lämpötila anturi
lämpötila anturi
elikkäs OBD lukija antaa lampötila anturin vikaa koko ajan. Anturi vaihdettu ja sama homma vielläkin =/ lämmöt on pysyny tosi alhaalla koko ajan
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 4071
- Liittynyt: Pe Touko 23, 2003 10:48
- Paikkakunta: Sipoo, Nikkilä
- Viesti:
Re: lämpötila anturi
Onkos mulla sama vika?
P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction
Onko se se imuputkessa oleva anturi?
P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction
Onko se se imuputkessa oleva anturi?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: lämpötila anturi
eiku se on lohkos kii. Jos vaihat sen nii sielt reiäst valuu koko ajan jäähdytin nestettä
-
- "Hirsch"
- Viestit: 786
- Liittynyt: Su Touko 11, 2003 22:01
- Paikkakunta: Kempele
Re: lämpötila anturi
Olen vuoden aikana saanut samaisen vikakoodin kolmesti ja vaihtanut anturin yhtä monta kertaa. Luulin ensin, että vika oli tarvikeanturissa. Mutta originaalillakin temppuili heti vaihdon jälkeen samalla tavalla. Nyt suurimmat epäilyt kohdistuvat anturin töpseliin eli liittimeen ja siellä huonoon kontaktiin.
Re: lämpötila anturi
On imuputkessa oleva anturi.Saab.96 kirjoitti:Onkos mulla sama vika?
P0110 Intake Air Temperature Circuit Malfunction
Onko se se imuputkessa oleva anturi?
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: lämpötila anturi
Vissiinkin vikakoodia P0116 pukkaa? Itsellä kanssa tämän kanssa ongelmia...
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: lämpötila anturi
Jos lämmöt pysyy alhaalla niin myös termari vaihtoon. Toimiva ja kohtuu hintainen termari löytyy merkkiliikkeen tiskiltä.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
Re: lämpötila anturi
Itse vaihtanu kesällä termarin 88 asteen ja sen jälkeen pariin kertaan nesteetkin ja lämmöt ei nouse ajossa yli 50-60 asteen ellei ole pahvi keulassa vaikka pakkastakaan ei olisi kun 5 astetta.suorsa kirjoitti:Jos lämmöt pysyy alhaalla niin myös termari vaihtoon. Toimiva ja kohtuu hintainen termari löytyy merkkiliikkeen tiskiltä.
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: lämpötila anturi
joo itelläki sama ongelma ettei lämmöt nouse ellei oo pahvi edes...enkä edes jaksakäyttää pahvii.
Vaihdan suoraan noi tulpat sit keväällä jos hajalle menevät ja kylmämoottori nostattaa vaa bensankulutusta.
anturin liittimen vaihdoin ja johdon mutta ei. Sama juttu vielläki ei auta mikään >.< termarii nyt turha vaihtaa jos se itkee moottorin lämpötila anturista
Vaihdan suoraan noi tulpat sit keväällä jos hajalle menevät ja kylmämoottori nostattaa vaa bensankulutusta.
anturin liittimen vaihdoin ja johdon mutta ei. Sama juttu vielläki ei auta mikään >.< termarii nyt turha vaihtaa jos se itkee moottorin lämpötila anturista
Re: lämpötila anturi
Kyllä on jotain häikkää autossa, jos 9-5 tarvii pahvia keulalle. Itsellä ei ole kokemusta kuin -38 asteen kelistä, mutta silloin ei vielä tarvinnut pahvia. Toki saattoi hieman hitaammin nousta lämpö normaaliin.
Tyhjäkäynnillä nousee hitaasti lämmöt
Tyhjäkäynnillä nousee hitaasti lämmöt
Opel Insignia 2,0 4x4 -15
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
ex. Saab 9-5 2,3t BP LinearActive Griffin Aut SC -09
ex. Saab 9-5 2,3T BP Vector -06
Re: lämpötila anturi
Kun nyt puhutaan lämpötila-anturin viasta, niin onko tämä lämpöjen alhaisuus todettu muutenkin kuin tuon mahdollisesti viallisen lämpötila-anturin avulla? Eli ovatko lämmöt oikeasti alhaiset, vai näyttääkö anturi alhaisia lämpöjä?
Viallisen lämpötila-anturin ei pitäisi aiheuttaa koneen todellisen lämpötilan muutosta normaalista, koska termostaatti on ihan perinteistä mallia, eikä ohjaudu tuon anturin mukaan.
Jos koneen todelliset lämmöt jää alhaisiksi ja auto antaa vikakoodia lämpötila-anturista, on autossa todennäköisesti kaksi erillistä vikaa.
Viallisen lämpötila-anturin ei pitäisi aiheuttaa koneen todellisen lämpötilan muutosta normaalista, koska termostaatti on ihan perinteistä mallia, eikä ohjaudu tuon anturin mukaan.
Jos koneen todelliset lämmöt jää alhaisiksi ja auto antaa vikakoodia lämpötila-anturista, on autossa todennäköisesti kaksi erillistä vikaa.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: lämpötila anturi
Lisänä vielä edellisiin niin eikös joillain ole herjannut anturivikaa kun termari on ollut kokonaan auki ja lämmöt ei ole nousseet (eli auto luullut että anturivika kun lämmöt niin matalat)...
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: lämpötila anturi
Toi kuullostaisi jokseenkin loogiselta vialta kun anturihan on heti termarin jälkeen ja vikakoodi tulee kun moottorin lämpötila ei nouse tietyssä ajassa siihen mihinkä anturi vaatisi ? http://www.dtcsearch.com/P0116/ tuosta ainakin ymmärsin näin. Tosin minun englannin taitoni on huono, niin voinu ymmärtää väärinkij0ne kirjoitti:Lisänä vielä edellisiin niin eikös joillain ole herjannut anturivikaa kun termari on ollut kokonaan auki ja lämmöt ei ole nousseet (eli auto luullut että anturivika kun lämmöt niin matalat)...
#6620 Vilho Trygg
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
SaaB 9-5 2.3TA Aero -07, SaaB 9-5 2.3TA Aero -04 R.I.P Ex, SaaB 9-3 2.0TA -99 "Viggen" Ex, SaaB 9-5 2.0t SE -00 Ex
Re: lämpötila anturi
Termostaattihan on helppo testata hellalla, joten jos epäilee kaiken johtuvan termarista, ei muuta kuin kattila liedelle ja termostaatti irti. Jos aukeaa kuten kuuluukun siinä 90 asteen kintaalla, niin sitten etsimään vikaa muualta.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: lämpötila anturi
Minulla ei nouse lämmöt ja ajossa pudotti lämpömittarin alas ja sytytti moottorin varoitusvalon. P0116 näytti oma obd-ritsa ja kun nollasin vikakoodin, mittari nousi vaakasuoraan ja kabiinissa tuli KUUMA. Onko näin, että pelkällä termarin vaihdolla ei nyt selviä vaan myös lämpötila-anturi pitää vaihtaa?
Saab 9-5 Aero Wagon 2,3T vm. -02