Mo!
MY2007 9-5 2.3 seisonut koko talven, mitä pitää ottaa huomioon ja tehdä ennen kuin kääntää virta-avaimesta?
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Seisonnasta takaisin tielle
Seisonnasta takaisin tielle
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Seisonnasta takaisin tielle
Lataa akku, tarkista öljyt, tarkista jäähdytysneste ja ei muuta kuin tulille.
Jos on joka tapauksessa öljynvaihto heti edessä niin ne voi toki ennen starttausta vaihtaa, jos vain auto on sellaisessa paikassa että niitä kehtaa ruveta vaihtamaan.
Jos on joka tapauksessa öljynvaihto heti edessä niin ne voi toki ennen starttausta vaihtaa, jos vain auto on sellaisessa paikassa että niitä kehtaa ruveta vaihtamaan.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Seisonnasta takaisin tielle
Vaihdoin ölpät just ennen seIsontaa.. On ollut +6 asteisessa tallissa koko talven.....
Sent from my iPad using Tapatalk HD
Sent from my iPad using Tapatalk HD
-blair
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Saab 9-5 Wagon 2,3t A Vector MY2007, stage 1
Ex - Saab 900 2.0 MY1987
Re: Seisonnasta takaisin tielle
Sitten ei muuta kuin nuo tarkistukset ja menoksi ![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Seisonnasta takaisin tielle
Jatkossa kannattaa öljyt vaihtaa vasta pidemmän seisonnan jälkeen (jos voi suunnitella).
Öljyihin kertyy seisonnassa kondensaatiovettä, joka huonontaa ominaisuuksia/näkyy öljytikussa smetanana.
Höyrystyy toki pois kunhan käytellään kunnolla lämpöseksi...
Öljyihin kertyy seisonnassa kondensaatiovettä, joka huonontaa ominaisuuksia/näkyy öljytikussa smetanana.
Höyrystyy toki pois kunhan käytellään kunnolla lämpöseksi...
Eero Tiainen #2185 O4O7481428
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Autokorjaamo- ja rengasliike, Saab Service Center ET-AutoTech
1.9TiD Saabien ohjelmointi ja egr tulppaus alk. 445€.
T7 & T8 JC softat alk. 250€. SID/ACC pikselikorjaus alk. 80€. Ilmastointihuollot.
Re: Seisonnasta takaisin tielle
Ikuisuusaihe. Toiset sanoo että vanha öljy koneessa syövyttää paikkoja ja siksi pitää vaihtaa ennen seisontaa. Hifistelijät vaihtaa sekä ennen että jälkeen seisonnan, omasta mielestäni se on hätävarjelun liioittelua. Itse vaihtanut aina seisonnan jälkeen öljyt, eikä ole koneet huonoiksi menneet, vaikka näin on toimittu jo yli 15 vuotta. Ei tuohon oikein yhtä oikeaa vastausta taida olla.
Nyt: '21 Mustang Mach-e AWD
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Ennen: Töpselikärsä '14 Mitsubishi Outlander PHEV | '08 Saab 9-3 SportCombi TiDS A6 | '02 Saab 9-3 2.0t A
Lisäksi: '80 Oldsmobile Delta 88 468 cid | '65 VW 1200 | '73 VW 1303S | '82 Honda CB750K
Re: Seisonnasta takaisin tielle
No itseasiassa ennen ja jälkeen vaihtamisen hifistely ei ole kovin työlästä eikä kukkaro paljon kärsi, jos on talli jossa vaihtaa öljyt. Ennen säilytystä vaihdossa sisälle voi laittaa vaikka sitä halvinta mahdollista GM-öljyä kun sillähän ei ajeta.
Jälkeen säilytyksen vaihdossa taas ei tarvitse vaihtaa suodatinta ollenkaan, joten vanhat ulos ja uudet sisään, maailman helpoin huoltotoimenpide. ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta jos jompi kumpi pitäisi valita, niin vaihtaisin öljyt ennen säilytystä. Säilytyksen jälkeen sitten joku tunnin lenkki niin huohottuu mahdollisesti kondensoitunut kosteus kunnolla pois.
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Mutta jos jompi kumpi pitäisi valita, niin vaihtaisin öljyt ennen säilytystä. Säilytyksen jälkeen sitten joku tunnin lenkki niin huohottuu mahdollisesti kondensoitunut kosteus kunnolla pois.
#2748, Saabiton, Utan Saab, Between Saabs
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.
Entiset: 9-5 Wagon 2.3t Vector -02 "BioPower", NG900S -94, OG900i 4d -87
Saabisti toisessa polvessa.