Ulinaa konehuoneesta kylmällä
ULINAA EI KUULUNUT AAMULLA!!!!
Vaihdoin sen suodattimen ja nyt tuntuu pelaavan. Pitää vielä katsoa kun tulee kylmempää jos se alkaa uudellen mutta epäilen asiaa.
Oneksi korjaus ei maksanut kun 5,85 €.
Onnistuin väntää öljytulpan mutterin pyöreäksi ettei saanut enää auki.
Pitäää korjata kun ehtii..
			
			
									
									Vaihdoin sen suodattimen ja nyt tuntuu pelaavan. Pitää vielä katsoa kun tulee kylmempää jos se alkaa uudellen mutta epäilen asiaa.
Oneksi korjaus ei maksanut kun 5,85 €.
Onnistuin väntää öljytulpan mutterin pyöreäksi ettei saanut enää auki.
Pitäää korjata kun ehtii..
YT.
Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
						Nicke
9-5 -99 + 9-5 00 (141 kW)
- 
				potkuhousu
- "Hölösuu"
- Viestit: 3644
- Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
- Paikkakunta: Espoo
- Viesti:
Ansis kirjoitti:Eli 6, 7 vaiko 8 on paras?
Tommosella neuvolla mun kärry alkoi toimimaan. Mulla ilmeni sellaista että kone ei ahtanut kunnolla vaan kesti useita sekunteja ennenkuin auto lähti vetämään. Normaalisti piti herätellä moottoria 5. vaihteella ja sitten vasta lykkää pienempää vaihdetta.Viripaja kirjoitti: I would advise you to use, NGK BCPR7ES-11 spark pluga.
Those platinum spark plugs do not work well on tuned 2.0t engines.
I think it is a very simple error.
KUn platinat lähti Ämmäsuon kaatikselle ongelma katosi
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
						SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Re: Toimii
Moro, paljonko mahtoi olla tolla sisälmykset irrottaneella kilsoja / aikaa takana ?ng900aero kirjoitti:Loppui meikänkin 9-5:stä ulina, vanhan öljynsuodattimen sisuskalut olivat kuulemma lähteneet irti
Eli ei kannata ostaa Saabin originaaliosia.
#1891
						km
OT:
huono tsägä, vaikka eihän tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista 
 
Niitähän vain ja ainoastaan syödään, banaanivaltion tuotteita siis
			
			
									
									huono tsägä, vaikka eihän tuollaisen pitäisi olla edes mahdollista
 
 Niitähän vain ja ainoastaan syödään, banaanivaltion tuotteita siis

#1891
						Ulinaa konehuoneessa
 Ulina tulee öljynsuodattimesta, paikat tukossa. Tämä liittyy asiaan mikä on johtanut moottoritakuun pidentämiseen. Huollossa on nykyisin ohje; heti, kun ulina alkaa kuulua, suodatin ja öljyt vaihdettava.Oma Saab 9-5 vm.1998 tällä hetkellä merkkihuollossa konetta aukaistaan ja osat uusiksi. Takuun osalta, yhdestä huollosta ei löydy merkintää (toiveissa, että vielä se löytyy) niin tehtaalta tuli eilen päätös ei korvata!!!! autolla on tällä hetkellä ajettu 175 000. Turboja on mennyt kaksi 85 000 km ja 170 00 km. kohdalla, nyt epäillään näidenki johtuneen voiteluongelmasta. Lisätietoja asiasta eli missä vika, löytyy osoitteessa http://www.mitt-eget.com
 Ulina tulee öljynsuodattimesta, paikat tukossa. Tämä liittyy asiaan mikä on johtanut moottoritakuun pidentämiseen. Huollossa on nykyisin ohje; heti, kun ulina alkaa kuulua, suodatin ja öljyt vaihdettava.Oma Saab 9-5 vm.1998 tällä hetkellä merkkihuollossa konetta aukaistaan ja osat uusiksi. Takuun osalta, yhdestä huollosta ei löydy merkintää (toiveissa, että vielä se löytyy) niin tehtaalta tuli eilen päätös ei korvata!!!! autolla on tällä hetkellä ajettu 175 000. Turboja on mennyt kaksi 85 000 km ja 170 00 km. kohdalla, nyt epäillään näidenki johtuneen voiteluongelmasta. Lisätietoja asiasta eli missä vika, löytyy osoitteessa http://www.mitt-eget.comJTH63
						Tuossa tuli mieleeni, että itsellä oli NG900:sessa tasapainoakselien ketju, joka piti "loppuun ajettun kuulalaakerin" helinää kylmänä muutamia minuutteja, kunnes helinä loppui kun kone lämpesi ja akselit alkoivat pyörimään taas mukana. Yleensä kulunut ketju pomppii kampiakselin rattaan yli josta tämä "kuulalaakerimainen helinä".  Tämä ongelma oli noin 205t kohdalla 2.0T koneessa.
Poistin ketjun öljypohjan kautta dremelillä moottorin ollessa koneessa ja nyt noin 10t kilometriä takana menestyksekkäästi hiukka räyhäkkäämmän koneen kanssa. Herkempi ("kuin kevyempi vauhtipyörä") ja kuullostaa ehkä hiukka raaemmalta tuo äänikin... Kirjoittelinkin projektista ng900/og9-3 alueelle. 
 
En sitten tiedä mitä vaatii että 9-5:sta saa öljypohjan pois, mutta ng900:sessa se tarkoitti apurungon irroitusta. 
 
Kun selvittelin alussa vikaa niin poissuljin apulaitteet kun kylmänä otin moniurahihnan pois paikaltaan ja laitoin koneen pyörimään, jolloin mikään apulaite ei voinut aiheuttaa meteliä ja silti "helisi". Ei kannata pyörittittää sitten minuutteja, kun vesi ei kierrä koneessa...
Hook
ps. tuli pääsiäisenä rempattua taas ng900:sta. mm Viggenin kytkin luistavan vakion tilalle (alkoi luistamaan ketjun poiston jälkeen, kun vähemmän pyörivää massaa!) , nestekytkin vaijerin tilalle, h&r vieterit, vaidettua pakosarjan pultit, kun laitimmaiset oli katkennut sisään.. Kiitos osittain steg 3 ahtojen
pps. Vaihtoin itselle pumpun 1kk sitten, kun mittarissa 215t, kun olen kuullut tapauksista, että loppuu tossa 210-220 välillä. Ainakin tuo ng900/9-3 pumppu. liekkö 9-5:ssa sama?
			
			
									
									Poistin ketjun öljypohjan kautta dremelillä moottorin ollessa koneessa ja nyt noin 10t kilometriä takana menestyksekkäästi hiukka räyhäkkäämmän koneen kanssa. Herkempi ("kuin kevyempi vauhtipyörä") ja kuullostaa ehkä hiukka raaemmalta tuo äänikin... Kirjoittelinkin projektista ng900/og9-3 alueelle.
 
 En sitten tiedä mitä vaatii että 9-5:sta saa öljypohjan pois, mutta ng900:sessa se tarkoitti apurungon irroitusta.
 
 Kun selvittelin alussa vikaa niin poissuljin apulaitteet kun kylmänä otin moniurahihnan pois paikaltaan ja laitoin koneen pyörimään, jolloin mikään apulaite ei voinut aiheuttaa meteliä ja silti "helisi". Ei kannata pyörittittää sitten minuutteja, kun vesi ei kierrä koneessa...

Hook
ps. tuli pääsiäisenä rempattua taas ng900:sta. mm Viggenin kytkin luistavan vakion tilalle (alkoi luistamaan ketjun poiston jälkeen, kun vähemmän pyörivää massaa!) , nestekytkin vaijerin tilalle, h&r vieterit, vaidettua pakosarjan pultit, kun laitimmaiset oli katkennut sisään.. Kiitos osittain steg 3 ahtojen

pps. Vaihtoin itselle pumpun 1kk sitten, kun mittarissa 215t, kun olen kuullut tapauksista, että loppuu tossa 210-220 välillä. Ainakin tuo ng900/9-3 pumppu. liekkö 9-5:ssa sama?
ng900/9-3/9-5 purkuosia pyörimässä tallin nurkissa pk-seudulla. Entäpä onko tarvis Tech 2:lle tai T5/T7 (bio) päivityksille? Puuttuuko pixeleitä SID/ACCssä? YV:llä tavoittaa.