Vahemmassa femmassa (aero vm.2004) ei tarvitse tehdä muuta kuin kuin vaihtaa polttimot (5min)
Jos niitä paljon mainostettuja (147) xenoneita hakee niin niitä ei taideta enää valmistaa, en tiedä onko tullu jotain korvaavaa. Itselläni Philipsin x-tremevisionit ollut vuoden verran eikä ole pätkässyt kertaakaan...
On se vaan niin pirun ahdas paikka. Ite otin akun pois ja apparin puolelta immun putkineen.
Sai hiukan tilaa, ja silti jäi apparin puolen polttimo huonosti... Eli huolella se linkku paikoilleen
JKen kirjoitti:MY2006:sen Xenon -lampun kiinnitys on suunniteltu varmaan krapulassa, sehän muuttuikin sitten seuraaviin.
Allekirjoitan tämän!
Rystyset verillä vaihdoin Aeroon ne suositellut "147" hiilipsit umpioita irroittamatta, kun toinen polttimo rupesi räpsimään.
Eihän niitä saanut pirullakaan oikeaan asentoon lukittua, eikä valoilla nähnyt yhtikäs mihinkään. Pakko oli nyppäistä umpiot pöydälle, eikä ne polttimot sittenkään ihan helposti paikoilleen menneet
Mainittakoon vielä, että se räpsimätön polttimo oli kuitin mukaan merkkiliikkeen vaihtama, mutta ei sitäkään oltu saatu lukittua paikoilleen. Oli senverta hollilla kuitenkin, ettei katsastuksessakaan moitittu suuntausta/valokuviota.
t.t.j kirjoitti:Puskuri irti ja umpiot irti. Kuulostaa pahalta, mutta on niin naurettavan helppo homma, ettei kannata kikkailla ahtaissa väleissä.
Kyllä onnistuu ilman puskurin irroitusta, mutta akku ja immun letku on poistettava tieltä. Nehän irtoaa muutamassa minuutissa, joten se ei ole kovin paha homma. Puskurin irroitus parkkipaikalla on jo kovempi jumppa...
^Kyllähän ne varmaan vaihdettua saa, mutta ei kovinkaan mukavasti. Puskurin irrotus ei paljoa kauempaa kestä kuin akun ja immun letkun irrotus. Puskuria irrottaessa ruuveja täytyy avata kymmenkunta.
Akku ja akkukotelo pois ja immu letkuineen sivuun. Tilaa on ihan riittävästi sen jälkeen. Eikä ole paha homma. Kannattaa vaihtaa pitkiin samalla Philipsin xtreme visionit. Väriero aika pieni vrt. orkkis halogeeniin.
Eski kirjoitti:Kyllä viiruja löytyy myös halogeeneilla. Niissä ei ole sitten muuta vikaa kuin se ettei valoilla näe mitään pimeässä...
Eski
Tämän voin allekirjoittaa. H7:t vaihtuu kylläkin pelkän akkukotelon irroituksella. Vaatii toki näppäräsormisuutta. Omat kätöset mahtuu onneksi peukaloa murtamatta tuosta asennusaukosta sisään. **ttumaisin homma on saada se kiinnihapettunut sähköliitin irti vanhasta polttimosta. Varttitunnin pintaan menee lähivalot. Pitkät ehkä noin kymmenen minuuttia.
En saanut vaihdettua ilman puskurin irrotusta, immun kiristinklemmareiden ruuvit olivat niin vaikeassa paikassa ettei sitä saanut irti.
Helposti tuo irrotus meni mutten tekisi sitä talvella ulkotiloissa.
Samalla väänsin em. klemmarit sellaiseen asentoon että seuraavalla kerralla selviän irrottamatta puskuria.