Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Ajelin töihin ja seurailin moottorin lämpöjä(Teng). 80 km tiellä lämpö pysyi alle 78 ja moottoritiellä nousi vain 80c-84c. Työpaikan parkiksella annoin käydä tyhjäkäyntiä ja lämpö nousi yli 96c. Flekti ei lähtenyt pyörimään.
Onko sekä lämpöanturi ja termostaatti vaihtokunnossa?
vesa67
"Hölösuu"
Viestit: 4585
Liittynyt: To Tammi 25, 2007 17:34
Paikkakunta: Kangasala

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja vesa67 »

Termarivikahan tuo on, makaa raollaan vanhuuttaan.
Ensimmäinen puhallin/pienempi nopeus käynnistyy vasta kun lämpötilaksi mitataan 99 astetta, ellei ilmastointi vaadi puhallusta aiemmin.
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, 9-3 SC Vector Tids -07, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style

E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8 koneille, TECH2 operoinnit
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Näin minäkin ajattelin, mutta 99 astetta oli yllätys. Mutta vastaus oli lyhyt ja asiaa.
Kiitos!
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Nyt on termari vaihdettu uuteen ja alkuperäiseen. Lämpö nousee n.60 asteeseen suht nopeasti, mutta yli 70 aseteen ei ajossa nouse. Pienessä pakkasessa 30 km ajon jälkeen lämpö 67 astetta.
Ei taida olla normaalia?
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
9000 automaatilla
"Hölösuu"
Viestit: 2947
Liittynyt: Ke Marras 19, 2003 20:55
Paikkakunta: Sipoo

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja 9000 automaatilla »

Oletko koittanut uudella lämpöanturilla? Keititkö termaria ennen asennusta...?
Saabista jäljellä muistot.
Sitikka C5 2.0 Hdi -08, "Möhkö"
Sitikka C4 1,6 VTI -11, "Pöhkö", ei tainnut holistia tulla...
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Ei tullut keiteltyä. Kelit muuttui lämpimän puolelle, lämpö pysyy edelleen n. 67 astetta. Mutta jos tekee kunnon riuhtaisun, tai pysähtyy, lämpö nousee yli 80 asteen. Sen jälkeen lämmöt pysyvät 77-83 astetta. Tuntuu, ettei tämä ole ihan normaalia, mutta kyllä tällä pärjää.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
suapas
"Hölösuu"
Viestit: 1711
Liittynyt: Pe Touko 13, 2005 16:30
Paikkakunta: savonlinna

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja suapas »

Jotain häikkää termarissa täytyy olla. Voisko se jäädä vikaasentoon, tai sit se on rikki... Lämpöanturi ei vaíkuta koneen lämpiämiseen. Lämpömittarin näyttöön kyllä.
9-5 2.3 T A ja 2.0 T A
# 2333
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Vika selvisi. Eilen tuli virhekoodi "Temp sensor circuit ... code olisiko ollut 0066. Lämpötila-anturi vaihtoon.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
antoun
"Tuplakaasari"
Viestit: 80
Liittynyt: Ma Touko 05, 2014 16:01

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja antoun »

Eikö lämpötila anturi vaikuta flektiin myös :o
Carmen
"Ruisku"
Viestit: 110
Liittynyt: To Maalis 02, 2006 15:21

Re: Onkohan moottorin lämpöanturi kaput

Viesti Kirjoittaja Carmen »

Ei kai.. näytön mukaan lähes koko ajan alilämpöinen. Luulisi flektin saavan tiedon lämpöanturista.
Luu on kovaa ja koppi vuotaa!!
9-5 Vector 2.3 T
Vastaa Viestiin