P0560 ja joulukuusi-ilmiö

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
VileCreature
"Turbo"
Viestit: 202
Liittynyt: Su Joulu 26, 2004 02:48
Paikkakunta: Vantaa

P0560 ja joulukuusi-ilmiö

Viesti Kirjoittaja VileCreature »

Tässä lähinnä haen nyt vain varmistuksia oletuksiini, mutta lähetääs alusta liikkeelle.

Tuli tuossa motarilla ohitettua automaattilootaisella Aerolla pakua ja kesken ohituksen, kovemmilla kierroksilla ajaen heitti yhtäkkiä laturin merkkivaloa. Tämän himmettyä syttyivät kaikki mahdolliset vikavalot, mm CE ja lootan valo. Ja hetken perästä myös bensamittari ym putosivat nollille, nopeusmittari ja kierroslukumittari toimivat kylläkin vielä. Näidenpä jälkeen vielä ilmoitus pimenneistä ajovaloista kirsikkana kakun päällä.

Motarilta pois ja risteyksessä huomattu vielä ilmeisesti limp-home koska loota halusi aika laiskasti pelitellä ja muutenkin olemus muuttui aika nuhaiseksi autolla.

Auto vaan sitten parkkiin, akusta kaapelia irti ja totesin polttimoiden kärvähtäneen. Ei tuolla pikaisella akun irroituksella ainakaan saanut ce ja lootan valoa pois, mutta kaikki muut ylimääräsyydet katosivat (mm. limp, joulukuusi, ja bensamittarin toimimattomuus).

Nyt se kysymys onkin että oletan tuossa jännitteensäätimen olevan viimeisillään. Ei varmaankaan totaalisen *skana ole koska akun varoitusvalo vain syttyi hetkellisesti, eikä syttynyt uudelleen rauhallisemmalla ajonopeudella. Lähinnä sillä mietin että mahtaako tuolla uskaltaa matkaa taas taittaa ollenkaan =D

Aiheen sivusta vielä, mahtaakohan kukaan entiseksi omakseen tunnistaa tuollaista tumman sinistä FGE-**3 rekkarilla varustettua Aeroa? Olisi hauska tietää auton huoltohistoriaa =)

Olikos nuo lootan varotusvalo ja ce-valo nollattavissa itse? sulakkeet 17 ja 20 jossain brittifoorumilla joku mainitsi, mutta luulisi että akun kengät irti puoleksi tunniksi ajaisi saman asian?
MY07 Saab 9-3 SC Aero
'74 Saab Sonett 3
'99 Honda CBR600 F4
(ex #4551)
Vastaa Viestiin