9-5 Aero Huolto/osahintoja , kommentteja
9-5 Aero Huolto/osahintoja , kommentteja
ciao,
77000tkm ajettu, itse viimeiset 10000km.
Vein SAAB valtuutettuun huoltoon täällä Italiassa.
Ohessa kuluja:
-öljysuodatin 10,87
-ilmansuodatin 32,38
-sisäilmansuodatin 97,43
-öljy Mobil Rally Formula 76,00 (??)
-protection injection benzina 17,36
-PFRGH10 kynttilät 86,96
Samassa huollossa ajoivat 12km, paikansivat vanhan Motorola handsfreen joka söi akun parin viikon seisonnan aikana, tiukensivat etupään juttuja... olin pyytänyt tarkistaan moottorin kiinnitykset etc.
joten töitä vielä 4,9h = 167€
eli loppujen lopuksi muutamat pikkujutut päälle 500€
Kommentit kaikki tervetulleita !
NeroSaab
77000tkm ajettu, itse viimeiset 10000km.
Vein SAAB valtuutettuun huoltoon täällä Italiassa.
Ohessa kuluja:
-öljysuodatin 10,87
-ilmansuodatin 32,38
-sisäilmansuodatin 97,43
-öljy Mobil Rally Formula 76,00 (??)
-protection injection benzina 17,36
-PFRGH10 kynttilät 86,96
Samassa huollossa ajoivat 12km, paikansivat vanhan Motorola handsfreen joka söi akun parin viikon seisonnan aikana, tiukensivat etupään juttuja... olin pyytänyt tarkistaan moottorin kiinnitykset etc.
joten töitä vielä 4,9h = 167€
eli loppujen lopuksi muutamat pikkujutut päälle 500€
Kommentit kaikki tervetulleita !
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Vantaan Motoon tuli hiljan lisää näitä kehyksellisiä, jotka korvaa ilmeisesti orkkisosan mainiosti. Aiemmin saatavilla oli vain paperinen suodatinosa ilman "kiskoille" ujutettavaa muovirunkoa.Musti kirjoitti:Mikä on tuo puuttuva kehysrunko?Motonet:
RAITISILMASUODATIN SAAB 9-5
9-5 98--. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 19-2170 39.90 ???
Yllämainittu ei sisällä muovista kehysrunkoa!
Musti
Eli nettihinnastoon on varmaan jäänyt vanha tieto tavarasta...
#1891
Kiitos kommenteista !
Huoltoliike on tosiaan Saabin edustajakorjaamo tässä kaupungissa jossa ei ole virallista Saabin liikettä.
Edustavat myös Fordia, Huyndaita ja ovat Bosch valtuutettu korjaamo, sekä tietenkin heillä on oma ralli liike.
Tuon öljyn hinnasta olin hieman ihmeissäni kun siinä oli 8 x ? Onko mitta 0.5 l ? Vai kun koneessa oli ollut Cartrolit (BMW liikkeessä huollettu 10000 aiemmin), ovat vaihtaneet 2 kertaa jotta turbokin puhdistuu ????
Tarvikeliike kierros ja autokatos "tee se itse" huolto ei ollut mahdollista joten 500€ vuodessa meni nyt huoltoon.
NeroSaab
Huoltoliike on tosiaan Saabin edustajakorjaamo tässä kaupungissa jossa ei ole virallista Saabin liikettä.
Edustavat myös Fordia, Huyndaita ja ovat Bosch valtuutettu korjaamo, sekä tietenkin heillä on oma ralli liike.
Tuon öljyn hinnasta olin hieman ihmeissäni kun siinä oli 8 x ? Onko mitta 0.5 l ? Vai kun koneessa oli ollut Cartrolit (BMW liikkeessä huollettu 10000 aiemmin), ovat vaihtaneet 2 kertaa jotta turbokin puhdistuu ????
Tarvikeliike kierros ja autokatos "tee se itse" huolto ei ollut mahdollista joten 500€ vuodessa meni nyt huoltoon.
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Mitä mieltä olet, tai onko sulla muuten käsitystä tai oletko kuullut puheita italialaisista esim. saabin merkkihuolloista? Onko niiden taso/kiinnostus auton huoltoon hyvää tasoa? Autothan ovat halvempia siellä kuin esim. Saksassa, joten asia saattaisi kiinnostaa ihimisiä. Niin...ja "lämmittämättömillä" penkeillähän tässä itsekin ajellaan.. tuuletus löytyy kyllä että edes kesällä on kivaaNeroSaab kirjoitti:Kiitos kommenteista !
Huoltoliike on tosiaan Saabin edustajakorjaamo tässä kaupungissa jossa ei ole virallista Saabin liikettä.
Edustavat myös Fordia, Huyndaita ja ovat Bosch valtuutettu korjaamo, sekä tietenkin heillä on oma ralli liike.
Tarvikeliike kierros ja autokatos "tee se itse" huolto ei ollut mahdollista joten 500€ vuodessa meni nyt huoltoon.
NeroSaab
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
9000CS 2,3
ciao,
Italiassa autot Volvo ja Saab ovat omistajillaan kirjoitusten mukaan 2 päällimmäisestä syystä.
Turvallisuus ja persoonallisuus.
Sitten tulee Volvon D5 moottori ekonomisuus ja Saabin urheillulisuus ja ajettavuus.
Ylipäätänsä täällä ajetaan autolla aina enempi ruuhkassa, kaupungissa tai lujempaa pitkiä matkoja moottoriteillä.
Kolhuja tulee pintoihin.
Sanoisin että Saab ja Volvo saa omistajiltaan parempaa kohtelua verrattuna BMW, Audi, Mercedes ja Vw sarjaan joita käytetään surutta ja paljon.
100000km autolle on keskiluokka ja siitä rikkaammille merkki vaihtaa autoa.
Kuten omallani, jonka myyn Suomeen jos jotakuta kiinnostaa (neliveto mielessä) oli ajettu syksystä 2000 tähän päivään 77tkm.
Kyllä Italiasta bensakoneella olevan Saabin saa halvemmalla kuin Saksasta, mutta poikkeuksia on....
NeroSaab
Italiassa autot Volvo ja Saab ovat omistajillaan kirjoitusten mukaan 2 päällimmäisestä syystä.
Turvallisuus ja persoonallisuus.
Sitten tulee Volvon D5 moottori ekonomisuus ja Saabin urheillulisuus ja ajettavuus.
Ylipäätänsä täällä ajetaan autolla aina enempi ruuhkassa, kaupungissa tai lujempaa pitkiä matkoja moottoriteillä.
Kolhuja tulee pintoihin.
Sanoisin että Saab ja Volvo saa omistajiltaan parempaa kohtelua verrattuna BMW, Audi, Mercedes ja Vw sarjaan joita käytetään surutta ja paljon.
100000km autolle on keskiluokka ja siitä rikkaammille merkki vaihtaa autoa.
Kuten omallani, jonka myyn Suomeen jos jotakuta kiinnostaa (neliveto mielessä) oli ajettu syksystä 2000 tähän päivään 77tkm.
Kyllä Italiasta bensakoneella olevan Saabin saa halvemmalla kuin Saksasta, mutta poikkeuksia on....
NeroSaab
Äidillä oli ennen kaks ysiysiä,
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
ja koko perhe päätti ettei enää koskaan...
Saab 9/2000 Aero Wagon Musta
Tänään tuli sitten vaihdettua tuo raitisillma suodatin, Tuo motonetin oli muuten aivan samanlainen kuin tuo orkkiskin, mutta mahtoiko tuossa olla tota aktiivihiiltä mukana, se oli ainakin aivan valkoinen kun tuo orkkis oli harmahtava(ajettu 50tkm kylläkin9-5T kirjoitti:Sama hinta ero taitaa olla Italiassa tarvike/saab liikkeillä.Frostgrey kirjoitti:Motonetin hinnat
öljysuodatin(Saab) vajaa 6.-
sisäilmasuodatin(scan tech) 39.90
öljyt 4l 5-50 RF1 24.90
ilmansuodatin 19.17
eli noissa pientä hinta ero riippuen mistä ostaa
Onko motonetin sisäilmasuodatin kovinkin surkean näköinen, sisältääkö aktiivihiiltä ja onko koko vanhan tai uuden mallin mukainen?
![Embarassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)
Saab 9-3 TTID Vector 2008
Oletko tarkistanut ettei ole vastukset paikalla ? tuossa tutun tuomassa ja täällä myynnissä olevassa aerossa on vastukset paikalla vain kytkimet puuttuu koelaudasta.
Mitä mieltä olet, tai onko sulla muuten käsitystä tai oletko kuullut puheita italialaisista esim. saabin merkkihuolloista? Onko niiden taso/kiinnostus auton huoltoon hyvää tasoa? Autothan ovat halvempia siellä kuin esim. Saksassa, joten asia saattaisi kiinnostaa ihimisiä. Niin...ja "lämmittämättömillä" penkeillähän tässä itsekin ajellaan.. tuuletus löytyy kyllä että edes kesällä on kivaa
Saabismi on sairaus,mistä ei kannata parantua
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
Saab NG 9-5 Aero Turbo6 XWD Hirsch -11
Saab Ng 9-3 t -08
Zetor 8540 + Odes 800 + Hitachi EX120
Perheessä myös Ng 900 -98
"1159"
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
Yritin viime kesänä katsoa pikaisesti, mutta tuuletetun sähköpenkin alus on niin täynnä rojua että eihän sinne edes meinaa nähdä. Joku vaan sanoi joskus että jos siellä on nuo vastukset, niin siellä periaatteessa pitäisi olla johdon päät/liitin sitten kytkemättä.valtteri kirjoitti: Oletko tarkistanut ettei ole vastukset paikalla ? tuossa tutun tuomassa ja täällä myynnissä olevassa aerossa on vastukset paikalla vain kytkimet puuttuu koelaudasta.
Paljon mahdollista että ne vastukset siellä olisikin, olisi kai aika älytöntä kasata erilaisia penkkejä eri markkina-alueille, se lämpöelementti ei varmaan monta kruunua sinne maksa. Ehkä kojelautaankin tulee johdot valmiiksi..
Onko tuo mainitsemasi auto Italiasta tuotu?
9000CS 2,3
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 3011
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 17:39
No hittolainen, siellähän saattaa olla sitten lämmittimet valmiina. Senkun hankkii ja kytkee vaan katkaisijat ja laittaa (ehkä) sulakkeen. Viimeistään sitten asia lienee varma jos johdotkin tulee sinne kojelautaan. Katkaisijat maksaa kuulemma ihan älyttömiä, olikohan muistaakseni 70-80€/kpl jos uutena hankkii. Saapa nähdä tuleeko noita koskaan kytkettyä. Ainakaan tänä talvena kun ei ole takapuolta palellut vielä kertaakaan..valtteri kirjoitti:Joo italiasta on tuotu , myyjä oli katsonut että liittimet on paikalla eikä johtoja ole katkaistu
9000CS 2,3