Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Meyle ei valmista mitään itse samoin Ruville eli ovat jälleenpakkaajia. Ihan tuurissaan tuleeko laatuosa vai kuraa
Muutama vuosi sitten meylet oli laatutavaraa mutta tänäpäivänä on vähän eri juttu...
Muutama vuosi sitten meylet oli laatutavaraa mutta tänäpäivänä on vähän eri juttu...
9-5 2.0t wagon biopower linear sport - 05, 900i 16valve 3d - 93
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
detailing...sitä korrekmies ei voi ymmärtää.
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Eipä se taida Saappi/GM tehdä noita myöskään itse ihan kaikkia
Itse en ole törmännyt samanlaisiin koiranluihin, kuin noi Meyle HD:t kenenkään muun toimittamana, eli ainakaan samaa tuotetta ei ilmeisesti myydä useammalla brändillä.
Tuossa ainakin Meyle väittää itse noita HD malleja parantelevansa suunnittelupöydällä..
http://www.meyle.com/en/spare-parts/meyle-hd.html
Itse en ole törmännyt samanlaisiin koiranluihin, kuin noi Meyle HD:t kenenkään muun toimittamana, eli ainakaan samaa tuotetta ei ilmeisesti myydä useammalla brändillä.
Tuossa ainakin Meyle väittää itse noita HD malleja parantelevansa suunnittelupöydällä..
http://www.meyle.com/en/spare-parts/meyle-hd.html
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Kannattaa tarkistaa myös kallistuksenvakaajan runkopuslat, omassa 255tkm ajetussa olivat loppu ja klopina loppui, kun uudet runkokumit tuli.
Autot nyt:
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
-Audi A6 3.0TDI Q, 2013, Ford Mustang Mach1-69 408W 600+ HP, Peugeot 205 1.9GTI Cabrio. Volvo 240 GL B200F 1989 ja Volvo 240 GL B230F 1990 Museointi menossa.
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Ex. Saab 9-5 TiD A SportCombi vm. 2006 (2009, 105 tkm -> 2019, 416 tkm)
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
Ex. Saab 9-5 2.3t A Sedan vm. 2001 (2004, 73 tkm - 2015, 298 tkm)
Insignia
-
- "Hirsch"
- Viestit: 917
- Liittynyt: To Heinä 18, 2013 12:11
- Paikkakunta: Seinäjoki
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
OT: mun pitäis vaihtaa koko tanko spört-malliseen mutta ei taida onnistua ilman apurungon tiputusta...
9-5 2.3T Wagon sentronic -05 RE85
#6391
#6391
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Samalla kun puuhastelee niin vaihtaa apurungon puslatOT: mun pitäis vaihtaa koko tanko spört-malliseen mutta ei taida onnistua ilman apurungon tiputusta...
Juu noissa tosiaan katkee aina joku pultti...kallistuksenvakaajan runkopuslat
9000 Aero -97 RE85
9-5 Aero -01 Biopower
9-5 Aero -01 Biopower
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
-
Viimeksi muokannut toni1976, Su Huhti 12, 2015 17:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Lainaanpas tätä topikkia... Isäukon femmaan oli katsastusmies laittanut maininnan "kallistuksenvakaajan kumi korin päästä rikki oik. etu".
Tarkoittaakohan mahdollisesti juuri tuota kuvassa näkyvää kumia? Minkälainen on vaihtaa tuo kumi?
EDIT: Eli noitahan se katsuri juurikin tarkoitti.
Vaihtotyö oli helpohko. Liikaa tilaahan tuollakaan ei ole Oli hieman hankaluuksia saada uutta kumia paikoilleen, mutta menihän se sitten... Kumin päällä olevan pangan etummaisen pultin aukaisin ja taivutin pankaa, jolloin vanhan kumin sai työnnettyä pois. Uus kumi paikalleen ja panka kiinni.
Saab 9-3 2.0t Sentronic Sport Sedan MY2006
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Ford Mondeo 2.0 TDCi Wagon -08
Datsun 100A -75
#2362
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Mätiksessä 4v takuu Meylen HC luulle.
"Vahvistettu Meyle HD-vaihtoehto. Neljän vuoden takuu!"
"Vahvistettu Meyle HD-vaihtoehto. Neljän vuoden takuu!"
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2947
- Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
- Paikkakunta: Sipoo
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Jaahas, laitetaan tännekin. Tänään käytin taasen Femman samalla pajalla koiranluiden vaihdossa. Vanhoilla mentiin about 120 tkm ja viisi vuotta. Jotain pientä kolinaa ja kuului, viime kesänä inssi sanoi, että seuraavaan leimaan kandee vaihtaa. Ei ole 73 € paha raha tuosta, näytti setä rälläköivän kaikki liitokset auki, kun oli ensin kokeillut pulttipyssyllä jokaista . Onneksi en edes yrittänyt itse tehden, olis vaan menny käpy .9000 automaatilla kirjoitti:Itse vaihdatin täällä periferiassa paikallisessa varaosaliikkeessä koiranluut, jotka tuli kolmen vuoden / 100 000 km takuulla ja koko homma maksoi muistaakseni jotain 65 Euroa... alle 70 Euroa joka tapauksessa.
Eli jos osat maksaa jo melkein 60 Motonetissa, niin käsien likaamiselle ei juuri hintaa kerry .
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Ainakin febi Bilstein koiranluu oli täyttä kuraa, vuodenverran kesti.
Ihme narinaa alkoi pitämään apparinpuolella , aluksi epäilin että oliko iskarin kääntölaakeri menny.
Hetken piti ravistella että vikapaikka löyty.
Laitoin tilalle käytetyn Lemfööderin
Edittiä: Tarkistuslaskennan jälkeen huomasin että vain 9kk kesti noi febibiilsteinit.
Aika surkeet
Ihme narinaa alkoi pitämään apparinpuolella , aluksi epäilin että oliko iskarin kääntölaakeri menny.
Hetken piti ravistella että vikapaikka löyty.
Laitoin tilalle käytetyn Lemfööderin
Edittiä: Tarkistuslaskennan jälkeen huomasin että vain 9kk kesti noi febibiilsteinit.
Aika surkeet
# 4816
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Mersedes-Benz 200CDI -06 (A5)
Mitsubishi Galant 1.8 GLi -94 (M5) FFV
Ex-Saab 9-5 2.3t Wagon -01 (M5) BP by JC
Re: Koiranluiden vaihto - Helppo homma?
Itse hain Motonetista OE-laatua vastaavat ja tiskille tuotiin Lemfööderit. Fiksuksella 32€, itse maksoin 19,90€
Noissa tosiaan se 8mm kanta kärjessä. Vanhat oli ihan samat ja poisottaessa napsautin koiranluun pään irti pallostaan ja sitten pallon juuresta siirtoleukapihdeillä kiinni ja jatkovarrella räikällä auki. Suht tiukassa olivat. Turha yrittää tavan kiintoavaimella ja siitä kärjestä kiinnipitäen vääntää.
Mitään rälläköintejä näin ei tarvita. Ongelma siis, että kääntäessä koiranluun nivel pyörii mutterin mukana, se pitää jotenkin lukita.
Asennukseen hommatkaa helvetissä saatanassa 18mm kiintolenkkiräikkä. Saa tavan kiintolenkillä nitkutella jonkun aikaa mutteria kiinni, koska pitää pitää kiinni siitä 8mm kärjestä ja räikän voi siis unohtaa....
Itsellä kolahteli pelkääjän puoli pahasti ja olikin ihan löysä ja voi pojat kun muuttui ajotuntuma!
Noissa tosiaan se 8mm kanta kärjessä. Vanhat oli ihan samat ja poisottaessa napsautin koiranluun pään irti pallostaan ja sitten pallon juuresta siirtoleukapihdeillä kiinni ja jatkovarrella räikällä auki. Suht tiukassa olivat. Turha yrittää tavan kiintoavaimella ja siitä kärjestä kiinnipitäen vääntää.
Mitään rälläköintejä näin ei tarvita. Ongelma siis, että kääntäessä koiranluun nivel pyörii mutterin mukana, se pitää jotenkin lukita.
Asennukseen hommatkaa helvetissä saatanassa 18mm kiintolenkkiräikkä. Saa tavan kiintolenkillä nitkutella jonkun aikaa mutteria kiinni, koska pitää pitää kiinni siitä 8mm kärjestä ja räikän voi siis unohtaa....
Itsellä kolahteli pelkääjän puoli pahasti ja olikin ihan löysä ja voi pojat kun muuttui ajotuntuma!
Saab 9-5 Aero Hirsch -06 305hv/400Nm
#5179
#5179