle se tarkoittaa huonoja varusteita ja saunan lauteita penkkeinä. Historiaa on toki vaikeampi selvittää, mutta esim. obd-testerit ja maalinpaksuusmittari auttavat asiassa. Itse uskon, että tuontiautot ovat jo niin yleisiä,
ettei hinnoissa paljoa eroa näy.
Saksassa ja Ruottissa on kiva tehdä kauppaa, kun perus järkevää porukkaa ovat ja kulttuurit niin lähellä.
EX: 9³SS BioPower
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Joo ei suomesta juuri sopivaa aeroa löydy. Vähintään väristä pitää tinkiä. Sen verran olen tykästynyt 04-05 autoihin että jos nyt pitäisi valita niin maksaisin saman hinnan kuin uudemmista 9-5:sta. Materiaalit sisällä ovat laadukkaamman oloisia.
käyttis: Saab 9-5 2.0t (*2.3T) vector A MY04 - 310 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
kakkonen: Volvo V60 D5 AWD A 2012 80 tkm
backup: Saab 9-5 3.0T V6 MY99 - 300 tkm
Ex Saab 9-3 2.0t(*T) sport A MY00 180 tkm
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Tallinnassa näkyy olevan -04 aero käyt. otto -03 jos jotain kiinnostaa.
Hese
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Ruotsista noita -04 /-05 maalisia Aeroja löytyy varmaan kaikille halukkaille omansa ?
http://www.blocket.se/stockholm?q=saab+ ... &l=0&md=th
http://www.blocket.se/stockholm?q=saab+ ... &l=0&md=th
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Jostain syystä meidän sairas seura alkaa vaikuttaa ja pidän 9-5 Aero fakun ulkonäöstä pirusti, vain 1,5v Saabismin jälkeen. Toi pitäs hakea pois ja pistää hienolla maulla 300hp ja hyvää huolenpitoa:
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab ... ?ca=11&w=3
Harmi vaan, että OG9-5 ajettavuus oli pettymys, mutta kyseessä oli loppuun ajettu perusmalli.
http://www.blocket.se/sodermanland/Saab ... ?ca=11&w=3
Harmi vaan, että OG9-5 ajettavuus oli pettymys, mutta kyseessä oli loppuun ajettu perusmalli.
EX: 9³SS BioPower
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
^ Kuuluisi kyllä ihmettelyketjuun: Miksi diilerit kiillottaa tuon mattamustan kojetaulun yläosan silikonilla. Se kun on tarkoituksella matta ettei heijastele tuulilasiin... Oi miksi?
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
-
- "Viggen"
- Viestit: 629
- Liittynyt: La Helmi 25, 2012 20:43
- Paikkakunta: Hämeenlinna / Lammicity
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Jusahh: juuri niinkuin sanoit, og 9-5 voi olla kyllä pettymys ajossa jos ei ole auto kunnossa, mutta kyllä nää maantiellä kolkkia mukavampia on ajella kun on puslat ja suuntaukset sekä alusta kunnossa. Kolkkia toki mieluummin paiskoo mutkiin mutta normiajoon ottasin femman.
9-5 aero wagon my04 Biopower
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
9000cs 2.3tA my95 Re85
99 1.7 1970 Kesäauto
Ex: 9-3ss Linear business my05
Lisäksi sukurasitteena: -07 9-5 pilot wagon, -05 9-3ss 1.8t.
#5436
-
- "Viggen"
- Viestit: 538
- Liittynyt: Ke Syys 28, 2011 11:44
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Oma kokemukseni 9femman ajo-ominaisuuksista oli positiivinen. Kulki kuin juna kiskoilla. 9kolkkia harvakseltaan ajaneena voin sanoa, että on sekin aivan loistava alustaltaan. Ajaisin kummalla tahansa matka-ajoa.
Ex-Saab 9-5 Wagon 2.3t Vector Sentronic
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Itse taas hommasin viirun, koska vanhemman sisusta on niin ristuksen ruma 90-luvun mankkoineen ja hopea/jalopuu kojelautoineen. Lisäksi viirun saa hyvillä kangaspenkeillä, eli ei ole pakko olla nahkapenkit jos haluaa ergonomiset penkit.pjy kirjoitti:Joo ei suomesta juuri sopivaa aeroa löydy. Vähintään väristä pitää tinkiä. Sen verran olen tykästynyt 04-05 autoihin että jos nyt pitäisi valita niin maksaisin saman hinnan kuin uudemmista 9-5:sta. Materiaalit sisällä ovat laadukkaamman oloisia.
Ulkopuolelta taas 05 femma on ulkonäöltään hienoin femma. Ottaisin paljon mielummin kuin viirun.
Nojoo, mutta se siitä aiheen ohi keskustelusta. Olihan tuo linkin femma hieman hintavan oloinen ollakseen saksalainen.
Loppuun ajettu orkkis alusta ja/tai apurungon isot puslat finaalissa, niin varmasti on huono ajaa. Takanakin isot puslat (ne mitkä on siinä, mistä aurauskulmaa säädetään), vaikuttaa myös pirusti.jusahh kirjoitti:Harmi vaan, että OG9-5 ajettavuus oli pettymys, mutta kyseessä oli loppuun ajettu perusmalli.
Ex: Saab 9-3 SS Aero Stage 1 -05
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Ex: Saab 9-5 2.0t A BP stage 1 -07
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Joo kyllä vanhan 9-5 myynti voi olla haastavaa. Itse olen myymässä -99 mallista 9-5 3.0t V6 farkkua - ei Griffin mutta hyvillä varusteilla, jopa takana nahkapenkki lämpiää. Ja ajettu vain 142 tkm - mutta ei kuukauden aikana ainuttakaan kiinnostunutta tinkaajaa (ei edes yhtään tiedustelua). Ja kun edellisellä ajoin sen 280 tkm (seuraava omistaja jo varmaan ajanut yli 350 tkm) tiedän että tälläkin on erittäin edullisia kilometrejä edessään vielä pitkään. Ei vaan Saab kelpaa.
Samaa mieltä muuten että 9-5 2004/05 on ehkä parhaan näköinen, 9-5 aero keulalla. Itselläni oli sellainen manuaali mutta oli mielestäni laiskempi kuin V6 automaatti. Tai ehkä vain ehdin aiemman V6 kanssa tottua niin hyvään ettei edes Aero oikein tuntunut miltään. Johtuiko manuaalista vai Aerosta tiedä häntä.
Samaa mieltä muuten että 9-5 2004/05 on ehkä parhaan näköinen, 9-5 aero keulalla. Itselläni oli sellainen manuaali mutta oli mielestäni laiskempi kuin V6 automaatti. Tai ehkä vain ehdin aiemman V6 kanssa tottua niin hyvään ettei edes Aero oikein tuntunut miltään. Johtuiko manuaalista vai Aerosta tiedä häntä.
9-5 3.0t V6 SE wagon -99, 9-3 1.9 TiD SC Vector A 2008
Ex. 9-5 Aero sedan manual 2004, ex. 9-5 3.0t V6 SE sedan 1998.
Ex. 9-5 Aero sedan manual 2004, ex. 9-5 3.0t V6 SE sedan 1998.
Re: Mitäs tämmösen arvo voisi olla Suomessa?
Eilen posti toi autovero päätöksen Ruotsista haettuun vm. 2005 aeroon , käyttöön otto 2004 lopulla.jusahh kirjoitti:Kiitos kommenteista. Joo auto taisi kelvata jo jollekin, oli kyllä messevä femma.
Tuo Suomiauton myytti on jännä asia ja siinä on varmaan perää. Itselle se tarkoittaa huonoja varusteita ja saunan lauteita penkkeinä. Historiaa on toki vaikeampi selvittää, mutta esim. obd-testerit ja maalinpaksuusmittari auttavat asiassa. Itse uskon, että tuontiautot ovat jo niin yleisiä,
ettei hinnoissa paljoa eroa näy.
Saksassa ja Ruottissa on kiva tehdä kauppaa, kun perus järkevää porukkaa ovat ja kulttuurit niin lähellä.
Joulukuun puolivälissä hain ja kilsoja oli 195 tkm. Veroprosentti oli 26,7 ja maksettavaa tuli
1501 euroo. Odotin jopa vähän suurempaa veroa.
En myöskään oikein ymmärrä Suomi-autojen korkeampaa arvostusta Omassa kulkineessa on kumminkin täysnahat, navi ym. ja täydellinen huoltokirja.
9-5 AERO -05